Част 1: Връв от Лош Късмет

216 13 1
                                    

Като притежател на змията, дори като временен, не отне много време на Лука да започне да забелязва неща. Отначало той не знаеше какво да направи от това, мислейки, че може да е въображението му, докато Сасс не му го обясни.

Действенните притежатели на змията виждаха това, което хората наричаха „съдба" или „преднадчертание", тъй като змиите имаха присъщата сила -независимо дали вълшебна или друга- да променят това, което трябваше да бъде, като чудотворците просто им дават повече възможности за това. Те виждаха как Вселената се нарежда и как решава да поддържа равновесие.

Лука го забеляза от първа ръка, когато Маринет беше на гости, синьозелените примки и дилки на „съдбата", с които той беше свикнал, изглеждаха почти привлечени от нея, с това колко често ги виждаше близо до нея. Той осъзна какво правят и се втурна точно навреме, за да я хване, преди да успее да се удари в земята, синьозелените кичурки избледняха под крака й, докато всички останали предполагаха, че тя ще се спъне в нищото.

-"О-о, Лука, благодаря ти!", побърза да каже тя. -"Съжалявам, аз съм толкова..."

-"Не е по твоя вина.", прошепна той, макар че не можеше да изясни повече.

По-късно Сасс предположи, че Вселената вижда многото способности на Маринет като нещо, което да „уравновесява", оттук и нейния невероятно лош късмет. Лука мразеше, че можеше да прави опити да го спре, само когато беше заедно с нея.

Усещането му също не спря дотук, тъй като скоро научи, че „червената връвчица на съдбата" е много действително понятие. Идеята за „сродни души" беше малко отвъд него, но беше невъзможно да се отрече, когато видя червена връв, минаваща от безименния пръст на Джулека до този на Роуз. Той припомни отбелязванията, които Сасс направи и се чудеше дали е повлиял достатъчно на съдбата, за да ги събере, без дори да осъзнава това.

След това дойде Деня на Библиотеката, където Ейдриън всъщност успя да се появи, за да свири с останалата част от дружината. Лука не искаше да забележи червената връв на безименния пръст на Ейдриън, леко заплетена с пръстена, който носеше, но Лука също не знаеше как да „изключи" усещането си, за да не го вижда.

Почти неволно, очите му проследиха дължината на връвта. Не знаеше на какво се е надявал разумът му, но подозираше, че част от него иска да види връвта да се свързва с онази, по която не си падаше.

Чудотворната Калинка: Страшната Връв на Съдбата СВOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz