Hoofdstuk 7

240 13 1
                                    

**Sky**
Langzaam open ik mijn oogleden. Het scherpe licht probeert mijn ogen te verblinden, maar ik sluit in een reflex mijn oogleden weer. Langzaam open ik ze weer en staar om me heen. Ik ben ontsnapt. Ik ben vrij!

Langzaam ga ik overeind zitten en kijk om me heen. Buiten is het schemerig. Erg schemerig.

"Sky." Ik kijk op en zie de dokter mijn kamer binnenkomen. Het liefst hoopte ik dat het Kyden was, maar helaas is dat niet. Ik hoop dat hij me niet vergeten is. Hoop ik..

"Hoe gaat het met je?"

"Gaat wel." Zeg ik zwak en staar voor me uit.

"Je moet goed rustend en mag dus niet meteen naar huis." Aldus de dokter. Ik knik.

"Op het nachtkastje ligt een glas water en een pijnstiller, voor de pijn." Ik knik en langzaam loopt hij weg.

-
Het is een uur verder en er wordt geklopt op de deur. De deur wordt geopend en dan zie ik iemand die ik eigenlijk niet heb verwacht en wil zien. Kay.. Wat doet hij in hemelsnaam hier?

"Sky." Hij pakt een stoel en gaat naast me zitten.

"Wat is er?" Vraag ik en kijk hem aan. Hij kijkt mij aan met tranen in zijn ogen.

"Gaat het wel?"

"Jawel" zeg zacht. "Alleen ben gewoon te zwak om naar huis te gaan." Kay knikt en pakt langzaam mijn hand vast.

"Wat brengt jou hier?" Floept er uit mijn mond.

"Ik hoorde het nieuws en ik moest wel maar jou toekomen."

"Je verspilt jouw geld."

"Néé, dat doe ik niet." Kay kijkt me aan.

"Jij komt alleen omdat het slecht gaat. Als het beter gaat ben je weer weg. Goe-"

"Sky, alsjeblieft laat me praten."

"Laat mij praten!" Ik wil overeind zitten, maar Kay houdt me tegen.

"Je moet je rust nemen." Zegt hij zacht en laat me weer liggen.

"Ik krijg zo echt een geen rust!"

"Adem diep in en diep uit."

"Hoezo?"

"Je strest te veel." Ik doe wat hij zegt. Diep ademhalen en dan ook weer uit ademen. Ja, ik stres, omdat ik hem niet heb verwacht. Ik verwacht Kyden eerder.

Waar is hij?

"Hoe gast het met jouw Anne?" Het is Sen onbeschofte vraag, maar het komt eenmaal uit mijn mond.

"Het is over."

"Oké."

"Ik had teveel aan me hoofd. Ik heb teveel fouten gemaakt. Ik ben weer terug maar de psycholoog gegaan en ze zegt dat het uitmaken met Anne het beste was. Ik moet beter nadenken over wat ik wil en niet. Ik zeg te vlug 'ja' en dat zorgt voor problemen." Ik knik half en kijk naar de andere kant op."

"Sky.."

Het blijf stil..

Ik weet niet wat ik op dot moment moet zeggen.

Ik weet niet wat er op dit moment uit mijn mond moet komen.

Het is lief dat hij mij niet vergeet.

Zal Kyden dat wel doen?

I can not leave you alone 3Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu