2.39 a.m
Julie tidak boleh tidur. Matanya masih segar. Dia asyik teringatkan Ridzuan dalam pikirannya . Kata2 Ridzuan masih berlegar2 dalam otaknya. Dia mengambil telefonnya lalu membuka whatsapp. Dia ingin melihat samaada Ridzuan sudah tidur atau belum.
Hai dah tdor ke ? - Julie
Tiada balasan dari Ridzuan.
Julie tidak puas hati lalu dia terus buat panggilan. Sungguh dia rindu akan lelaki itu.
"Hello " - Julie
" hmmm " - Ridzuan
" Kau dah tdor ?"- Julie
" Ya nape syg tak tdor lagi ni ?" - Ridzuan.
" I cant sleep ." - Julie.
Ridzuan terus membuka matanya selepas mendengar Julie tidak boleh tidur.
" Alolo sian dia tak boleh tdor. Nak aku teman ke ? " - Ridzuan.
" Nak ( malu2 ) . Boleh ke ? 😶" - Julie
"Ya boleh. Jom jumpa " - Ridzuan .
" What ?! Kau giler ke ap mlm2 buta mcm ni ! Kau jgn nk bukan2 " - Julie.
" Otak tu jangan kotor sgt boleh ? Jomlah aku x buat papelah. Kita duduk dalam kete je " - Ridzuan .
" Mak aku bising nanti " - Julie.
" Tak . Nanti aku kejutkan kau sebelum subuh. Janji " - Ridzuan
Julie yakin yang Ridzuan takkan berani buat bukan2 terhadapnya.
" ok jom " - Julie .
Julie pun turun perlahan2 dan mencari kunci pintu rumah. Dia melihat kunci rumah terletak di atas peti sejuk. Dia lega kerana maknya tidak membawa kunci itu lalu dia pun cepat2 membuka pintu. Dia melihat Ridzuan sudah menunggunya di dalam kereta.
" Comelnya awek aku ni" - Ridzuan.
" Comel apnya ? Kau jgn nk ngada " - Julie .
" Ya2 tak. Dah tdor lah aku temankan " - Ridzuan.
" Kau x nk tdor ? " - Julie
" Tak. Aku tengok2kan kau . Takpe jgn risau aku boleh keje esok wlaupun tak ckup tdor " - Ridzuan.
" Yelah suka hati kau lah. Tq temankan aku " - Julie.
" Boleh tak aku minta something ? Erm erm nak cium dahi kau boleh ? " - Ridzuan .
Julie terdiam . Dia memandang mata Ridzuan mencari keikhlasan lelaki itu . Julie pun angguk .
Ridzuan perlahan2 mencium dahi Julie .
Lama kelamaan Julie pun tertidor. Ridzuan merasa amat bahagia malam ni kerana dia dapat melihat Julie tidur di sebelahnya. Ridzuan pun mengambil gambar senyap2 tanda Julie sedar.
5.30 a.m
" Ju bangun dah nak subuh ni " - Ridzuan.
" hmmm apa dia ?" - Julie .
" Bangun dah nak subuh ni. Kau pergilah masuk dalam " - Ridzuan.
Ju pun bangun dia melihat muka Ridzuan yang sudah mengantuk menjaganya .
" Sorry susahkan kau " - Julie .
" Jgn lah cakap mcm tu . Takpe aku okey je. Dah gi masuk dalam. Pukul 6 aku nk bersiap ni nak gerak gi keje. " - Ridzuan.
" Yelah . Aku pun nak bersiap nak ke sekolah. Tq teman aku " - Julie
Julie pun turun dari kereta dan terus masuk ke rumah. Ibunya masih belum bangun . Dia segera masuk ke dalam bilik . Alang2 dia dah bangun why not dia study kejap . Dia pun mengambil buku2nya untuk mengulang kaji.
6.10 a.m
Julie pun keluar dari bilik dan dia ternampak ibunya sudah bangun untuk membuat sarapannya. Julie pun segera ke tandas untuk mandi. Habis sahaja mandi Julie menyemak jadual sekolahnya. Dia terlupa untuk melihat jadual semalam. Selepas sahaja melihat jadual dia segera ke bilik untuk memakai baju sekolah.
