*3 dagar senare*
Här går jag med Emilio tätt framför mig då han förtvivlat behövt berätta något för mig.
Han går bort till en bänk längre fram och sätter sig.
"Sitt" säger han och klappar brevid sig. Jag gör som han vill och sätter mig ned.
"Vad var det du ville?" säger jag och han kollar ned i sitt knä. "Emilio" säger jag och lyfter upp hans haka.
"Jag vet att Ivan gillar dig, och du honom. Men Ivan har legat med en annan tjej, 5-6 gånger de senaste 3 dagarna" säger han och min värld stannar upp i något som känns som en evighet. Han gillade aldrig mig? Är han en player? Ingen gillar mig vafan förväntade jag mig? Ljög han mig rätt upp i ansiktet? Varför ljög han?
Mina tankar bryts av en röst. "Ev, du gråter. Är du verkligen ok?" säger Emilio och jag svarar ett kort ja och reser mig upp från bänken. Men hinner inte så långt innan en hand tar tag i min hand och drar in mig i en kram. "Gå inte dit Ev, det gör inget bättre. Hon är säkert där, jag vill inte att samma sak ska hända som hände med Andrew"
*flashback*
Jag vaknar av att Emilio ringer och jag svarar. "Hej Emilio!!" säger jag glatt och han suckar. "Ev, vi måste prata" säger han tungt och suckar igen.
"Emilio vad är det!?"
Jag är i Göteborg just nu, så jag kan inte ta detta face to face.
Emilio!? Berätta för mig!
Jag såg Andrew och Saga kyssas.
Nej, du måste sett fel.
Nej, Evelina, det var Andrew. Han kom fram till mig efteråt och bad mig att inte säga något. Och jag sa att jag inte tänker hålla en sån hemlighet från min bästa vän.
*snyft snyft*
Är du ok Ev, snälla gråt inte. Du förtjänar bättre, han var och är bara bullshit.
Samtal avslutat
Jag lägger på och kastar mig upp ur sängen och springer ut i snön i bara mjukisshorts och en långärmad tröja. Jag springer så fort jag kan, in till stan, upp i Andrews lägenhet. Jag har så mycket adrenalin i kroppen så jag är kapabel till vad som helst.
Andrew öppnar dörren och ler mot mig, innan jag puttar in honom i lägenheten. "Ev" säger han oroligt. "DU KALLAR MIG INTE EV EN JÄVLA GÅNG TILL FÖRSTÅR DU DET!?" skriker jag och puttar till honom så han ramlar bakåt, in i köket.
"VAFAN HÅLLER DU PÅ MED SAGA FÖR!?" skriker jag i hans ansikte innan jag tar ett glas och kastar i väggen längre bort.
"Ev.. elina, lugna ned dig. Vi har ingenting, jag har bara dig. Jag älskar bara dig."
"DU LJUGER INTE FÖR MIG! EMILIO SÅG DIG OCH SAGA I GÖTEBORG IGÅR!!!"
"Du ska inte lita på Emilio"
"Nu håller du käften!!" mumlar jag och springer in i hans vardagsrum. Slänger upp dörren till hans sovrum och hittar en naken Saga i sängen. "Ev, förlåt" ropar hon efter mig när jag går ut till Andrew, men Andrew är borta.
*Sagas perspektiv*
Jag tar på mig en t-shirt och går ut i hallen, där ser jag Evelina som är helt omedveten om att sekunden efter hon ser mig kommer hon bli slagen. Och direkt efter den tanken så smäller det, Andrew slår henne med en stekpanna i huvudet. Jag gömmer mig bakom väggen och kollar fram med ett öga, och jag ser hur Andrew går ut med Evelinas medvetslösa kropp och ska precis slänga ned henne i trapphuset (2 trappor upp)"ANDREW GÖR DET IN.." och han släpper
~~~~~~
HEHEHEH långt kapitel i know men älskar att skriva HAHAHA
YOU ARE READING
me or her ? | I.M & E.M
Nouvelles"the choise is easy there's me or her" ( swedish )