Bab 1

1.1K 67 0
                                    

" Bro kita dah sampai . Bangun " kejut kawan dia yg terlena dalam kereta. Kawan dia bangun menggeliat macam cacing kepanasan.  " Ni ke rumah yg kau ckp tu ?" tanya Syafik. " Haah nilah rumahnya. Biasa je . " balas Ridzuan. " Oklah ni daripada stay kat hotel tiap2 hari nak bayar buang duit je " Jelas Syafik. " Kannn sebab tu aku cari rumah ni pun memang nasib baik aku jumpa rumah ni " balas Ridzuan. "Takde jiran awek ke kat sini ? Kot2 ada jodoh " Gurau Syafik. Ridzuan geleng kepala je dekat kawan dia.  Tak habis2 dengan awek. " keje pun takde ada hati nak awek " perli Ridzuan. Syafik tersengih je mcm kerang busuk. Mereka berdua mengeluarkan barang2 dari kereta kemudian mereka mula mengemas rumah dan meletakkan barang. 

"Jom kuar jap. Beli barang yg sepatutnya " ajak Ridzuan. Syafik angguk je tanda dia setuju ngan Ridzuan . Mereka pun menuju ke tesco utk beli barang dapur. " Bosann arr masuk tesco ni . Jomm arr aeon " rungut Syafik. " Mahal lah barang kt aeon. Better beli kat sini je jimat sikit duit. Kau gi aeon buat pe je . buat bodoh je " bebel Ridzuan. Syafik diam je bila Ridzuan mula membebel. Yg dia gatal mulut nak rungut dah knape tak pasal2 dah kena bebel.

" Em murah juga petisejuk ni. 300 lebih je. " ujar Ridzuan.  Dia tertarik ngan petisejuk tu harga pun berpatutan. Tiba2 Syafik terhidu bau makanan. " Sedapnya. Wey jom mkn kita dari tadi x makan. Perut aku dah bunyi ni " ajak Syafik . Ridzuan setuju je ngan ajakan Syafik. Betul juga dari tadi mereka belum makan patut lapar semacam. Mereka pun menuju ke kedai makanan yg bau sedap tadi. Mereka mengambil tempat dan order makanan masing2.

Selepas sahaja makan mereka sambung membeli barang hingga waktu maghrib. Shopping habis mereka ni. Lepas sahaja membeli barang mereka pulang ke rumah. Syafik ternampak budak perempuan tengah lepak kt luar umah smbil dengar lagu. "Wey awek " tegur Syafik . Ridzuan diam je malas nak layan kawan dia tu. Pantang betul nampak perempuan. Ridzuan turun dari kereta dan buka pagar untuk memarking keretanya. Dia nampak budak perempuan itu sedang dengar lagu . ' Pehal lah budak ni x masuk lagi . dngar lagu kat dalam lah nie kat luar saje tnjuk action kat situ ' bebel Ridzuan dalam hati.

' Laki nie dah knape pandang aku mcm tu . Aku baling batu nie kang padan muka. Pecah muka poyo dia tu. Baru pindah sini dah tnjuk poyo dia tu ' bebel Julie dalam hati. Julie terus mndengar lagu sambil memerhatikan jiran barunya itu.

" Cantikk dohh awek tu. Hipsterr weyy " puji Syafik. Dia tertarik ngan gaya Julie. " Kau nie x habis2 ngan pompuan . Hispter pe bnda biasa je aku tngok " ujar Ridzuan. " Kau memang smue nampak biasa apa yg luar biasa pun x tahulah " rungut Syafik. Kadang2 dia geram ngan perangai kawan dia tu . Kerek sangat. Sebab tu takde pompuan yg berani tackle kawan dia nie.

Habis sahaja dia mendengar semua lagu Julie pun masuk ke dalam rumah untuk mengulang kaji pelajaran . " Julie gi kedai jap beli cili " Arah mak Julie. " ala mak Julie nak study ni exam x lama lagi sruhlah dua org tu " ujar Julie. Time2 mcm nilah mak dia nak sruh beli bagai tadi time dia dengar lagu takde pula sruh mcm2. " Bukannya lama sgt pun kau gi beli cili cptlah mak nk masak ni " ujar Maknya. " ish ! Yelah " bentak Julie. Dia pun pergi ke kedai runcit utk beli cili. Lepas sahaja dia beli cili dia pun pulang ke rumah. Dalam perjalanan dia pulang ke rumah dia terserempak ngan jiran barunya itu Syafik. " Hai awak nak gi mne tu ?" tegur Syafik. Julie diam sahaja malas dia nk melayan mamat sengal ni. " Sombongnya " tegur Syafik. Tiba2 naik satu angin Julie bila orang kata dia sombong " Ada masalah ke kalau aku sombong sekali pun  ! Kau tak kenal aku lagi jadi jangan nak pandai2 kata aku ni sombong . Semak je kat sini " marah Julie. Syafik terdiam bila Julie kata begitu. Kecut perutnya bila nampak Julie marah.

Syafik pun pulang ke rumah. " Haa kau gi mne ?" tanya Ridzuan. " Gi kedai " balas Syafik sepatah. " kedai ? Kau beli apa kat kedai ?" tanya Ridzuan. " ish kau ni bnyak tnya btollah dahlah aku nk msuk bilik " bentak Syafik . Ridzuan pelik asal dengan Syafik . Malas dia nak melayan kawan dia tu tiba2 badmood Semcm. Dia pun sambung buat kerja dia.

Mcm mne best x ? Kalau bestt voteee 💞😘 teruskan membacaa dalam bab yg seterusnya.

Muahhhh korg bnyak2.

Mamat poyo fall in love with cutie girl (slow updatee) Where stories live. Discover now