bermula sebuah penderitaan

154 11 0
                                    

"usaha mencari masih lagi diteruskan...kita harap yg terbaiklah" Hoseok berkata kepada rakan rakannya ketika mereka berlima berada di dalam teksi.

D.O DAN LAY MEMEGANG TANGAN KRYSTAL YG MASIH CUBA BERHENTI MENANGIS SEJAK KELUAR DARI HOSPITAL TADI.

"Kita harapkan yg terbaiklah..." Xiumin mengesat air matanya.

MEREKA DALAM PERJALANAN PULANG KE GYMNASIUM.

"Dah dua orang bestfriend kite tinggalkan kite...apalagi lepas nihh.." Lay berkata pasrah.

"apa pon yg terjadi...kite mesti kuat...kite mesti bantu tenangkan family diorang sebab kite semua nih kawan baik..." Xiumin berkata.

++++++++++++++++++++++++++++

"Unnie,bertenang...." Ji Ah memegang lengan Jung Eun yg hilang kawalan itu.

JUNG EUN MEMANDANG MUKA JI AH DAN MENANGIS.

" Dongsaeng unnie....hikss...dia..dia x balik lagi" Perlahan lahan Jung Eun duduk dan memeluk Ji Ah.

" Ji Ah tahu....oppa Ji Ah pon hilang jugak....kita serahkan segalanya kepada takdir,ya.."Ji Ah menggosok belakang Jung Eun.

JI AH TAHU RAMAI YANG SEDANG TIDAK KERUAN. DIA BERUSAHA MENENANGKAN JUNG EUN DAN OMMA RAKAN2 OPPANYA.

"Bersabarlah,semua....nanti kite mesti dapat khabar berita juga" Pujuk Omma Hoseok.

"saya....saya tak kisah sama ada anak saya masih hidup atau sebaliknya....yang penting saya nak tengok muka anak saya" Omma Chanyeol bersuara sambil tangannya ralit menggosok dadanya.

"Anak kita semua kuat....mereka semua mesti bertahan bersama sama....kite mesti akan jumpa mereka. Cuma waktu yang menjadi persoalan" Omma Jin pula berkata.

OMMA2 YANG LAIN MENANGIS SAMBIL MEMELUK SUAMI MASING2.

SEMENTARA JUNG EUN DAN JI AH DUDUK DI TEMPAT MEREKA....

(DALAM TALIAN)

JUNG EUN : omma jangan risau.. biar jung eun selesaikan semuanya kat sini.

OMMA KAI : Tapi Kai macam mana?? dia dah dijumpai ke?

JUNG EUN : haihhh...belum,omma..

OMMA KAI : anak aku..hikss.....

JUNG EUN : omma.....omma jangan risau, ya.. Jung Eun pon sedih jugak

OMMA KAI : omma tahu...hiks... Unnie kamu pon dalam perjalanan pulang dari Australia. Kamu kat sana banyak bersabar....omma minta maaf sebab x dapat ada kat sana.

JUNG EUN : takper omma....omma sakit.... unnie pulak kerja... kai pon adik jung eun jugak...

OMMA KAI : Omma nak kai hidup..hikss...tapi entah kenapa jauh dalam lubuk hati omma kata...yang kai dah x der....hiks..

JUNG EUN : itu semua takdir, omma... 2 orang bestfriend Kai dah meninggal lemas dah.... namjoon dan Naeun.

OMMA KAI : ya tuhan!! Namjoon dan Naeun?!...kesiannya...nanti omma telefon omma diorang.

JUNG EUN : Krystal masuk hospital..koma 3 hari..harini baru sedar.

OMMA KAI : nasib baik hidup...haihh...kamu kat sana sentiasa tabah, Ya.....omma doakan Kai dan kamu dari sini.

JUNG EUN : iye,omma....Jung Eun pergi dulu.

OMMA KAI : iyelah....hati hati,nak....keno

JUNG EUN : keno...

(putus talian)

"Omma unnie kata apa?" Ji Ah bertanya.

"Dia menangis....pastu dia kata yang unnie sulung kitorang nak balik korea" Jung Eun memandang Ji Ah.

SEWOL-HO FERRY (idol ver)Where stories live. Discover now