SEWOL-HO FERRY
"Unnie tak risau ke??" Soal Ji Ah kepada Jung Eun sambil tangannya bermain dengan selimut..setiap ibu bapa dan penjaga serta guru disediakan selimut dan bantal oleh pihak berkuasa.
"Mestilah risau...dialah satu2nya adik unnie and satu satunya anak lelaki dalam keluarga kami." Terang Jung Eun yang sedang mengurut kakinya yang lenguh.
"Tapi kenapa unnie macam relax je?" Ji Ah nenyengetkan kepalanya pelik..Jung Eun tersenyum dan menggosok kepala Ji Ah
"Kadang2 kite kena berfikir secara logik dan kalau kite bertindak terlalu terburu buru,kite yang akan stress...so,unnie percayakan TEAM POLIS, KAI dan juga KAWAN KAWAN DIA termasuk oppa kamu" Jung Eun berkata.
JI AH MENGANGGUK FAHAM..
SEDANG DIA MINUM AIR,DIA NAMPAK SUSUK TUBUH SESEORANG YANG SANGAT DIA KENAL...
"Blur oppa??"
"apa dia,Ji ah??" Soal Ju Eun yang terdengar Ji Ah berkata tadi..
JI AH TERUS BERDIRI DAN BERLARI KE ARAH ORANG TERSEBUT WHILE JUNG EUN KELAM KABUT MENGIKUT LANGKAH JI AH.
"Blur oppa!!" Ji Ah memeluk orang itu.
"Ji Ah~ yah!!!!!" Orang tersebut menunduk dan membalas pelukan Ji Ah.
"Oppa buat apa kat sini sorang sorang??" Ji ah menyoal..
"Oppa datang nak cari abg kamu and kawan kitorang yang lain lahh" Lelaki tersebut berkata.
"weyh,lay....kau dah..Eh!!! JI AH!!"
+++++++++++++++++++++++++++
(XIUMIN P.O.V)
AKU DAH CARI KAWAN2 AKU KAT BAHAGIAN KANAN DENGAN HOSEOK...
TAPI TAK ADA,SO AKU CARIKLAH KAT BAHAGIAN YANG LAY CARI..THEN AKU NAMPAK LAY.
"Hoseok,jom pergi kat lay" Aku mengajak Hoseok.
KAMI BERDUA BERJALAN KE ARAH LAY.
"Weyh,lay...kau dah..."
AKU TERDIAM APABILA MELIHAT LAY SEDANG MEMEGANG TANGAN SEORANG BUDAK PEREMPUAN....AKU LIHAT MUKANYA SEBELUM MENJERIT.
"Eh??!!....JI AH!!!" Aku turut memeluk budak itu.
"Xiumin oppa!"
"Ji Ah buat apa kat sini??" Hoseok yang terkejut juga bertanya.
"Ji Ah nak carik Jin Oppa" Terang Ji Ah
TIBA2 ADA SEORANG GADIS BERLARI DAN MEMEGANG BAHU JI AH SAMBIL TERCUNGAP CUNGAP.
"Ji..Ji Ah nak ke mana?? eh...korang??" Kata gadis itu..setelah aku perhatikan mukanya.
"Jung Eun noona??!" Aku,Hoseok dan Lay terkejut.ini....ini noona Kai. ya, kami kenal
"Lah...kamu bertiga rupanya...kamu bertiga ok??" Tanya Jung Eun noona agak risau.
AKU FAHAM SOALAN ITU.
"Kami berempat termasuk D.O tak pergi lawatan tuh..tapi disebabkan berita tuh keluar, kami terus bergegas ke sinih...D.O pergi carik yang lain kat sana tuh" aku menerangkan keadaan sebenar kepada noona Kai.
"oooo...jomlah duduk dulu..." Jung Eun noona mengajak kami duduk di tempat mereka.
SETELAH MEMANGGIL D.O,KAMI DUDUK BERSAMA. JI AH DUDUK DI PANGKUAN LAY A.K.A BLUR OPPANYA ITU.
"Sebenarnya...antara 16 orang rakan2 kamu,tiada yang pulang buat masa nih" Kata Jung Eun noona sayu.
"Ta...tapi kat berita cakap.."
YOU ARE READING
SEWOL-HO FERRY (idol ver)
RomanceAdakah anda masih ingat akan tarikh 16 April 2014? ya, itulah tarikh dimana berlakunya tragedi yang menyayat hati seluruh Rakyat korea dan asia. cerita ini saya banyak ambil daripada fakta dan saya akan tambah sedikit yer. kpop idol seperti exo,bts...