Tengku Aizad p.o.v
"Nenda..oh nenda..nenda"panggil tunku Aizad
"Yer..nenda Kat belakang rumah Ni.."jawab suara tua.
" Nenda buat APA tu?"
"Nenda tanam ubi"jawab Tunku Aisyah( nenek Tunku Aizad)
"Yang nenda nak susahkan diri tanam tu Napa ?..kan Ada pak hamid...
"Isyhh budak Ni bukan nak tolong aq ..boleh pulak die membebel Kat sini"desis hati Tunku aisyah.
"Biarlah nenda nak tanam ubi ni sendiri..takkan nak harap orang jer buat semua..Pak hamid pagi 2 dh hantar bonda kamu gi Pavilion. Ada cucu celik jer mata dh hilang..Jadi nak mintak sapa..takkan nak mintak jiran sebelah..?"tajam nenda pandang ke arah Aizad.
Aizad seperti meneguk air liur apabila dia diperli..
"Aizad Rasa nenda kena Cari bibik..lagipun nenda dh uzur..takkan nenda nak tunggu bibik kartinah jugak..kan die jaga bapak die sakit "
"Paper jerlah Aizad...sebelum nenda Kita jumpa perganti bibik kartinah..Aizad lah kena bantu nenda..nak harapkan bonda kamu..takyah lah..bukan melekat kan rumah pun.."
"Tapi Aizad lelaki.."
"Napa? Ingat Aizad laki ....Tak bolehker kemas rumah,masak, jemur Kain....jatuh ker martabat Aizad kalau Aizad buat mcm tu..lagi bertambah pahala adalah...nanti Aizad dh kahwin takkan nak harap semua Kat isteri..kenalah saling bantu membantu"panjang leteran Tunku Aisyah
"Yerlah nenda"perlahan Aizad menjawab.
(Berani melawan nenda ..nahas lah die kalau melawan)Perlahan Aizad naik ker rumah..
"Apalah nenda Ni..aq pulak kena kemas rumah ..api Kat dapur tu pun Tak pernah bukak ...Ni nak suruh org masak..terbakar rumah Ni baru tahu..aq Rasa kena Cari bibik cepat2lah....isyhh serabut kepala..nak balik KL..."Regus Aizad.
Baru Aizad ingin melabuhkan punggungnya di atas sofa empuk kepunyaan nenda nya tiber2.
"Aizad !!!...oh Aizad!!.."
Tiada sahutan dari empunya badan
"Tengku Aizad Zafriel bin Tengku Hisyam"(sebenarnya Ada dato..tapi nenda Tak panggil ..)
"Yer nenda.."terkejut Aizad dibuatnya.
"Napa Tak sahut cakap nenda?"
"Aizad terlelap.."
"Ye.ye.yer..jer "
"Takperlah Kali Ni nenda maafkan ..lain Kali .. don't do it again!"
"Hurmm..nenda panggil Aizad Napa?"
"Tolong nenda jemur Kain"
"No!!!!!!!!"jerit Hati Aizad
Selama umur die yang 24 tahun nie belum pernah buat kerja rumah..semua dibuat oleh bibik.
(Nasiblah Tunku Aizad)Sengih nenda melihat riak wajah Aizad yang dh macam mayat hidup apb disuruh buat keje..
"Dhlah..meh nenda ajar Aizad "
"
Nasib baik nenda ajar kalau tidak....nak harapkan aq ..ampayan pun aq Tak tahu dekat Mana ..."
.....
Sedang asyik menjemur Kain ...
"Asalamualaikum....Ada orang dalam rumah takk??..hello?? Kosong jer..bapak besar doh rumah mamat Ni..tapi macam ala2 tradisional jer..takkan mamat kerek Ni minat Kat tradisional..muka macam minat Korea."sempat Alisa membelek rumah agam milik Tunku aisyah.
YOU ARE READING
SENASKAH KASIH SAYANG
RomancePukul ....Dikeji ....Dihina...Dicaci Itu dh lali dah dalam diri Alisa .... MENANGIS...dh takder guna. Air mata sipiatu dh tiada makna dimata Puan Azliah ( mak ngah ). " Alisa kau bangun, kau nak aq pukul ngan cangkul Ni ker baru kau nak bangun...