*dagen efter*
Jag stod just nu och speglade mig i min kroppsspegel inne på mitt rum, jag kollade på mig själv från topp till tå. Jag var nöjd.
Jag hade ett par adidas och en grå stor långärmad tröja som jag fått av Ivan. Ivan är min bästa vän, och också hans tvilling Emilio. De är 16 år ( inte irl jag vet jag vet ) och de är som mina bröder, de tar hand om mig när jag mår skit och gör allt för mig. Precis som jag gör för de.
Jag känner hur det vibrerar i min ficka och jag tar upp mobilen och 'Ivan💞' lyser upp på displayen, jag svarar och lägger mobilen mot örat. "Hej Ivan!!" säger jag glatt och ler, även om han inte kan se mig. "Hej Evelina!" säger han och skrattar. Det är tyst en stund innan han frågar "Varför kom du inte igår heller, var det något som hände? För du sa att du skulle komma igår.". Jag suckar och går och sätter mig på sängen. "Ja, jag hade en dröm igen. Jag vet att det inte är någon big deal me.." hinner jag säga innan Ivan avbryter. "Jo, Ev, det är verkligen en big deal, men du vet att jag alltid finns här Ev?" säger han och jag ler och mina ögon tåras, jag blir såhär varje gång han säger så. Jag antar att jag bara uppskattar komplimanger.
"Meen, kommer du idag?" säger Ivan när jag precis kommit utanför dörren. Jag nickar men kommer på mig själv när jag inser att han inte ser mig. "Ja, ja det gör jag." svarar jag och skäms lite över vad jag nyss gjorde, även om han inte vet om det. "Jag ser dig" säger Ivan innan han lägger på och jag kollar upp och ser Ivan springa emot mig. Och jag börjar också springa, jag har saknat honom så fruktansvärt mycket. Då jag inte varit i skolan på 4 månader, sjukt mycket jag vet.
Jag kastar mig i hans famn och han kramar om mig hårt. Av bara hastigheten och alla överväldigande känslor så möts våra läppar, men jag drar snabbt bort och känner hur mina kinder ändrar färg. "Jag har saknat dig också Ev." säger Ivan och skrattar, sedan börjar vi gå mot skolan.
"Emilio är redan vid skolan, var redo att springa" säger Ivan och puttar till mig löst på armen och skrattar. Jag vänder min blick en bit upp och skrattar tyst, innan jag hör hur någon ropar mitt namn. Jag vänder mig om och där kommer Emilio springandes men stannar upp ungefär 5 meter ifrån oss. "Dålig kondis" ropar jag och Ivan skrattar samtidigt som mig. Emilio sträcker ut sitt långfinger upp i luften som svar och vi skrattar ännu mer. Sedan springer jag se sista metrarna och kastar mig på honom också. Sedan joggar vi fram till Ivan som redan börjat gå, Emilio klappar Ivan på ryggen "Tjena bror" säger han och Ivan mumlar något till svar. Jag får en känsla av något inte är rätt med Ivan och jag går över till hans sida och viskar i hans öra "Vi måste prata" och han kollar på mig och ler smått.
"Emilio, Ivan, burger king" säger jag och drar med mig båda ut ur den stora byggnaden. Vi tar cyklarna till burger king då det är en bit dit.
När vi väl är framme så går vi in och jag beställer en kycklingwopper med pommes, sedan går jag och sätter mig och efter mig kommer Ivan och Emilio efter honom.
Jag sätter mig längst in och Emilio brevid mig och Ivan mitt emot. En stel tystnad uppstår och vi äter tyst.
När jag ätit upp min hamburgare så tar jag upp min mobil och öppnar snapchat och vrider mig mot Emilio och lägger upp fötterna i hans knä. Han kollar ned på mina fötter och sedan på mig och skrattar, och jag ler tillbaka.
Jag går in på '💞 my favourite <3💍' ( aka Ivan ) och skriver.
( abc = Ev abc = Ivan )
Vad hände tidigare idag? Du verkade deppig.
Hur menar du?
Du verkade så typ, ledsen?
Följ med mig in på toa, måste snacka med dig. Något jag inte kan ta över snap.
Okej, Vafan ska vi säga till Emilio?
Säg att du måste gå på toa.
Vi kan ju inte gå samtidigt?
Andas Ev, jag fixar det Hahah. 💞
Okej 💞
"Jag måste gå på toa, jag kommer snart" säger jag och kollar på Ivan. Sedan kliver jag över Emilio och han slår till mig löst på min rumpa på skämt. ( vi brukar göra så ok ) "Vafan gör du?" säger Ivan med hög röst och Emilio kollar chockat på Ivan. Sedan kollar Ivan på mig och jag ser på honom att han vill att jag går in på toa. Jag gör som han vill och låser in mig på handikapptoaletten. Utanför hörs Ivan och Emilios smått höjda röster, sedan hörs steg och någon rycker i dörrhandtaget och jag låser upp, Ivan.
"Var det där din lösning!?" skriker jag och Ivan lägger snabbt handen för min mun. "Schh!" säger han och kollar sedan ned i marken.
"Vad är det som pågår!?" säger jag och han kollar upp på mig igen. Han suckar och jag sätter mig ned på bänken som går från handfatet ända till väggen.
"Jo, när du kysste mig tidigare idag" börjar Ivan. "Den liksom kändes, rätt och att de betydde något" säger han och tar ett steg närmare. "Vad exakt menar du?" säger jag även om jag vet exakt vad han försöker säga, men jag vill höra honom tyda orden. "Jag gillar dig för helvete Evelina!" säger han och går och lutar sig mot väggen mitt emot mig.
Jag hoppar ned från bänken och går fram till honom. "Jag måste tänka Ivan, förlåt" säger jag även om jag vill vara med honom mest av allt. Men jag vet inte hur det påverkar min och Emilios relation, eller hur det blir om jag blir tillsammans med Ivan, hur det då blir om vi gör slut. Förstör det hela vår relation då? Tänker jag medans jag går ut ur toaletten mot Emilio.
~~~~~
Stör mig sjukt mke på att varje gång jag byter rad så blir d fkn snedstil asså plz.
YOU ARE READING
me or her ? | I.M & E.M
Short Story"the choise is easy there's me or her" ( swedish )