SEWOL-HO FERRY(idol ver)
"Weyh,sedap jugak perut aku bila dah berisi sikit" Namjoon menepuk nepuk perutnya.
MEREKA SEDANG DUDUK DI CAFE YANG BERADA DI DALAM FERRY TERSEBUT YANG TERLETAK DI TINGKAT 1.
"mulut penuh jgn bercakap lahhh...habis tersembur" Jin meneguk air sambil memandang member baiknya itu.
"Iyolah,omma" Namjoon tergelak sambil mengunyah.
"Rindunya aku kat adik aku" Jin memikirkan adiknya,Ji Ah
"oii,belum sehari kau tinggalkan adik kau..dah rindu ke??"Namjoon faham bahawa Jin sangat sayang akan adiknya itu.
"hehhee...ntahlah weyh..rasa cam tak dapat jumpa dia lagi pulak lepas nih" Jin berkata sambil tersenyum.
"tak dapat peluk dia...tak boleh nak dukung dia...tak boleh nak gelak-gelak ngan dia..." Sambung Jin sambil memandang air minumannya.
"Kau nih mesti dah mabuk laut kann...kau bukannya nak pergi berperang,bangang"Namjoon memukul bahu Jin sambil tergelak kerana dia menganggap semua itu sebagai gurauan.
Kuuuuwaaaaaanggggg~~~~~~~
(bunyi sesuatu menyenget)"bunyi apa tuh??"
"macam kat movie lahh"
"seramlah bunyi tuh"
PARA PELAJAR DAN PENUMPANG YANG TURUT BERADA DI CAFE TERSEBUT AGAK TERKEJUT APA BILA MENDENGAR BUNYI ITU.
"Weyh,bunyi apa tuh??"Jin memegang lengan Namjoon.
"Argghhhh!!!!!"
TIBA-TIBA,KERUSI DAN MEJA MULA BERGERAK DAN SEMUA BENDA MENYENGET MENYEBABKAN SEMUA YANG BERADA DI SITU TURUT TERJATUH DAN TERGOLEK TERMASUK JIN DAN NAMJOON.
"Aduh!!!" Namjoon memegang bahunya yang terhentak.
"W...weyh.....k..kau ok x??" Jin berdiri dan cuba seimbangkan badannya.
"Semua!!! naik ke tingkat 3 sekarang!!!" Teriak pelayan cafe itu yang berusaha untuk membantu semua orang yang berada di situ.
SEMUA PELAJAR DAN PENUMPANG MENDENGAR KATA2 PELAYAN TADI DAN MULA BERPUSU PUSU MENAIKI TANGGA.
"Namjoon!! Cepat!! kite kena pergi tengok yang lain!!"Jin menarik Namjoon bangun.
"jom!! cepat!" Namjoon terus berlari dengan laju apabila teringat rakan rakannya yang lain berada di bilik.
+++++++++++++++++++++++++++
"Ji ah,jom makan" Ajak Omma Jin kepada anak bongsunya.
"arraseo,omma" Ji ah duduk di meja makan.
"Rindu oppalah" Ji ah berkata sambil mengunyah sarapannya.
"baru 2 jam oppa kamu pergi...beluk 3 hari lagi" Ommanya tergelak..
KETIKA OMMANYA MENGUNYAH SARAPAN,SECARA TIBA-TIBA...DIA TERGIGIT LIDAHNYA SECARA TIDAK SENGAJA.
"Aduhh!!" Omma Jin memegang pipinya.
"Omma,gwenchana??" Ji ah memberikan air kepada ommanya.
"eoh" Firasat hati omma Jin terasa diketuk oleh satu perasaan...dia merasa tidak sedap hati.
+++++++++++++++++++++++++++++
"Korang ok x??!!" Namjoon melihat rakan-rakannya yang berada di bilik 3 sedang bergelut dengan keadaan.
"kitorang ok je....pergi tengok bilik yeoja" Suho berkata. "aku pergi tengok cikgu2 jap" Sambung suho.
NAMJOON SEGERA BERGERAK KE BILIK 4 IAITU BILIK RAKAN2 YEOJANYA.
YOU ARE READING
SEWOL-HO FERRY (idol ver)
RomansaAdakah anda masih ingat akan tarikh 16 April 2014? ya, itulah tarikh dimana berlakunya tragedi yang menyayat hati seluruh Rakyat korea dan asia. cerita ini saya banyak ambil daripada fakta dan saya akan tambah sedikit yer. kpop idol seperti exo,bts...