[Krystal p.o.v]
aku terbangun apabila terdengar bunyi dari dapur ...pelan2 aku bangun keluar bilik..
siapa tu??penculik ke??
"Aigoo...krystal dah bangun?"Senyum auntyku terhadapku.
Terus bibir ku mengukir senyuman.
"Bila aunty balik?"
teko berisi air panas diletakkan di atas meja"Baru tadi....come,makan sini...aunty beli sarapan tadi."
Bagus jugak..dari semalam aku tak makan..aku tak banyak pikir,terus duduk di kerusi depan meja makan
Perlahan-lahan aku makan burger macmuffin di atas pinggan."krystal ok?" aunty bertanya dengan wajah risaunya.
"Ok dari segi apa?" aku merenung wajah aunty
"I dont know you....dari segi fizikal,mental maybe.."
"Fizikal....yes im good......but as for mental....im still trying hard to accept everything but so far semua okey"Lantas aku senyum selepas jujur kepada aunty yang aku sudah anggap seperti omma aku..
"Thats great..."Aunty turut tersenyum
"aunty....nanti tengah hari,krys nak keluar kejap tau..."
Aunty menyengetkan kepalanya dengan muka pelik "Krys nak pergi mana? krys dah ok ke nak keluar ni?hm? nak buat apa?"
Yupp aunty tengah risau...tanda2 aunty risau is dia akan tanya soalan macam kereta api tapi still sound sweet
"Krystal nak pergi jumpa budak2 tuh and nak pergi rumah Jimin...nak pulangkan balik barang die yang krystal simpankan"
jujurku.wajah aunty ceria semula"ouh..boleh...nak aunty hantar ke?"
Pada mulanya nak je aku mengangguk tapi bila difikir fikir balik
"takpelah aunty...krys pergi sendiri je..."
"hm?sure?"tanya aunty meminta kepastian
"Iye sure...lagipun dah dekat 3 minggu krys cuma duduk dalam bilik kat umah Hoseok,kat umah nih...i think i need to take some fresh air to heal myself"
Yes aku akan cuba move on... susah macam mana pon aku kene cuba.
"baguslah kalau krystal fikir macam tuh...aunty bukan apa...aunty nih akan jadi much more sibuk...nak kene naik flight sana sini....aunty risau jugak pasal Krystal lepas apa yang jadi nih"Terang aunty
Aku angguk dan memandang muka aunty "takper aunty..Krystal faham..its okey i can take care of myself..dont worry"
[End P.O.V]
Selesai breakfast,krystal membantu auntynya mengemas dan kemudian dia berlalu masuk ke kamarnya.Aunty Krystal berasa lega melihat Krystal semakin stabil.
"aigoo...kesian anak buah aku sorang tu...haihh..." Keluh auntynya sambil menggeleng gelengkan kepala.
+++++++++++++++++++++++++++++++
Hoseok sedang ralit termenung sebelum seseorang mengetuk pintu biliknya.
"Hoseok-a....turun makan"
Langsung dia tersedar dari lamunan panjangnya itu."arraseo...nanti Hoseok turun!"
Dia terus keluar dari biliknya dan menuju ke meja makan yang terletak di dapur.
Dia menarik kerusi dan duduk.Matanya meliar mencari sesuatu"appa....kita dua je ke? Omma mana?"
"Omma dapat urgent call tadi...omma siap-siap pastu dia terus keluar"kata appanya sambil menyuap makanan ke dalam mulut.
Hoseok angguk faham sudah biasa begitu "appa harini tak kerja?"
YOU ARE READING
SEWOL-HO FERRY (idol ver)
RomanceAdakah anda masih ingat akan tarikh 16 April 2014? ya, itulah tarikh dimana berlakunya tragedi yang menyayat hati seluruh Rakyat korea dan asia. cerita ini saya banyak ambil daripada fakta dan saya akan tambah sedikit yer. kpop idol seperti exo,bts...