Přistání

48 6 3
                                    

Vesmírná loď Titan se rychle blíží ke svému cíli, vesmírné stanici Southampton. Za necelé dvě hodiny by měla přistát, s padesáti šesti cestujícími na palubě, v docích této stanice.

Již dva týdny se stará Radius, android společnosti R.U.R, o bezpečí všech kryogenicky uspaných cestujících a přesně za patnáct minut jeho povinnost v tomto směru končí. Klidným krokem, tak charakteristickým pro všechny roboty, došel do řídícího centra, kde několika jednoduchými příkazy spustil probouzecí proces.

Probouzecí proces probíhá zahrnuje tři fáze. Během první fáze je kryogenní komora, která velice připomíná skleněnou rakev, odpojena od zdroje elektřiny. V druhé fázi se automaticky otevře poklop komory a třetí fáze zahrnuje samotné probuzení uspaného jedince.

Samostatnou kapitolou jsou potom příznaky doprovázející probuzení. Přes devadesát procent všech cestujících trpí zimnicí, okolo padesáti zažívá silnou nevolnost a necelých pět procent prochází prostorovou dezorientací.

Jeden z těch nešťastníků, co nemají tak silný žaludek, se pozvracel skoro okamžitě a na podlahu. Radius okamžitě zareagoval, vzal kýbl, deku a podal ji jednomu z youtuberů, kteří mířili na každoroční utubering.

„Děkuju," řekl Stejk a znovu se pozvracel, tentokrát do kýble.

„Nemáte za co," odpověděl zdvořile Radius a vydal se za dalšími pacienty.

„No vidíš. Já ti to říkala," ozvala se Kotletka, „Nechlastej před tím, než tě zmrazí."

„Tobě nic není?" udivený Stejk zvedl hlavu z kýble.

„Já jsem dáma. My nepatříme mezi ty, co se pozvracej jako první. Že jo chlapi? Že jo Stejku?!"

„Má pravdu," ozval se mužský hlas za Kotletkou. Byl to MenT. Vzal ji za ruku a náznakem políbil. V tom okamžiku se Stejk znovu pozvracel.

„Jsem nevěděla, že jsou tady i pořádný mužský," zachichotala se, otočila se na svého přítele, vydala zvuk připomínající dávení a s úsměvem se otočila zpátky, „Doufám, že se ještě uvidíme."

„Určitě ano. Doslechl jsem se, že budeme mít u večeře stejný stůl," když odešel řekla Kotletka:

„Takhle se chováme k dámě prase jedno."

„Já chci zpátky zmrazit pane," zahoukal na Radiuse Stejk, když si všiml, že jde kolem.

„Na to už je pozdě. Za půl hodiny přistaneme. Měli byste se jít převléknout a připravit na přechod na stanici."

Vetřelec vs. KotletkaKde žijí příběhy. Začni objevovat