PART 7
Sa terdingar nama sa balik2 kana panggil "Oluuuuuuuu.... Oluuuuuuu," sayu betul tu suara sa dingar.
Bila sa buka mata, teda mama sa. Sa saturang ja dalam bilik.
"Oluuuuuuu...."
Nama sa balik2 kana panggil. "Olluuuuu.......
Pa lagi, tambah sa ketakutan. Sa amik kumbang sa (selimut sa) trus sa tapuk 1 badan dalam tu kumbang. Sa rasa sa bole jadi gila kalo balik2 gini.
Lama2 kan, teda pa2 bunyi suda sa dingar. Sunyi plak betul ni kali.
Palan2 sa p cubuk d tingkap.
Odoi dogooo..... punya takajut sa. Ada 3 badan basaaarr ba bulu warna hitam d depan rumah sa.
Bidah betul ni muka dia. Ketara memang muka bidah gompi la ba.
Tu gompi cium2 (hidu) macam mau cari something sana dekat pokok pisang. Diorang cakap2 lagi sana smpai sa terdingar ckit diorang cakap "Dakat cni.. dakat cni bau dia"
Sa tapuk balik ba dalam tu kumbang. Brabis sa sambayang ni.
Sa baca la Tama Za, Ave Maria tapi sa rasa tunggang terbalik suma sa baca tu sambayang sebab makin lama makin kuat bunyi "Oluuuu..... kyiiiii kyiii kyiiiiii" sa dingar.
Makin lagi kuat tu bunyi gompi katawa.
Last2 diorang cakap "Kyiii kyiii... katii katii, somok2 tia hamin tii. (Mari cni, mari cni, dakat2 rumah ni). Nopuimanan ku do ginawo ziahaah koksii (Sa dapat rasa tu perasaan takut dia)"
Brabis sa nangis ketakutan sampai sa balik2 cakap "Tulung... jangan... ampunnnnnnnnn......"
"Lu.. lu... bangun Lu... Lu.... mama ni Lu... bangun Lu" Sa dingar suara mama sa.
Sa buka ja mata, muka mama sa nangis2 sa nampak.
"Makkkk.. makkkk.... Diorang sana luar mak. Diorang cari sa ma. Makkkk... sa takut....." sa cakap sma mama sa sambil mingkulatai.
"Lu.... teda pa2 sna luar tu Lu. Jangan ko tlampau pkir. Suda la ko tba2 pingsan tadi. Bkin gugur jantung sa ja ko ni. Lu... " mama sa pujuk sa.
"Makk... bila la ba suma ni abis. Sa tidak tahan suda. Macam mau gila sa kalo balik2 gini. Bagus lagi sa pigi kawan Andy kalo gini sengsara diorang buat sa. Bagus lagi biar diorang tangkap sa daripada ko nampak sa jadi gila camni. Maaakkkkkk..."
Paaaaaaaaappppppppppppp.......... mama sa tampar sa.
"Ko jangan sabarangan mau cakap camtu lagi. Ko jangan tlampau ikut tu hati ko. Lagi ko lemah semangat lagi diorang suka tu. Susah2 sa kasi beranak ko, suka hati ja ko mau mati kasi tinggal sa. Bapa ko keja jauh patut ko jadi lalaki yang jaga ni family bukan mau kasi tinggal plak!!" bagagar-gagar mama sa cakap sma sa.
Trus sa paluk mama sa minta ampun "Siou noh mak. Bukan sa mau kasi tinggal kamu suma. Tapi sa tidak tahan suda ba kana kacau gini. Sa takut ba makkkk, tiap2 malam sa dingar len2. Bila sa tinguk d luar, suma yang bukan2 lagi sa nampak."
"Sabar la Lu. Ko sambahyang saja minta tulung sma Tuhan." blang mama sa.
Tba2 kami terdingar bunyi kuat "Klannnnngggggggggg................." di bawah kulung rumah.
Bertinguk sa sma mama sa.
"Ko tunggu cni jap. Jangan kuar dari ni bilik. Biar sa p tinguk dlu sna bawah jap," blang mama sa.
Suma tu anjing bunyi2 "Auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu auuuuuuuuuuuuuuuuuuuu auuuuuuuuuuuu"
Sa dingar mama sa teriak "Mogiduh koooo ngaaaviiiiii...... Kada pangasau tanak ku!" (Lari kamu suma dari cni. Jangan kacau anak sa."
Bulih dingar lagi ba tu karabau pun lari2 dari arah sawah. Anjing suma pun masi lagi bunyi2.
Mama sa kunci pintu lapas tu naik atas p bilik sa.
"Nokuo mak? Apa ko nampak tadi?" sa tanya mama sa.
