Sahabat

154 10 0
                                    

Sewol-ho Ferry (idol ver)

"ap..apa maksud kau?" D.O memandang Lay yang kelihatan tak tentu arah sedang memandang tempat lain.

"Chan...Chanyeol...hiks..hiks...Chanyeol" Kelihatan Xiumin sedang menangis teresak esak di tepi jasad yang kaku itu.

D.O , KRYSTAL DAN LAY MENINGGALKAN MAYAT JIMIN DAN SEHUN. MEREKA BERLARI KE ARAH MAYAT CHANYEOL.

"Chan....kau..hikks...tinggalkan aku...hikkss" D.O meraung...

HUWAAAAAA~~!!

MEREKA MEMANDANG KE ARAH JUNG EUN YANG SEDANG MERAUNG SAMBIL MELUTUT DI TEPI MAYAT SESEORANG. MEREKA TIDAK MELIHAT WAJAH MAYAT TERSEBUT NAMUN...MEREKA BAGAI DAPAT MENEKA..SIAPAKAH ITU...

LAY DAN HOSEOK BERLARI KE ARAH JUNG EUN DAN MEMBANTUNYA BANGUN.

"Kai adik noona!!!! huwaa!!! Kai!! Bangun,dik!!" Jung Eun meraung.

"tak...tak....tak...kai tak mati...takkan....hikss...jebal..." Krystal kini sudah dibantu oleh D.O untuk berdiri.

"Kai!! andwae..." Krystal mengusap pipi kai yang sudah sejuk itu.

"Krystal,mari kita periksa lagi bahagian depan..." Pujuk D.O

D.O MEMEGANG KRYSTAL. MEREKA JALAN KE HADAPAN SEBELUM.

"Chen....Su...Suho....Baekhyun....Suga..."Hoseok terbeliak memandang.

"ya tuhan, aku dah x kuat..hikss..dugaan apa kau bagi pada kami??..hikss" Xiumin melutut apabila sudah tidak tahan melihat mayat rakan2nya.

MEREKA RASA BAGAI SUDAH TIDAK KERUAN LAGI.

TIBA2, JI AH YANG MEMEGANG TANGAN OMMANYA ITU BERLARI SAMBIL MENANGIS KE ARAH SATU MAYAT PELAJAR.

"Oppa...?....omma...hikss...Ji Ah jum..jumpa oppa...hikss..." Ji Ah memandang ommanya yang tercengang itu.

XIUMIN DAN RAKAN2NYA TERUS BERLARI KE ARAH JI AH.

"Jin......hikss...." Lay Menangis semahunya.

"Jin....omma dah sampai nih...hiksss....jiiiinnnn.....Seok Jin,bangun nak" Omma Jin menggoyangkan badan Jin.

LULUH HATI MEREKA....HATI MEREKA RETAK HANCUR BERDERAI.

MEREKA FIKIR ITU SAHAJA...NAMUN KRYSTAL INGIN BERJALAN KE HADAPAN DIBANTU OLEH D.O.... DALAM KEPALANYA ADA SATU NAMA SAHAJA....KAI..

SEDANG DIA MELIHAT SATU PERSATU MAYAT2 YG BERADA DI SITU,....LANGKAHNYA TERHENTI PADA 2 MAYAT LELAKI......

"D.O, Be..betul ke apa yang aku nampak nih....??hiks" air mata krystal mulai lebat menyembah bumi.

TANPA BANYAK KATA, D.O MEMANGGIL RAKAN2NYA YANG LAIN...

SEORANG WANITA PEETENGAHAN UMUR PERLAHAN2 MENARIK KRYSTAL MENDEKATI MAYAT2 ITU SAMBIL MENANGIS TERESAK ESAK.

WANITA ITU IALAH OMMA KEPADA JUNGKOOK.

"Makcik redha,krystal....hikss...makcik redha...hikss makcik relakan dia pergi...huu..hikss" Krystal memeluk omma Jungkook sambil menangis tersesak esak.

KRYSTAL MENOLEH KE KATIL YANG LAGI SATU.... TAEHYUNG.

D.O DAN YANG LAIN SUDAH TERDUDUK...TAK DAPAT TAHAN KESEDIHAN YANG MELAMPAU.

"Krystal...anak makcik..hiksz..dah tak ada!!huwaa...hikss" Omma kepada Taehyung teresak esak.

KRYSTAL TURUT MENGALIRKAN AIR MATA YANG DERAS.

DIA MENENANGKAN AHLI KELUARGA TAEHYUNG.

"Sabar..hikss..sabar ya makcik..kam..hiks..kami pon...hiks..
sedih jugak..." Krystal berkata sedemikian rupa

SEWOL-HO FERRY (idol ver)Where stories live. Discover now