SEWOL-HO (idol ver.)
Chapt.1"kepada semua pelajar yang berminat untuk mengikuti lawatan ke Pulau Jeju pada 16 April ini,sila ambil borang daripada guru kelas anda dan sila serahkan borang sebelum 13 April"
PENGUMUMAN YANG DIBUAT OLEH CIKGU JAE SUK PADA PAGI ITU MENGGEMPARKAN SEMUA PELAJAR.
PARA PELAJAR MULA BERBINCANG
"Korang nak pergi tak lawatan tuh?"
Soal Sehun pada rakannya yang lain."tak pasti lagi ah...asal?? kau nak pergi ke?"Namjoon menurunkan bukunya.
"kalau boleh,aku nak pergi.Manalah tahu tuh last vacation trip kita pergi sesama...lepasnih nak exam kann"Sehun menyuarakan hasratnya kepada rakan rakannya.
"Tengoklah dulu..aku tanya omma aku" Kai,Baekhyun,Chanyeol dan Suho berkata begitu.
"Yang lain kenapa diam??"Suho menyoal rakan rakannya yang lain.
"Yerlah..nanti kitorang tanya parents kitorang ye" Taehyung berkata.
DI SUDUT LAIN PULA, BOMI MENDEKATI RAKAN RAKANNYA UNTUK MENANYAKAN SOALAN YANG SAMA SEPERTI SEHUN.
"Aku nak pergilahh...korang pergi?" Bomi berkata sebaik sahaja tiba di meja Chorong dan Naeun.
"Nantilah aku tanya parents duluh" Naeun senyum memandang Bomi yang excited semacam itu.
CIKGU JAE SUK,SEBAGAI GURU KELAS MEREKA MASUK KE KELAS TERSEBUT.
"Anak-anak,saya akan edarkan borang ini.Kalau berminat,sila suruh parents korang sign dan bayar..kemudian serahkan kepada saya semula sebelum 13 April..arraseo?" Terang Cikgu Jae Suk panjang lebar.
"Tapi cikgu...kenapa naik ferry?? kenapa tak naik kapal terbang jer??" Soal seorang pelajar.
"Tujuan pihak sekolah buat trip ini dengan menaiki ferry ialah untuk kamu semua rasa pengalamannya..seronok tau naik ferry.Pergilah lawatan tuh sama2..boleh buat kenangan manis" Cikgu Jae Suk berkata sambil mgedarkan lembaran borang tersebut kepada para pelajar.
"ooooouuuuhhhh"Semua pelajar mengangguk faham.
"Harinih 9 April..so means ada 3 hari nak buat keputusan..sempat kot nak bincang ngan omma" Bisik hati kecil Seok Jin atau lebih dikenali sebagai Jin.
++++++++++++++++++++++++++++
MALAM ITU,SEMUA PELAJAR MENUNJUKKAN BORANG TERSEBUT KEPADA IBU BAPA MASING-MASING."Omma,Seolhyun nak pergi trip nih boleh??" Pinta Seolhyun pada ommanya yang sedang membaca majalah masakan.
"Pergi tanya appa dulu..kalau appa bagi baru omma bagi" Ommanya berkata pada anak kesàyangannya itu.
+++++++++++++++++++++++++++
"appa...jimin nak join lawatan sekolah ke jeju island boleh?" jimin menguis lengan idolanya ketika sedang menonton tv di ruang tamu.
"Jeju??? bila?? naik apa??" appanya memandang jimin.
"yup jeju...16 April nih naik ferry" jimin berkata dengan mata yang bersinar sinar.
"tak bahaya ke naik ferry??"omma jimin menyuarakan kerisauannya.
"jgn risau,omma.anak omma nih pandai survive..apa apa jadi jimin boleh terbang macam superman..hihi" terang jimin cuba meyakinkan kedua orang tuanya.
"lagipon,kwn2 jimin semua rancang nak pergi...kan best kalau kitorang dapat spent time together" tambah jimin lagi.
"bak sini borang tuh..appa tengok dulu"
++++++++++++++++++++++++++++
CHEN BERLARI KE ARAH OMMANYA YANG SEDANG MEMOTONG SAYUR DI DAPUR.
YOU ARE READING
SEWOL-HO FERRY (idol ver)
RomanceAdakah anda masih ingat akan tarikh 16 April 2014? ya, itulah tarikh dimana berlakunya tragedi yang menyayat hati seluruh Rakyat korea dan asia. cerita ini saya banyak ambil daripada fakta dan saya akan tambah sedikit yer. kpop idol seperti exo,bts...