Bab 12

86 11 0
                                    

"Aduhhh!!. Lapar gile perut aq ,Alisa!!. Kau mana oii,aq panggil kau ni aq lapaarr". jerit makngah sambil memegang perutnya.

Aduh! Lupa lah aq dh halau pompuan tuu ...aishhh memang menyusahkan aq lah pompuan tu...kau fikir kau dh bla dari rumah ni kau boleh senang ..memang silaplah sampai mati aq takkan biarkan kau bahagia.

Sinis makngah,lalu die mengambil sekeping  gambar yang telah lusuh dimakan usia.Dia mengusap gambar dua budak perempuan berpelukkan penuh riang  memegang ais krim.

"Kaklong jangan risau,Alisa selamat dengan  aq HAHAHAHHAHA"gelak makngah

Aq takkan biarkan keluarga kau bahagia kaklong.

....

"Aslm,cik  tumpang tanya kat sini ada kerja kosong tak ?" Tanya alisa sambil mengelap peluhnya menggunankan bucu bajunya .

Seorang laki tua memandang alisaa dari atas sampai bawah.

"Kamu bukan pelajar laie ker ,napa nak keje ?, kalau tak silap pakcik kamu anak saiful kan?" Bertalu-talu pakcik yang dikenali Pak Meon,bertanya.

"Ahh,saya pelajar lagi,betullah tu saya anak saiful ",Alisa melemparkan senyuman kepada pakcik tersebut

"Oh!,kamu nak kerja apa kat kedai pakcik ni"tanya pakcik itu sambil menarik kerusi bagi menghilangkan lenguh kakinya.

"Saya tak kesah pakcik,apa2 keje pun saya boleh buat"

"Emm, kalau macam tu pakcik nak kamu keje jadi cashier boleh?,"

" Boleh ,tapi saya nak keje ..."

"Kamu nak keje sabtu ahad jerkan,pakcik paham kamu kan sekolah lagi,tapi gaji sikit jer eh..maklum lah kedai pakcik kecik jer"

"Terima kasih pakcik,bila saya boleh mula?"

"Besok ahad kan ,kamu start besok"

"Maseh pakcik!!"

"Sama-sama nak"

....
Pov aizad

"Aizad,hujung minggu ni mommy nak balik KL,kamu nak ikut tak?,tanya Tunku Salina."

"Mmm..papa dh balik ker?

"Belum,papa kamu kat NYC (New York City) lagi , die ckp banyak lagi urusan die ,nak harapkan anak mummy ni , tah bila tah nak masuk office? Takkan nak tunggu papa kamu dh nyanyok baru kamu nak ganti tempat die ,perli Tungku Salina sambil mengambil majalah yang baru dibelinya".

"Bonda,Aizad tak sedia lagi lah ,i'm still 21years old ,i need to enjoy my life  first!,aizad sudah bangun dari tempat duduknya".

(Mana boleh tegur punya anak ..ishhhhh )

" Up to you my dear, mummy tak kesah kamu nak enjoy ker apa ker..tapi mummy tak tahan dgr papa kamu tu memekak suruh kamu ganti tempt die ,btw please stop call me bonda so kampungg..eiuuuu,"Tungku Salina telah buat muka geli.

"Ok,MUMMY! , saja aizad menekankan panggilan mummy ...lalu membawa diri keluar rumah

...

"Hei, so cute lah ..meoww!!,alisa membelai seekor kucing kelabu yang lalu di bwah rumah nenda Aisyah.

Meoww!!!Meoww!!,kucing itu mengesel kepalanya di kaki alisa

"Geli lah meoww hahaha"
Sedang leka alisa main dengan kucing tersebut die tak perasan yg ada mata memandangnya

Cutee..bisik hati Aizad,tapi cepat 2 die tolak perasaannya .

"Oi ! Pompuan ,kau mmg pengotor kan,terjah aizad sambil menyandarkan badannya di pitu rumah "

Terkejut Alisa tiba 2 diterjah bergitu.

"Kenapa en.Aizad ckp macam tu?"blur  Alisa

"Kau tanya aq kenapa,tu yg kau pegang kucing tu kenapa ,tah kucing tu baru membuang ker ,kau main peluk 2 ..eiii..kau gi jerlah peluk pakwer kau tuuu!!"

"Apa masalah awak ,saya masih ada agama ,and saya still ada maruah , saya tau beza mana halal mana haram!!awak boleh fitnah saya,silakan tapi saya ada had juga,saya manusia biasa yang ada had kesabaran" Fuhhh..hah ambik kau sekali alisa berapi ..padan muka😂

Terkelu lidah Aizad ,maybe die terkejut yerlah Alisa lembut org nyer tiba 2 meletop..ambik kau!!

Alisa terus berlalu keluar dari perkarangan rumah,kemana?die pun tak tau ..yg die tau die nak berada jauh dari orang bernama AIZAD

Kau dh pandai lawan ehh alisa..kau tgkk nanti,sinis Aizad .

...

"Azliahh!!uiiii laju nyer jalan"mak limah (aka ajk bawang bhd).

"Kau nak apa Limah ?,meluat Azliah melihat si limah ni..ada jer citer die nak korek"

"Halah kau ni,garang 2 ni kenapa ,kita kan jiran sekampung..apolah salaah nyer aq tegur kau,karang tak tegur ckp aq sombong,,eh takperlah..ni mana Alisa ?, takpernah -pernah kau pergi pasar, selalunya Si Alisa yang beli tuk kau,mana die?,sibuk mak limah"

"Die..ahh..die...

"Die lari rumahkan ..aq tau..aq nampak die kat rumah org kaya tu..uishh tak sangka ehh..betul ker die perempuan murah..eishh terukk betul ank sedar kau tu kan ,patutlah kau halau die!! Kau tak kesah ker?,marah betul makcik timah.

"Kalau kau dh tau napa kau tanya aq ..lagi dh ketepi..aq nak bayar nii!!"azliah menolak sedikit badan gempal makcik timah

Eii ,sibuk jer orang tua ni, kalau Alisa tu mati pun apa aq kesah..kau memangkan Alisa kau suka buat aq malukan!!..nanti kau!!!!

.....
Uuuu..so seram tengok makngah ..agak2 kan apa rancangan makngah seterusnya ehh?..harap alisa tabahkan?..ok..

🌼jangan lupa vote ok😂❣




SENASKAH KASIH SAYANGWhere stories live. Discover now