1987. március 14. Péntek
Mary
Mikor felkeltem, rögtön megsajnáltam magam, hogy nekem ilyen másnaposan kell munkába mennem, aztán mire kiértem a konyhába, már tisztán előttem volt a tegnap minden józan, fájdalmas képe.
Benéztem a hűtőbe, hogy a régi tulaj hagyott-e nekünk valami nasit.
Egy doboz romlott pizza, egy üres sörösüveg és ismeretlen tartalmú, felbontott konzervek. És még valami érdekes... A hűtő falából kilógott valami zacskó izé... Te jóságos termetőm! Ez kurvára fű! Fagyott fű... Ezt még fel lehet használni?
Hisz minden normális ember ezt kérdezné, ha füvet találna a hűtőjében, nem?
Ránéztem a rikitó piros, műanyag faliórára és meglepetten vettem tudomásul, hogy még csak fél kilenc van.
Az a baj, hogy túl korán kelő vagyok...
- Te? - törte meg a magányos csendet valaki a hátam mögött.
- Reggelt. - fordultam hátra. Slash állt a konyha ajtóban egy szál kis boxerben. Miért van az, hogy ha meglátok egy fiút így, akkor mindig stírölöm a...
- Kaja? - indult meg a hűtő felé.
- Avas pizza és mirelit marijuána.- lobogtattam meg a tasakot.
- Mi? - bújt ki a hűtőajtóból.
- Nem vicc. A hűtőben volt. - bökök felé.
- Hadd nézzem csak! - jött oda vigyorogva és kiszedte a kezemből. - Gyerekek! Gyertek csak! Ingyen fű! - rikácsolta vidáman.
- Hé! - vettem vissza tőle. - Én találtam, én hűtőm, én füvem. - de már késő volt mert az egész bagázs a konyha ajtóba sereglett.
- Mary talált füvet a hűtőben! - mutatott rám Slash.
Erre mintha mindenkinek kinyíltak volna a véres, karikás, csipás szemei.
- Mutasd. - vette el tőlem Nancy. - Ez tényleg az... De hol?
- A hűtőben... - suttogtam unottan, vigyorogva, hogy már századszorra kell elmagyaráznom.
Kulturáltan csavartunk egy szálat a kis adagból és fejenként egy-egy nagy szippantással eltüntettük.
- Ennyi volt... - mondtam szomorúan, Zakk ölében, a nagyszobai matracon. - De kaja még mindig nincs! - háborogtam.
- Elmegyünk vásárolni? - kérdezte Nancy, Slash öléből, a matrac másik végéből.
- Aha... Még van ötven dolcsim... Asszem... - mikor láttam, hogy Nancy mondani akar valamit akkor fenyegetően felemeltem a mutatóujjamat. - Én fizetek. - zártam le a beszélegetést határozottan.
- Akkor, mi szerintem húzunk... - mondták a fiúk.
És el is húztak itthagyva minket a tegnapi buli maradékával.
- Áhh! - fintorogtam, mikor leszedtem egy mocskos alsógatyág a fürdőszobai tükör sarkáról. - Mikor takarítunk?
- Jahjj... Nekem most kurvára nincs kedvem hozzá... Jajj!!! - sikkantott.
- Mi van?
- Csak egy csótány... - sóhajtott.
Viszonylag tűrhetően összekaptuk magunkat és elbaktattunk a legközelebbi nagy szupermarketig.
- Piát vegyünk? - ráncolta Nancy a szemöldökét a kosárra támaszkodva, mikor beléptünk az ajtón.
- Neee! - sóhajtottam. - Elegem van...
Egy rongyos kisgyerek jött el mellettünk és rémült szemekkel kezdte bámulni Nancyt, aki bosszúsan nyelvet öltött rá. Erre a kissrác zokogva elszaladt.
- Ezt most miért kellet? - dorgáltam gondterhelt arccal.
- Miért kellett bámulnia?! - magyarázta Nancy, és éreztem a hangján, hogy már ő is bánja kicsit.
- Jahjj... - sóhajtottam és legugolva elkezdtem keresgélni a konzervek között.
- Maga ijesztgette a kisfiamat?! - jött egy hang a fejem fölül.