Mama sa hembus nafas kuat2 trus dia cakap "Sa nampak bayang2 hitam basarrrr berlari pigi sawah tadi,"
Trus sa terdiam. Jangan2 itu yang sa ternampak tadi d pokok pisang tu.
Tba2 atur Motorola kami bunyi "Tutttt.. tuttt.. tutttt"
"Halo. Ah Rom. Doiti zou bilik zi Bontolu. Oh. Kakal poh minaan hosokon ihh father tii. Miadd nopo zi Bontolu. Ogumu kokito dau ka. Mongoi zou intong ih Andy suvab. Momohobong noh gia suvab. Ummm ba." (Cni sa bilik c Bontolu skrang. Masi lagi dia kana tapuk father tu. Nangis saja karaja dia. Ini itu dia nampak ka. Bisuk sa p tinguk sna rumah Andy. Kubur suda kan bisuk.)
Bapa sa plak yang kol tanya pasal sa.
'Ba, tidur la tu Lu. Sa kawan ko tidur cni bilik ko," blang mama sa.
Tidak lama lapas tu sa pun tertidur.
Sa terbangun lagi dingar nama sa kana panggil "Ollluuuuuuuu...."
Sa tinguk jam pukul 3 pagi suda. Mama sa pun d sebalah sa ja tidur d lantai poin pigang lagi joliu.
Datang lagi balik tu suara panggil sa "Oooolllluuuuuuuuu....."
"Mari ba kita men cni bawah skijap. Marilaaaahhh.... Cni saja sa bawah ba ni. Kyiiiiii... kyiiii... kyiiiiii"
Punya la sa bergagar dingar tu suara panggil2 sa tu. Sa tidak suda dapat tidur balik.
Tu dahan2 d pokok pun ko bole dingar ba guyang2 macam ada yang p lumpat2 ja sna.
Sa tutup ja mata sa. Capat2 la ko siang sa blang.
Bisuk dia, mama sa awal2 lagi suda p sna rumah Andy. Dia pesan suda awal2 jangan sesekali kuar dari kawasan rumah.
Hari ni hari ke-3 Andy meninggal.
Mau kubur suda arini. Sa masi sakit hati tidak dapat p tinguk Andy.
Sa teringat kami pernah berjanji p amik result SPM sama2. Kami katawa2 lagi teka result sepa yang paling buruk antara kami.
Kuar airmata sa ingat balik suma tu. Andy la besfren sa dari kecik lagi. Slalu sa p mansau sna. Kalo kena suruh p beli barang sna kadai runcit ninik dia, mesti sa cari Andy smpai kana marah lambat plang.
Kawan2 skul yang len pun mau melawat sa tapi mama sa cakap jangan dlu skrang. Takut2 tu gompi p masuk badan tu kawan sa tuk cari sa.
Pukul 9 pagi bunyi suda dunsai sa dingar.
Petang2 tu ada orang kol cari sa. Kawan skul kami plak c Christiani yang kol. Dia tanya kabar sa.
Trus dia kasi crita la keadaan d rumah Andy time yang mau kena kubur suda.
Dia blang suma tu kawan2 skul kami p angkat la tu coffin Andy turun tangga masuk p van. Skali diorang angkat punya barat. Heran diorang. Brapa orang ba p angkat tu tapi betul2 barat diorang angkat time tu ckit terjatuh dari tangga.Trus sa teringat mama sa crita lepas dia balik dari sna rumah Andy.
Tu ninik d seberang rumah Andy ada gtau, lumpat2 tu gompi dia nampak d atas coffin Andy.
Obingkito gia tu ninik tulah dia nampak2 tu gompi lumpat2 sna.Trus kawan sa c Christiani crita la lagi. Time d kuburan suda kan, ada ni saturang cakap basar yang suma tukang angkat tu lembik. Gitu ringan pun cakap barat dia blang. Katawa2 lagi ba.
Deiii... d kuburan pun mau katawa2 sa blang dalam hati sa.
Skali tinguk, terjatuh dia sna dalam tu lubang kosong ah. Punya takajut suma orang.
Trus ada tu orang tua p marah dia "Nahhhh.. inooo noh diau. Sangkabasan koh moboos." (Nah tulah ko. Sebarangan ja mau cakap kan.)Sambil kami crita tu, sa nangis2. Ramai kawan skul kami kesian sma kami. Tapi macam mana lagi, diorang pun bukan bole buat pa2.
Macam mana la ni. Bila la sa selamat ni. Brabis sa minta tulung Tuhan supaya bagi sa peluang lagi.
Tba2 mama sa dapat kol dariiiii..................
YOU ARE READING
GARA2 RM10
HorrorBased on true story by my own brother who experienced an extra ordinary paranormal situation after they finish their RM10 worth job. What do you do if you mistakenly kill a gompi'd child who then swear to avenge his children by killing my brother an...