Ik werd wakker en had hoofdpijn. Wat voor droom was dat...? Ik kleedde me aan in de traditionele schoolkleding; een rood shirt met het Griffoendor logo, een zwart rokje met een zwarte legging want het is best koud. En daardoor deed ik ook nog een zwart vestje aan. Ja, ik houd van zwart. Ik deed mijn rode, golvende haar in een hoge staart en liep toen de slaapkamers uit. Ik zei het wachtwoord tegen de Dikke Dame en liep toen uit de leerlingenkamer.
Toen ik eenmaal in de Grote Zaal was zag ik Eric naar me zwaaien. Ik zwaaide terug en wilde net naar hem toe gaan totdat ik een hand op m'n schouder voelde. Ik draaide me om en zag Alex. "Niet nu Alex." snauwde ik een beetje en ik probeerde weg te lopen. Hij pakte mijn arm vast en vroeg: "Wat is er? Waarom doe je zo?". Waarom doe IK zo?! "Jij weet best waarom 'ik zo doe'" zei ik tegen hem met een boze blik en liep toen weg.
"Wat deed hij nu weer?" vroeg Eric toen ik bij hem was. "T' is niks" zei ik zacht en Eric antwoordde: "Oke dan". Hij legde een hand op mijn schouder en ik voelde een gekke tinteling op die plek. Waarschijnlijk een schok ofzo. "Voelde jij dat ook?" vroeg Eric. "Uhm ja, ik denk dat het een schok was." zei ik. "Denk het ook." antwoordde hij met een glimlach. Ik merk nu pas hoe cute die is...
Wacht wat?!
Na het eten vroeg Eric of ik mee ging naar zijn Zwerkbal training, maar ik had niet zo'n zin dus ging ik Glory zoeken. Ik zag Alex staan en dacht dat zij er misschien bij stond dus ging ik erheen. "Hey Ariel!" riep Alex enthousiast toen hij me zag. Waarom doet hij opeens zo aardig? "Uhh... Hey?" zei ik een beetje ongemakkelijk. "Heb je Glory gezien?" vroeg ik hem en hij knikte. "Ze ging mee met Potter..." zei hij net zoals Draco Malfidus altijd deed. "Alweer?!" vroeg ik en hij had nu dezelfde boze blik als mij. "Ja, de ene keer gaat ze met mij om en de andere keer met hem." zei hij. "Ze doet echt heel raar de laatste tijd" antwoordde ik. Na een lang gesprek gaf hij me een envelop: "Doe hem pas open als je in de meiden slaapkamer bent, alleen." fluisterde hij met de nadruk op alleen. Ik voelde mezelf blozen en glimlachte naar hem. "Zal ik doen. Doei." zei ik en ik liep zwaaiend weg. Ik wist niet dat hij zo aardig kon zijn...
Op de weg naar de leerlingenkamer keek ik de hele tijd naar de envelop: Voor Ariel, open als je alleen bent xxx Alex. Opeens botste ik tegen iemand aan en ik hoorde spullen op de grond vallen. "ARGH. Kijk nou eens uit!" zei degene met een luide zucht. "Het spijt me!" zei ik en toen zag ik dat het Glory was. "Glory?" ze keek naar me. "Oh, jij bent het." ze rolde met haar ogen. Nu begrijp ik waarom ze een Zwadderich is. "Hoe kon ik ook ooit denken dat we een legende zouden zijn door de eerste Griffoendor en Zwadderich te zijn die vrienden waren...." fluisterde ik. Zo te zien hoorde ze het want ik zag dat ze nu een spijtig gezicht had. "Uhm, Ariel. Zullen we een keer afspreken? Gewoon wij twee?" ik was erg verbaasd maar knikte. "En Eric?" vroeg ik nog. "Hij kan ook mee. We mogen bijna naar Zweinsveld, zullen we dan samen gaan?" ik knikte nogmaals. "Afgesproken, ik vertel het Eric wel. Doei en nogmaals sorry." glimlachte ik en liep weg.
Ik ging naar het Zwerkbal veld om Eric te zoeken. "Hey smurf!" riep ik toen ik hem zag. "Hey, little mermaid" zei hij en zijn teamgenoten lachten. "Goed nieuws." begon ik en Eric keek me aan met een wenkbrauw omhoog. "Glory wilt samen met ons naar Zweinsveld." zei ik en hij lachte. "Eindelijk. Misschien komen we er dan achter waarom ze zo deed." zei Eric met een opgeluchte blik. Ik gaf hem een vriendschappelijke knuffel en zei hem gedag. "Hey, wacht. Wat is dat." vroeg Eric wijzend naar de envelop die Alex me gaf. "Oh uh... Een brief ofzo. Van Alex" zei ik en hij keek me wat bezorgd aan.
Toen ik eindelijk in de leerlingenkamer was rende ik gelijk naar de slaapkamers. Ik trok de gordijnen om mijn bed dicht en opende de brief. En wat ik zag...
A/N
Ooooh... Wat zou het zijn😏 Een liefdesbrief? Of toch een pestbrief? Wat denken jullie? Laat het me weten in de reacties! Byeeeee!!!
JE LEEST
My magical life |GESTOPT|
FanficLET OP: Dit boek is gestopt zonder een echt einde, als je iets van mij wilt lezen, lees mijn nieuwe boek: Het verloren kind✨ Ariel is een normaal meisje, nou ja... Ze is een heks maar wel een modderbloedje... Nadat ze was uitgenodigd om naar Zweins...