Gyorsan felpattantam és gondolatban már dolgoztam a védőbeszéden Nancy bírósági tárgyalására. Előállítva: kiskorúak terrorizálása és egy védtelen nő agyonveréséért.
- A kis tökmag bámult! Én nem csináltam semmit! - játszotta a sértődöttet Nanc.
- Akkor magyarázza meg, hogy miért sír?! - kérte számon az alacsony, vékonyka, szakadt, szatyrokkal megpakolt nő.
- Nem csináltam semmit... - ismételte karba tett kézzel.
- Jahjj... - csóváltam a fejem. - Tudja, - fordultam a nőhöz. - a barátnőm kissé lobbanékony ma reggel. Nem akart ő ártani senkinek... Ha akarja, veszek a kishavernak egy cukorkát. - borzoltam meg a duzzogó kisfiú haját olyan műmosollyal az arcomon, amit bármelyik, nagy színész megirigyelhetett volna.
- Köszönöm, erre semmi szükség. Te pedig... Vegyél fel több ruhát és ne csodálkozz, ha ilyen kinézettel megbámulnak! - fordult a nő Nancyhez aztán hátat fordított.
- Nyeee! - öltött nyelvet utánuk a szöszke.
- Örülj neki, hogy ennyivel megúsztad!
- Nem...
- ...csináltál semmit. Igen. Értjük, de nem kell lesüllyedned egy kisgyerekhez. Legyen önkontrollod.
- Pont te beszélsz nekem az önkontrollról... - nevette el magát.
Nem válaszoltam semmit csak halványan elmosolyodtam.
Mire a pénztárhoz értünk már hatalmas volt a sor. Pechünkre pont a kisgyerekes anyuka mögé kerültünk.
A pénztár mellett rengeteg csoki volt felsorakozatva. A kissrác végig bőgőtt az anyjának, hogy vegye már meg neki a legdrágább, legfinomabb, legédesebb csokit... Az anyja természetesen szart neki legfinomabb csokit venni és inkább csak dühösen csitította kisfiát.
Megtetszett ez a cucc ezért vigyorogva rátettem egyet a kasszaszallagra. A nő dühös pillantást vetett rám a kisfiú pedig vágyakozó szemekkel figyelte a mozdulatot.
Azt a vigyort még hipóval sem lehetett volna letörölni az arcomról.
Mikor a fiú és az anyja után kiléptünk az utcára, a páros egy csapat hajléktalan felé indult el.
- Jajj... - torzult szomorúvá az arcom. Ránéztem a csokira a kezemben... - Hé! Maga! A kisgyerekkel! - erre a nő hátrakapta a fejét, de amint meglátott rögtön tovább ment. - Álljon meg! Kisfiú, kérsz csokit? - mosolyogtam ezúttal őszintén. A gyerek rögtön eljött az anyja mellől és felém kezdett szaladni. Legugoltam és odanyújtottam neki. - Tessék, a tied.
Óvatosan elvette és rögtön majszolni kezdte.
A nő rögtön odarohant és dühösen maga mögé húzta a gyereket. Nem csodálom. Biztos én is megijedtem volna, ha a gyerekemet egy idegen csokival kínálja... De a nyomorgók tartsanak össze... Reméltem, hogy bízhatok a nőben.
Felálltam és nyugodt vonásokkal álltam a tekintetét.
- Ne féljen. Sajnálom a boltban történteket... És... - kivettem egy pár konzervet a szatyrunkból. - Ezt... Nyugodtan... Vegye el... - nyújtottam.
A nő ijedten meghátrált aztán lassan elvette a konzervet és betette az egyik szakadt táskába.
- Köszönöm... - mondta halkan, rémült tekintettel.
Lassan meghátráltak és visszamentek a hajléktalanokhoz.
- Remek. Most dobtad ki az ablakon a vacsinkat. - mondta Nanc. Inkább poénkodva mintsem gonoszul. - Szép volt, Amerika kapitány, de kitüntetést ne várj érte. - nevetett.
- Kár, hogy többet nem tudtam tenni... - fordultam hátra szomorú arccal és, amikor a kisfiú elkezdett nekem integetni, akkor mosolyogva viszonoztam azt.
