"Kau gi mana tadi!!!"marah makngah
"Alisa gi....
"Gi mana??yang lembab sangat nak jwb tu napa!!kau gi buat keje tak senonoh lah kan ..tu yang takut nak jawab...kau mmg tak guna kan ..tahu nak malukan aq jer..."
makngah tarik tudung alisa lalu menarik kuat rambut ikal mayang milik alisa
"Lisa tak gi mana mana pun makngah..sakit..."
"Kau pakai tudung litup ni kau nak tunjuk baik kat org kampung kan tapi perangai sebenar kau mcm setan .... senang jer kau gadai maruah kau dekat org kaya tuuu
"Lisa tak buat apa 2 pun makngah..lepaslah ..sakitt!!"
Hanya tuhan saja yang tahu rasa sakit yang dialami alisa..
"Kau dh pandai bohong aq sekarang kan"makngah menampar mulut alisa.
"Kau gi rumah besar ujung kampung tu buat apa ??aq tak sangka kau ni murah sangat ...kau igt kau gadai maruah kau kat budak kaya tu kau boleh pikat budak ,kau igt lepas kau ngorat die kau boleh jadi isteri die ...pi matilah..die pandang kau pun tak..kau jer yang menggatal dengan dia ..dh rezeki dpn mata takkan die nak tolakkkan ....baper juta budak kaya tu kasi kau...kau kasi duit tu semua kat aq... senang aq jolly..kau tak yah pegang duit tu ....kalau kau nak duit tu ..kau pergi lah cari jantan lain..kau layan..HAHAHAHAH.
"Astagfiruallah...makngah tak pernah terlintas Alisa nak buat keje terkutuk mcm tu...makngah jangan nak tuduh alisa...alisa lagi rela jadi pengemis dari buat keje terkutuk tuu.."
"Kau jangan macam baguslah....kau igt aq ni bodoh mcm org kampung..yang kau ni baik,wanita melayu terakirlah konon..geli aq dengar..kau ngan mak kau sama jer perempuan murahhh....tak guna"
"Makngah boleh fitnah saya ,hina saya tapi jangan makngah sesekali fitnah ,hina arwah mak saya"baran alisa
"Takder masa aq nak tabur fitnah dekat mak kau..tapi betina tu memang tak guna..dia rampas saiful dari aq ..bapak kau ....aq dh lama suka dan minat dekat bapak kau last 2 die pilih mak bod*h kau tuu..kalau mak kau tak menggatal dengan saiful die takkan nak dengan mak kau tu!!"jerit mak ngah.
"Makngah masih berdendam dengan mak.....makngah kena terima qada' dan qadar Allah..yang ayah bukan jodoh untuk makngah....mak tak pernah berniat nak rampas ayah dari makngah tapi memang dh tertulis jodoh mereka. Alisa rasa kalau mak tahu yg makngah suka kan ayah die takkan terima pinangan ayah.."
"Kau jangan nak tunjuk bagus depan aq lah..keluarga memang keluarga bang***!!!
Makngah melibas rotan ke arah alisa bagi melepaskan api kemarahannya..yang telah lama die simpan.
20 tahun dulu...
Pov:makngah,kak long(ibu alisa)
"Kak long tahu tak ada sorang budak laki hujung kelas tuu..hensemm gile ..angah suka sangat tengok die senyum,dia punya rambut,pandai pulak tu.."
"Ishh ,angah ni sekolah pun belum habis dh gatal"
"Alah ...angah dh jatuh hatilah dekat die..angah igt kan nak luahkan persaan angah dekat die lah ..harap 2 die terimalah angah jadi pemaisuri dia"
"Gatalnya..Hahahaja"kak long cubit perut angah
"Tak kesahlah org nak cakap apa ..janji angah boleh jadi suri hati die "
Kaklong mengeletek adiknya .Terletus lah gelak tawa mereka.
...
"Saiful!!"panggil angah
"Yer Azliah kenapa??"
YOU ARE READING
SENASKAH KASIH SAYANG
RomancePukul ....Dikeji ....Dihina...Dicaci Itu dh lali dah dalam diri Alisa .... MENANGIS...dh takder guna. Air mata sipiatu dh tiada makna dimata Puan Azliah ( mak ngah ). " Alisa kau bangun, kau nak aq pukul ngan cangkul Ni ker baru kau nak bangun...