PART 1
Kami baru balik dari karaja sma Obo petang tu.
Macam biasa, jalan kaki la kami balik ni. Bukan juga gia jauh rumah kami.
Lagi pun semua pun mesti p sana rumah dulu melepak sambil men basketball baru pulang rumah masing2 jam 9pm gitu.
Sedang kami jalan ni kan, terjumpa plak c Cy, abang c Ken sana rumah mentua dia.
Trus dia cakap la sama kami "Ui bontolu, bisuk kamu semua free ka?"
"Karaja ba. Napa daa?" sa blang.
"Ndak ba. Mau minta tulung kamu kasi bersih ni stor pastu bakar mana yang patut (sambil tunjuk2 tu stor, d depan rumah drg ja gia tu). Jangan kamu risau. Sa kasi gaji kamu RM10 satu orang ba. Kasi bersih ni stor ja pun. Bukan gia banyak mau kasi bersih ni," blang c Cy.
Trus sa, Ken, Andy sma Ah Vui bertinguk. Trus kami bisik2 "Bagus juga tu kena kasi gaji, lagi pun lama lagi Obo mau kasi gaji kita tu kan. Ada poh duit men billiard sma beli sigup," blang c Ah Vui. Kami pun angguk2 kepala ni setuju sama cakap c Ah Vui.
"Ba Cy. Bisuk kan. Jam 9 pagi gitu la kami datang ah tapi mesti trus kasi gaji kama. Empat orang kami ni tmasuk adik ko," sa blang sama dia.
"Ok ba. No hal ba tu," blang c Cy. Trus kami pun teruskan perjalanan p sna rumah smbil sigup2.
Sempat lagi sa tinguk blakang mau bye2 c Cy tapi mentua dia plak sa nampak tinguk2 kami dari pintu. Macam len2 saja dia tinguk kami. Sa angkat tangan sma dia tp dia cepat2 plak masuk dalam. Len2 jg ni nenek sa blang dalam hati.
Malam tu macam besa la drg plang jam 9pm gitu. Sempat lagi kasi ingat jumpa sna rumah mentua c Cy jam 9am.
Lepas diorang plang trus sa fon noh Obo gtau yang kami ndak keja bisuk. Ada keja len kena suruh buat kunun urgent. Urgent la sangat kunun padahal gara2 kena kasi gaji RM10 ja pun.
Malam tu time mau tidur, sempat lagi sa teringat balik muka tu nenek tinguk2 kami. Orang angkat tangan pun ndak kena layan. Sumbung senyuman sa blang saturang. Mogot poh modop.
Ndak sa sangka2 malam tu malam terakhir kami semua tidur nyenyak.
YOU ARE READING
GARA2 RM10
HorrorBased on true story by my own brother who experienced an extra ordinary paranormal situation after they finish their RM10 worth job. What do you do if you mistakenly kill a gompi'd child who then swear to avenge his children by killing my brother an...