Ez az, ami feldobja a napjaimat... Ez az, amiért igazán élek... Tegnap az életem értelmének még teljesen más jelentése volt...
Hazaérvee, úgy döntöttünk, hogy a konzervek felhasználásával rittyentünk valami viszonylag ehető dolgot.
- Ez tulajdonképpen mi? - piszkálta Nancy a koszos kanállal a... Levest?
- Ez... ez itt öhm... szerintem chilis bab... - próbáltam menteni a dolgot. Nekem sem volt igazán gusztusom hozzá, hogy megegyem.
Nancyvel be kellett látnunk, hogy nem vagyunk konyhatündérek...
- Figyu, Nanc, hogy is akartad azt a lakásavató bulit?
- Hát... Szerintem ma még hulla fáradtak vagyunk egy újjabb bulihoz... Majd holnap...
- Március 15... - kavargattam elmelázva a kajámat.
- Mi van vele?
- Tudod... Az "őshazában", nálunk ilyenkor, nemzeti ünnep van... - doboltam az ujjaimmal.
- Ugye neked nincsenek olyan hülye szokásaid, hogy táncolsz a vécékagylóban és közben a Mi atyánkat énekled? - kérdezte aggódva.
- Nem! - nevettem fel. - Semmilyen szokásunk nincs... Ilyen őrült biztos... - javítottam ki a végét.
- Akkor megnyugodtam... - tette a mellkasára a kezét. - Csak mert... Volt egy nagyon kemény, drogos kínai haverom és ő minden hónap elején ezt csinálta...
- Szerinted ez jó ürügy lenne, hogy felhívjam anyát? - gondolkodtam el.
- Nem tudom... - vont vállat és lenyomott egy kanál olyan cuccot. Valahogy úgy éreztem, hogy most tuti, hogy az apjára gondol.
- Várj csak... Kikeresem a telefonkönyvből... Baszki, ebbe nincs benne Texas... - jutott el a tudatomig.
- De még Dél-Los Angeles se, szivi. - csóválta a fejét Nanc.
- Akkor hagyjuk... Elmegyünk telefonkönyvért? - álltam fel. Igazából fogalmam sem volt, hogy azt hol adják vagy mi, de gondoltam, hogy Nancy majd tudja.
- Várj! Ezt még megeszem! Tök király! - vigyorodott el. - Neked is meg kéne kóstolni! - csámcsogta.
- Kössz... Inkább kihagyom... - fintorogtam.
- Hallod, amúgy... Ha megcsörgeted a telefonosokat... Szerintem... ők át tudnak kapcsolni... Texasba. - mondta egy-egy rágás között.
- Ez nem rossz ötlet... - bólogattam összehúzott szemekkel. Na, a két szőke gondolkozik! Mondjuk az én hajszínem inkább halvány, kakaó barna és mégis mindenki azt mondja, hogy ez hivatalosan szőke... Pedig nem!
Tárcsáztam a telefon központot.
A dobhártya repesztő zugás után kattant, ami azt jelenti, hogy kapcsoltak.
- Halló! Jó napot! Én azt szeretném...
- Ön a los angelesi telefonközpontot hívta. Ha konzultálni szeretni egyik alkalmazottunkkal, akkor kérem, nyomja meg az egyes gombot. Ha azonnali hívásátirányítást kér kérjük nyomja be a kettes gombot...
Idegesen benyomtam a kettest.
- Ön a kettes gombot nyomta be, tehát azonnali hívasátirányítást szeretne igényelni. Kérem válassza ki, hogy melyik államba szeretné kezdeményezni a hívását...
- Nanc, segíts! - hívtam a telefonhoz. Felállt és átvette. Csípőre tett kézzel várta, hogy a hang eldarálja a mondókáját. Benyomott egy gombot aztán újra csak várt, aztán még egyet és idegesen lecsapta a kagylót.
- Megyünk a telefonközpontba! - indult az ajtó felé.
VOCÊ ESTÁ LENDO
I wanna rock (you)
Fanfic,,Azt akarom, hogy az emberek felfigyeljenek rám! Odabaszós zenét akarok játszani és kibaszott rocksztár akarok lenni!" Mary Rose sex, drugs & rock n'roll [JAVÍTÁS, ÁTÍRÁS ALATT]