Setelah selesai menunaikan solat maghrib , Azrin menghempaskan tubuhnya di atas katil . Dia memandang ke arah syiling.
" Hmm Qaseh Amani , agak - agak kau sudi tak maafkan aku ea ? " bisik hati kecil Azrin .
Tiba - tiba seseorang menyapa.
" Azrin .. "
Azrin membetulkan posisi nya daripada berbaring terus terduduk dan agak terkejut melihat kehadiran orang itu.
" Err Qaseh ? " membulat matanya apabila melihat Qaseh sekarang berada di hadapannya. Dia pelik . Macam mana Qaseh boleh sampai ke sini ? Ke bilik hotelnya ?
Ya Azrin sekarang tengah ada ceramah di Kedah. So dia menginap di sebuah hotel bersama seorang kawan penceramah nya iaitu ustaz Firdaus.
Qaseh hanya tersenyum manis di hadapan Azrin.
" Azrin ?! Apa yang kau sengehkan tu dari tadi ? Terkejut aku buka - buka pintu tengok kau terpacak duduk sambil tersengeh - sengeh " tegur Firdaus.
Azrin tersentak. Astagfiruallahalazim . Aku ni dah kenapa ? Gila bayang ? Sampai kat sini pun boleh ternampak bayangan Qaseh .
" Oii ana bercakap dengan ente ni . Ente dengar atau tidak ? " tanya Firdaus ala - ala pak Arab sesat 😝
" Ehh maaf Firdaus. Hah aku buat senaman tadi . " bohong Azrin cuba untuk menutup malu.
" Senaman ? Senaman apa yang tersengeh - sengeh tu ustaz munajat oii " perli Firdaus.
" Senaman reganggan mulut hahahaha. "
" Macam - macam kau ni Jat. Hah ni aku nak ajak pegi makan . Jom lah. Kau tak lapar ke asyik terperap aje dalam bilik ni ? " kata Firdaus.
" Hah okay - okay . Sekejap aku bersiap. " putus Azrin.
Seketika Firdaus menutup pintu untuk menberikan sedikit privasi kepada Azrin untuk bersiap. Selepas siap bersiap , Firdaus dan Azrin pun bergerak keluar dari hotel dan mencari restoran yang ada .
********
Malam yang menyejukkan . Qaseh ingin menjemur kain di luar. Hahaha Qaseh memang suka jemur kain malam - malam katanya malam ni sejuk sikit. Kalau jemur siang dia malas nak berpanas panasan.
Sedang dia leka menjemur kain tiba - tiba kendengaran seseorang sedang memetik gitar dan menyanyi di rumah sebelah.Lagu shape of you
Girl, you know I want your love
Your love was handmade for somebody like me
Come on now, follow my lead
I may be crazy, don't mind me
Say, boy, let's not talk too much
Grab on my waist and put that body on me
Come on now, follow my lead
Come, come on now, follow my leadI'm in love with the shape of you
We push and pull like a magnet do
Although my heart is falling tooBegitu lah sedikit bait - bait yang dinyanyikan oleh orang jiran baru sebelah yang Qaseh tidak nampak siapa dia dan macam mana muka dia. Lagipun sebab rumah mereka dipisahkan dengan tembok yang agak tinggi. So tak dapat la nak tengok siapa yang nyanyi.
" Sedap jugak suara anak makcik sebelah ni . Untung - untung aku jemur kain tak lah sunyi sangat hahahaha. " getus hati kecil Qaseh.
Seketika terdengar ibu si penyanyi memanggilnya.
" Abang cik masuk ! Dah malam ni buat apa lagi nyanyi kat luar tu ? " laung si ibu dari dalam rumah.
" Iya buu abang cik nak masuk lah ni " balas orang yang nyanyi tadi.
" ohh abang cik .. " desis hati Qaseh lalu masuk ke dalam rumahnya.
********
Keesokan paginya di rumah. Arghhh hari ni Qaseh terlewat bangun lah pulak 😴 Qaseh tergesa - gesa siap. Makanan pun tidak sempat dijamah. Hmmm macam mana lah aku boleh bangun lambat ni Ya Allah.
YOU ARE READING
Sayangku Ustaz Munajat !
Roman d'amour" Q ? Awak Q kan ? " - Qais Azrin - " Mana dia tahu nama panggilan aku yang dulu tu ? " - Qaseh Amani - Apabila mereka dipertemukan kembali. Si Qais Azrin mulai menyesal akan penghinaan yang dibuat dulu ke atas Qaseh Amani dan akhirnya baru dia se...