Oh my god ! Mamat ni buat apa dekat sini ? Aku nak buat apa ni ? Mesti dia cam aku punya. Aduhhh...masalah - masalah. Hmmm !
" Qaseh ! Qaseh Amani ! "teriak Filzah dari jauh menyelamatkan Adira.
Izz Dhafa sedikit terkejut. Wajah yang sama tapi nama yang berbeza.
" Err sorry sekali lagi ya Encik..."kata Adira seraya buru - buru meninggalkan Izz Dhafa yang masih terpacak dan terpinga.
Qaseh Adira mula bergerak mendekati Filzah yang sudah mula berkumpul semula dengan Amjad dan Ammar..Kelihatannya Izz Dhafa hanya membiarkan dirinya berlalu. Fuhh nasib baik dia tak cam aku. 🐒🐒🐒
" Kau buat apa kat situ ? Siapa lelaki tu ?"tanya Filzah.
" Hah..err..entah lah aku tak kenal....aku tak sengaja tadi terlanggar dia...dah lah jom...jom..."kata Adira seraya menarik tangan Filzah cepat untuk beredar dari situ.
Tertarik Filzah akhirnya mengikuti langkah Qaseh Adira itu. Begitu juga Amjad dan Ammar yang juga mula beredar.
Strawberry pudding tealive menjadi pilihan Qaseh Adira.Mereka duduk sebentar di kedai tealive untuk membasahkan tekak yang tengah haus ni...
Sedang kusyuk Qaseh Adira duk sedut air tealivenya itu tetiba terasa nak buang air pulak. Haishhh potong selera sungguh lah dia nak minum air pun tak senang !
“ Filzah, aku pergi toilet kejap ea....”kata Adira seraya bangun dari tempat duduknya. Dia melangkah pergi.
Buat seketika, Ammar baru sampai di tempat duduknya bersama tealive yang baru diorder.“ Qaseh pergi mana tu? “ soal Ammar.
“ Toilet..”jawab Filzah.
Terangguk kecil Ammar.
“ Lambatnya kau dapat order kau ?”soal Amjad yang dah nak habis dah pun tealive dia.
“ Hmm ramai orang lah....”jawab Ammar seraya menyedut minumannya.
Part of Qaseh Adira.
Dengan wajah yang lega dia boleh minum tealivenya semula hahahaa. Qaseh Adira berlalu keluar dari toilet perempuan namun baru hanya beberapa langkah saja dia melangkah tiba-tiba pergelangan tangannya direntap kuat. Qaseh Adira tersentak ! Dia melihat si gerangan yang merentap pergelangan tangannya. Jelas sekali membuat dirinya tergamam.
************
Qaseh Adira dibawa pergi dengan kereta ferrari berwarna merah milik Izz Dhafa. What ? Izz Dhafa bawa lari Adira ? Macam mana dia boleh tahu yang dia terjumpa ni betul-betul Qaseh Adira ?Tetiba notification whatsapp dari Filzah muncul.
Filzah 🐒
Qaseh ? Kau dekat mana ? Lamanya pergi toilet ?
Qaseh Adira terkaku sendiri. Dia tak tahu nak balas apa. Takkan nak bagitahu yang dia kena culik pulak kan? No ! Masalah besar nanti jadinya. Hish mamat UK ni pun buat masalah lah. Nak bawa aku pergi mana entah.
Zapppp !
Handphone milik Qaseh Adira dirampas Izz Dhafa. Tertoleh Qaseh Adira dibuatnya. Seketika kelihatannya Izz Dhafa seperti menaip sesuatu pada chatt Filzah lalu diberi semula phone kepada Qaseh Adira.
Cepat-cepat Qaseh Adira melihat semula chatt Filzah. Berkerut dahi Qaseh Adira jadinya. Kenapa ? Yelah Izz Dhafa balas chatt Filzah.Aku balik dulu. Ada hal penting. Jangan tunggu aku.
Qaseh Adira memandang Izz Dhafa tajam !
YOU ARE READING
Sayangku Ustaz Munajat !
Romance" Q ? Awak Q kan ? " - Qais Azrin - " Mana dia tahu nama panggilan aku yang dulu tu ? " - Qaseh Amani - Apabila mereka dipertemukan kembali. Si Qais Azrin mulai menyesal akan penghinaan yang dibuat dulu ke atas Qaseh Amani dan akhirnya baru dia se...