Bab 13

162 6 3
                                    

Kau tu bodoh !!! anak tak guna !!!...baik kau mati HAHAHAHHAHAHA!!!!!

"ARGH!!!!..pergi!!!!"

"Alisa !! Alisa !!!...woiiii..kau kenapa ??"

Ha!!!!...ya Allah...sekarang pukul baper?...cuak muka alisa yang terdapat beberapa titis peluh didahi nya ...

"6:32"..jawab Aliyah(kwn baik alisa)

"Serius ahhh....apahal kau tak kejut aq!!!!"

"Dh kau tidur tak igt dunia ...nak kejut pun tak sampai hati...btw kau pahal meracau ..sikit lagi tadi nak panggil ustzah Azrah ..nasibkau ok"

"Aq ok lah!"

"Ok kau ckp ...satu sekolah dengar suara kau tau tadi !!..nasib ramai dh balik...kalau ikut hati ..dh lama aq tinggalkan kau kat sini ahahahah..tidur tgh petang laei"

" Kau ni jahat lahh!!"

"Yerlah ..aq nak lah selamatkan diri aq ..kot betul2 kau kena sampuk canner hahahahhaha"

"Eiiii..pentingkan dirii..tak payah tunggu kena sampuk sekarang jugak aq lepuk kau HAHAHAHAHA"

"Hahahahaha..dh lah kau..aq tau lah kau study kuat for next week exam (SPM) ..but jgn study hard sangat...aq takut kau sakit ..mcm kena sampuk tadi hahahahah".Dalam lawak Aliyah ..die selitkan sikap prihatin terhadap rakan baiknya.yerlah sapa tak sayang kwn lain lah FAKE !

"Sayang jugak kau kat aq kan!". Alisa menaikkan keningnya.

"Ni nak sayang?...baik aq sayang Halim dari sayang kau hahahahhaha"

"Cerdik hahahahahah". Alisa mencubit lengan Aliyah

"Aq tau tuu..hahaha....tapi aq ckp betul tau ...kau jgn study hard sangat..."

"Hurm....

Aq tak study pun aliyah...bisik hati Alisa

.........
12:34

'Bang!..burger ayam  satu '

'Okay..jap lagi aq hantar...budak baru kau tolong buat burger adik ni'

'Oh ..ok ok' lemah alisa jwb

___3:20

'Kau tolong lap meja tuu, lepas tu kau ambik gaji ni ..cepat..sikit ..aq nak tutup kedai dhh..

'Baik bang..'

Yer tu lah rutin EVERYDAY ALISA ..Sabtu and ahad pagi..Alisa kerja di kedai sbg cashier.DEMI MENYARA HIDUP☘

..
Asslamualaikum....Alisa menolak daun pintu rumah .

"Kau mmg pompuan jalang eh?"

Bagai nak jatuh jantung alisa...penat die bekerja tah habis laie..balik difitnah pulak

"Kenapa makcik cakap mcam tu?!"Alisa menahan intonasi suaranya menahan geram.

" Apa makcik-makcik ...PUAN SRI.Kau tak kenal ker aq siapa. Btw ..Kau tanya aq ?..sekarang pukul baper?...kau tu pahal balik lambat ...tu kau kata  tak jalang !!!

" Puan Sri  saya pergi kerja jual bur..."

"Jual badan kau?!"

"Hey!!!.. apa  jerit² ni ..bingitt lah"..Aizad  menggosok
matanya

"Ni Aizad tengok  pompuan tak sedar diri ni dh lah menumpang rumah nenda ..lepas tu buat mcm rumah bapak die "

'Ya allah,apalagi die nak fitnah aq ni 'rintih hati Alisa.

Aizad dh berkerut
"Kau mmg cari masalah jer kan? Kau tau tak sejak kau dtg tak aman rumah ni !! "

Tak terkata rasa hati Alisa.

"Saya tahu dh banyak menyusahakan keluarga encik Aizad dengan Puan Sri ..saya akan keluar dari sini. Saya takkan susah kan keluarga Puan Sri lagi"Alisa dh tak tahan dituduh punca segala-galanya.

"Tau pun! Sekarang aq nak kau berambus dari rumah ni ..kau jangan tunjuk muka buruk kau tu kat aq lagi!!aq jijik dgn orang tak sedar diri macam kau!!Tah apa yang kau bomoh  kan nenda tu yang die sayang sangat dgn kau "jerit Tengku Salina.

"Saya tak pernah buat kerja terkutuk tu...mmg saya hina tapi saya takkan pernah menyekutu kan Allah !Saya akan pergi Puan Sri ..saya takkan ganggu Puan Sri dengan Encik Aizad".

"Eh ! Budak ni nak ajar aq pulak!..kau berbarambus cepat !

Tumm⚡⚡(hujan)

Rupanya dari tadi ada mata yang memandang dari jauh sambil tersenyum.

.....
Bila manusia menjadikan harta segala-galanya lalu alpa bahawa hidup ini diibarat kan roda
(akmalhanisa)




You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 27, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SENASKAH KASIH SAYANGWhere stories live. Discover now