Always

114 8 1
                                    

"yeobuseyo??"

"Xiumin~ah....ini ahjumma ni..."

"ouh..nae,ahjumma....perlukan apa-apa ke di gymnasium?"

"ani...Somi dan Bomi dah ditemui..hiks"

"Jinjja?!"

"mereka ditemui di bilik mayat beberapa jam lepas....dah 2 hari diorang dijumpai...."

"......"

"...besok kami semua akan bersedia untuk majlis pengebumian mereka....hiks...keno"

TALIAN PUTUS..

KAKI XIUMIN TERASA SANGAT LEMAH DI SAAT ITU.

"Yah...waeyo?" Tanya D.O risau apbila melihat perubahan wajah Xiumin yang sangat ketara.

Xiumin terus duduk di kerusi berdekatan dan mengelap peluh akibat mengejar Hoseok tadi...Hoseok dan yang lain tetap setia mengikuti "Krys...call krystal...".Xiumin cuba menahan air matanya dan sakit dadanya akibat terkejut.

"Umin....cakaplah..kenapa?" Lay mendesak perlahan lahan.

Xiumin memandang rakan2nya dan juga omma appa Hoseok "Bom...Bomi dan Somi....dah tak ada"

SERENTAK ITU JUGA, HOSEOK MERAUT RAMBUTNYA.

"Ak ..aku call Krys..." Lay bersuara apabila tiada langsung respon.langsung dia mengeluarkan phonenya.

"ka...kamu semua."

"Kami semua akan terus ke sana sekarang...kami nak bantu apa yang patut" Hoseok memotong kata2 ommanya itu.

"Guys...krys tak angkat"

D.O teringat sesuatu "Phone die dah boleh pakai ke??...bukan ke dah dekat seminggu dia x pakai phone?". muka rakannya dilihat satu persatu.

Hoseok tampil "Aniya...phone die mesti boleh pakai.. percaya cakap aku...aku rasa yang die tengah pegang phone sekarang ni". Xiumin semakin kalut..kepalanya serabut.

DIA LANTAS BERDIRI DAN MENDAIL SENDIRI NOMBOR PHONE KRYSTAL YANG MEREKA BUNTU TENTANG KEBERADAANNYA.

"Sekarang macam mana??" D.O sudah mengelap air matanya.

"Bom.." Tangis Lay.

"ANGKATLAH PHONE!!!!"Xiumin kelihatan seperti orang gila yang sedang memarahi telefon bimbit itu.

SEKALI LAGI DIA MENDAIL NAMUN JAWAPANNYA TETAP SAMA. TETAP TIDAK BERANGKAT.

"Angkatlah phone kau...krystal..jebal" sayup suara xiumin kedengaran..air mata Xiumin berderai menandakan dia rasa hampir putus asa.

Satu usapan diberi pada kepala Xiumin. "Xiumin,Lay, Hoseok....korang bertiga pergi siap...biar aku settle kan hal krystal ni...dah" D.O Berkata selepas tenang daripada menangis.

MEREKA MENGANGGUK DAN TERUS BERSIAP MANAKALA OMMA APPA HOSEOK MEMBANTU MEREKA.

NOMBOR ITU DIDAIL OLEH D.O.

"Haihh..angkatlah Krys...janganlah macam ni.." D.O berkata seorang diri.

DIA MENDAPAT IDEA. DIA TERUS MENAIP MSG.

"hik...hiks..." Esak tangis D.O keluar tiba2 apabila menaip msg kepada Krystal.

Butang send ditekan dan perlahan lahan genggaman pada handphone semakin mengetat "Kenapa macam ni??...kenapa hiks...kenapa korang macam ni??" D.O merintih seorang diri selepas sekian lama menahan dan cuba nampak kuat demi rakan2nya yang lain .

"Semua dah siap?" Cepat cepat air mata dikesat sebelum dilihat oleh yang lain.

"Dah....aku dah text Krystal...nanti mesti dia baca..sekarang ni yang penting kite kena pergi hospital." D.O berkata.

SEWOL-HO FERRY (idol ver)Where stories live. Discover now