Bab 1

283 16 0
                                    

"Alisa!! Kau pekak ker..nak hilang anak tekak aq panggil kau".jerit makngah.

Alisa yang sedang menjemur baju di belakang rumah terus terkocoh2 mengejar ke arah makngah..

Kedebum!

Aduh ! Sakitnya ..Alisa yang terkejar 2 tu Tak perasan yg Ada batu besar yg menyebabkan badan kecil nya mendarat ke atas tanah..

Alisa!! Kau pekak ker ..aq dh berjuta Kali panggil kau .Belum habis lagi sakit jatuh tadi ditambah pula dengan makngah yg menghampiri nya lalu dipiuh nya telinganya ..(aduh sakit tu😥).

Sakit makngah!!..raung Alisa

"Ada aq kisah kalau kau sakit..kalau telinga kau putus pu takper ..lagi senang hati aq ..

................

Ya Allah kau ampunilah dosa diriku, dosa kedua2 Ibu bapaku..masukkanlah mereka kedalam syurga mu....

Selesai Alisa menunaikan solat maghrib dia terus melabuhkan punggungnya di atas tilam nipis arwah ibunya...dia terus mencapai buku latihan yang tertulis
"SAINS SPM"... "nasiblah ALIYAH Kasi aq pinjam ..kalau nak minta makngah beli..Jangan lah buat Hal Tak pasal2 aq Tak leh makan .... SPM pun dh nak dkt ..baik aq study ... dia bukak buku tu sambil mengusap2 telinganya yang merah menyala akibat dipiuh makngah petang tadi

Baru Alisa nak buka buku tersebut..tiba 2..

Alisa!!! ..oi... Aq panggil kau ni...
Jerit makngah

Ye ,Alisa dtg...

"Kenapa kau Tak masak , aq lapar kau tahu Tak , lembap punya budak .

"Tadi Lisa nak masak ..tapi  dh takder APA nak masak..

" Wei budak bod*h kalau dh takder lauk ..pergilah beli Kat kedai runcit..takkan tu pun aq nak ajar kau...

"Lisa ingat mmg nak beli tapi ..duit saku Lisa dh habis.... Ah cheong bayar lambat sikit.. make ngah makan biskut dulu ehh.

" Aq Tak peduli , aq  nak  kau beli jugak..

......
"Isyyy..napalah Makngah Ni ..tgh malam but Ni lah die nak aq pergi..

"Pweett ,pweet ..adik manis ..nak gi Mana ..( tiba2 Ada mat Moto)....

"Bla lah..menyemak jer .."

"Uishh..adik manis jual Mahal "

"APA Ni usik 2..pergi lah..

"Alah sikit jer "

"Pergilah..TOLONG!!!

Woi Jangan kacau budak tu..die makwer aq..( agak 2 sapa?)

Next Bab lah yer sambung 💓
Sorry kalau boring
Jangan lupa vote Tau
Lof u all💋


SENASKAH KASIH SAYANGWhere stories live. Discover now