PART 8
Tba2 mama sa dapat kol dari Fr. JM.
Trus tu father gtau la "Fr. JM bah ni. Ada sa mau gtau ko pasal anak ko tu. Kalo anak ko ada dingar suara2 yang panggil2 dia ndak kira la malam atau siang, jangan sesekali tegur. Kadang2 suara2 tu bertujuan tuk kasi sasat pikiran umat manusia. Kalo kita tunduk kepada kuasa2 jahat sebegini, nescaya pikiran pun akan jadi gila dan seterusnya hilang pedoman." skema tul melayu Father ni ah.
"Aik father, camna father tau c Bontolu dingar ini itu panggil dia?" mama sa tanya tu father.
"Oh... tadi sa punya assistant nakamasuk (kerasukan) tu kuasa jahat. Balik2 dia sebut nama anak ko."
"Sa pun tidak tau camna suda mau kasi sembuh dia ni father. Tiap2 malam mogizak-izak mokiampun. (teriak2 minta ampun) Sampai bila dia mau jadi gitu tu?" mama sa cakap dengan sedih.
Tba2 mama sa dingar ada orang teriak2 d fon Fr. JM.
"Kadaaa koh kama masuk campur (Ko jangan masuk campur)... err... err... err.... Ini bukan urusan ko!!! Kulang ajarrr!!! Ko jangan ingat ko buli terlepas ah... sa mau kasi mati juga ni orang,,, hahahaha...." tu assistant Fr. JM kerasukan plak d sna.
"Mokiampun zou diau. Kasi lapas la ba anak sa. Dia tidak tau apa yang dia buat. Dia bukan sengaja mau buat gitu sama anak ko. Tulung laaa...." mama sa merayu sma tu gompi.
"Hhhaahahahahahaaaaaaa... kasi lapaassss??? Ko ingat sinang ka mau kasi lapas gitu saja!!! Hahahaha....... " brabis juga tu gompi katawa.
"Uhhhuhhhuhuhuhuuuu..... cuba ko rasa baa kalo anak ko yang kana kasi mati. Apa perasaan ko?? Jawabbbbbb!!! Huhuhuuuu..... aiso hasa di tanak ku (teda salah anak sa). Dia kuar p men sna ja pun trus kana tibas kepala, ndak cukup tu kamu p bakar lagi dia.. uhuhuuuuuuu.." ni kali nangis2 plak tu gompi.
"Lepas tu anak ko sma tu kawan2 budu dia p lagi kancing tu telaga air kami (botol air yg diorang guna aritu). Nanti kamu tunggu ja balasan dia... sialan!!!" marah plak tu gompi lagi.
"Suda!! Mogidu ziau. Tampat ko bukan d cni. Jangan lagi kacau diorang!!" tu Fr. JM p halau dari badan assistant dia.
Lepas Fr. JM cakap gitu trus pingsan tu assistant dia.
"Poinkuro tii faado. (Macam mana ni father). Makin taruk suda ni. Berdendam tul tu gompi sma c Olu." mama sa panic suda.
"Kita sabar saja. Setiap masalah ada penyelesaiannya. Sentiasa la berdoa kepada Yesus untuk memohon pertolonganNya." blang faado tu.
Lepas mama sa tutup fon tu trus dia kasi crita sa apa jadia tadi sma assistant Fr. JM. Dia pujuk2 la sa suruh sa sabar ja. Jangan tlampau pkir pasal tu.
Tba2 hujan turun. Lebat lagi tu.
Sa limpang2 la sna ruang tamu smbil teringat-ingat kenangan sa sma c Andy.
Kami slalu curi2 p isap sigup dlu. Pandai lagi ponteng class p sna kdca tu.
Haishhh... asal sa teringat Andy mesti nokolomou mato sa.
Time limpang2 tu kan, ndak tau napa tergerak hati sa mau p monigup sna baranda rumah.
Time isap2 sigup tu kan, tba2 ada angin tiup, yang 1 kali ja ba tiup, trus jatuh ba tu sigup sa sna tanah. Masi panjang lagi tu sigup tu.
