SEWOL-HO FERRY (idol ver.)
"korang....aku rasa kita semua kena pergi ke sana lahh" Hoseok mula cemas apabila tiada khabar berita lanjut tentang keadaan rakan2nya...
"Tapi kan kat berita tuh dia kata 'kapal itu sudah karam tetapi mujur semua pelajar sempat diselamatkan' ...kau nak risau sangat kenapa??" Lay menggaru kepalanya.
"Aku nak tanya....katakanlah mak kau baru belikan kereta.....and then esoknya kereta tuh tercalar masa kau bawak sbb terlanggar something.." Hoseok terhenti seketika.
"Apa point kau cakap semua tuh??" D.O memandang muka hoseok.
"point aku.....lepas dah tercalar tuh...kau teringat yang mak kau ada heart attack....so,bila kau balik umah kau nak bagitahu kat mak kau pasal kereta kau tercalar atau tidak??" Hoseok memberikan soalan.
"Tak" Serentak lay ,D.O dan xiumin menjawab.
"So....kau cuba cakap yang...selama nih yang keluar dekat berita tuh.....cover up?? tipu semata mata??" Xiumin kelihatan agak cemas.
"Maybe yes...maybe no" Hoseok berkata.
"Wahhh..kau dah besar nanti mesti ikut jejak omma kau kannn" Lay menepuk bahu Hoseok.
OMMA HOSEOK MERUPAKAN DETEKTIF YANG HANDAL DAN TERKENAL DI KOREA SELATAN...AYAHNYA PULA IALAH PILOT..
"Weyhh..kita kena pergi sana lahh" Hoseok mengeluarkan phonenya.
"Kau call sape??" Lay memegang tangan hoseok.
"Omma"
[Dalam talian]
HOSEOK : yeobuseyo?? omma...
OMMA HOSEOK : Nae,hoseok~aa...
HOSEOK : Omma...hoseok nak pergi
jeti Jin-do boleh?? Kwn2 hoseok semua kat sana.OMMA HOSEOK : Stay there...omma on the way balik nih....kita pergi sama2 ke sana...omma tahu kamu risaukan keadaan kawan2 kamu bila nampak berita tuh...
HOSEOK : jinjjia?!
OMMA HOSEOK : Omma and appa dah gerak balik nih...kamu pack up baju untuk beberapa hari...kita akan berada di sana lama sbb omma ditugaskan di sana jugak..
HOSEOK : tq omma...btw Lay , D.O and Xiumin ikut sekali boleh tak omma??
OMMA HOSEOK : boleh2....suruh diorang bawak baju sekali...jgn lupa mintak izin parents diorang...dah2 omma tengah drive nih..bye
HOSEOK MEMANDANG RAKAN2NYA YANG SEDANG MEMANDANGNYA
"Rumah korang dekat kannn??" Hoseok bertanya sambil memandang rakannya satu persatu.
MEREKA BERTIGA MENGANGGUK
"Sekarang nih...korang balik rumah and mintak izin parents korang yang korang nak pergi Jin-do ngan omma aku....kalau parents kau kasi,pack baju untuk beberapa hari sbb kita akan lama kat sana..fa.."
BELUM SEMPAT HOSEOK MENGHABISKAN AYATNYA,KETIGA TIGA MEREKA SUDAH BANGUN DAN BERLARI KELUAR KE RUMAH MASING2.
"Hanat korang nih" Hoseok mencebik.
+++++++++++++++++++++++++++++
(Ji Ah P.O.V)"Omma.....mana oppa?? lama lagi ke?" aku bertanya pada omma yang sedang berborak dengan beberapa orang ibu pelajar lain...katanya itu ialah ibu kepada Suho,Jimin,Chanyeol dan Sehun.
"sabar ya,Ji Ah.....kita tunggu sama sama" Seorang gadis lingkungan 20-an memegang tanganku...oh!! ini ialah kakak kepada Kai....ya,semua itu ialah sebahagian daripada rakan rakan baik oppaku...
YOU ARE READING
SEWOL-HO FERRY (idol ver)
RomanceAdakah anda masih ingat akan tarikh 16 April 2014? ya, itulah tarikh dimana berlakunya tragedi yang menyayat hati seluruh Rakyat korea dan asia. cerita ini saya banyak ambil daripada fakta dan saya akan tambah sedikit yer. kpop idol seperti exo,bts...