Buli2 automatik badan sa turun p amik tu sigup sna tanah.
Skali sa tinguk kaki sa, sna suda d tanah. Terdiam ba sa skijap.
"Buduuuuuuuuuuuuu.... ngai tiau....." memaki sa dalam hati. Napa sa p limpas kawasan rumah.
Baru sa mau angkat balik kaki sa mau masuk p kawasan rumah balik, tba2 sa nampak tu pokok pisang punya daun berguyang-guyang, macam yang kena tiup angin kuat ni.
Sa pun terduduk ba macam ada yang langgar sa ja ni.
Punya panasssss badan sa trus. Rasa yang mau terbakar lagi ni. Sa tidak dapat kasi guyang badan sa.
Sa teriak ba brabis panggil mama sa "Makkkkkkkkkkk........."
Tapi teda suara yang kuar dari mulut sa. Sa teriak lagi panggil mama sa "Makkkkkk........."
Tiada juga suara yang kuar. Tba2 sa nampak ada bayang2 macam pompuan datang dari arah tu pokok pisang.
Sa tutup mata trus sa sambahyang ba brabis. Ndak tau apa suda sa sambahyang suma.
"Tulung... tulung.... Jangannnnn amik sa..." sa teriak ba smbil tutup mata.
Trus sa dingar "Oluuu... oluuuu..... napa ko ni. Aunty ni. Lu... ko ok ka ni?"
Aik... suara sepa ni.
Brabis sa tinguk, sa nampak pompuan style dulu2 pakai baju boludu.
Sa teriak lagi "Jangan amik sa....."
"Olu... aunty ni. Mami Aman ni Lu." Macam sa kenal ni suara.
Skali dia pigang blakang sa sa macam sa dapat gerak suda ckit2.
Masi lagi nangis2 ni trus sa buka mata sa palan2 "Auntyyyyyyy... aduhhh.... tangan sa.. tangan sa" punya lega sa nampak mami Aman punya muka tapi tangan sa kesakitan. Sa tinguk merah2 suda melecur tu kulit sa.
Sebelum tu len betul yang sa nampak, suda la pkai baju boludu, jahat lagi punya muka ni. Tangan sa melecur pun sa teda rasa.
Skali mama sa nampak trus dia cakap"Odoiiii dogoooo... napa ko p sna???? Bosuonnnn ba ko ni!!"
Marah betul mama sa. Mimang nampak tu muka dia panic suda ni.
Diam ja sa.
Mama sa p amik air tobitua (holy water) trus dia kasi lap muka sa.
"Napa ba ko galangas butul ni. Suda, Bagus ko masuk suda tu." Marah2 mama sa smbil lap muka sa guna air tobitua.
Mimang badan sa kan panasss butul ni, rasa terbakar ja.
Mama sa sma mami Aman bercrita la sna tangga. Trus sa dingar mami Aman kasi crita mama sa "Sa nampak Olu macam mau lumpat ja p sna tanah dari atas baranda. Diam ja sa nampak dia tadi time isap sigup, dia balik2 tinguk sna arah pokok pisang ni. Skali c Olu turun tangga kan macam hantu ja ni.. jalan ja tinguk bawah. Sa panggil2 dia Tanya dia sihat ka ndak tapi tidak dia layan sa cakap. Sa nampak dia d tanah suda trus on mancis p bakar tangan dia. Tidak lagi dia kesakitan tu. Tulah sa brabis p dakat dia tu Tanya dia ok ka tidak."
Sa tidak sedar pun sa p bakar tangan sa sendri time tu. Rasa pa2 pun teda.
Sa p cari ubat sna almari tuk tangan sa tapi sa len dingar "Kyiiiiiiiiii... kyiiiiiii..... ko tidak dapat lari suda."
Aduiii.... camna la ni. Sepaaa la buli tulung kasi selamat sa.
YOU ARE READING
GARA2 RM10
HorrorBased on true story by my own brother who experienced an extra ordinary paranormal situation after they finish their RM10 worth job. What do you do if you mistakenly kill a gompi'd child who then swear to avenge his children by killing my brother an...