Ridzuan pun sudah bersiap2 untuk ke kerja. Dia ingin melihat Julie sebentar.
Julie pun keluar dia ternampak Ridzuan di sofa sedang menunggunya. Dia pun melambai2 ke Ridzuan untuk ke Sekolah.
1.20 P.M
Lonceng sudah berbunyi menandakan pelajar sudah boleh pulang ke rumah masing2 . Julie segera keluar dari kelas. Bila sahaja dia keluar dari kelas dia ternampak seorang wanita di hadapan sekolahnya. Dia macam kenal wanita itu. Wanita itu pun sudah melambai ke arahnya. Julie pun datang dekat ke wanita itu.
" Hai . Akak ni bukan ex Ridzuan ke ?" - Julie .
" Ya saya. Akak ada nak cakap sekejap dengan adik " - Lina.
" Akak nak cakap apa ? Pasal apa ? " - Julie.
" Pasal Ridzuan " - Lina .
Belum sempat Lina ingin bercakap Ridzuan sudah sampai di hadapan sekolah Julie. Julie terkejut tiba2 sahaja Ridzuan muncul di situ.
" Ju masuk kereta . " - Ridzuan.
" Tapi....." - Julie.
" masuk kereta aku cakap " - Ridzuan.
Julie hairan dengan Ridzuan . Mengapa tiba2 begitu. Dia pun ikutkan sahaja kata2 Ridzuan. Dia masuk ke dalam kereta.
" I bagi u warning lina. Jangan nak rosakkan hubungan i dengan Julie "- Ridzuan.
" What so special about her ? She just a kid " - Lina.
" She's not a kid. She my wife to be and you dont know anything about her " - Ridzuan.
" I miss you " - Lina terus memeluk Ridzuan di hadapan mata Julie tanpa memikirkan orang yang lalu lalang di situ.
Julie tersenyum sindir. Dia pun keluar dari kereta . Dia pergi dekat dengan Ridzuan.
" Sayang jom balik " - Julie .
Ridzuan pun terus melepaskan pelukan Lina darinya.
" And you miss lina ?? He's mine now. Akak tahu tak kalau akak rasa akak nak buat saya cemburu silakan kak tapi kita tengok ex akak ni ikut siapa ?Kalau dia ikut akak saya janji saya akan putuskan hubungan kitaorg " - Julie.
" Ju enough ! Of course aku akan ikut kau . Dah jom balik " - Ridzuan. Dia terus menarik Julie masuk ke dalam kereta.
Julie tiba2 menangis. Dia tidak tahu mengapa dia berkata begitu. Dia agak takut kehilangan Ridzuan.
Ridzuan berhentikan kereta sekejap untuk menenangkan Julie. Dia tahu Julie agak sakit hati dengan perbuatan Lina sebentar tadi.
" Sayang " - Ridzuan.
Julie pun terus memeluk Ridzuan dan menangis sepuas2nya.
" Please jangan pernah tinggalkan aku. Aku janji lepas habis sekolah tahun ni aku nak kahwen ngan kau. Aku sanggup ketepikan sekolah aku demi kau " - Rayu Julie.
" Sayang kau tk perlu pun buat macam tu sekali . Aku dah cakap dengan kau aku takkan tinggalkan kau " - Ridzuan.
Ridzuan memeluk Julie . Dia mencium dahi Julie . Dia marah akan lina kerana lina Julie begini . Dia sakit melihat Julie begitu . Dia pun terus hantar Julie ke rumah. Sampai sahaja Julie terus turun tanpa bercakap dengan Ridzuan. Dia segera masuk ke bilik dan sambung menangis .
Ridzuan hanya mampu melihat Julie begitu . Dia tidak mampu menghalang.
Ha mcm mne dgn bab kali ni ok tak ? Tau tak aku buat pukul berapa dah ? Pukul 2 pagi tauuu. Tiba2 dapat idea untuk sambung demi korang. So aku harap korg suka. Jangan lupa vote dan komen and jangan lupa juga yang baru nak baca cerita follow okey 😊
See you in next chapter 😘
YOU ARE READING
Mamat poyo fall in love with cutie girl (slow updatee)
DiversosRidzuan mamat poyo yg baru berpindah ke rumah sewa bersama rakan2nya. Sejak dia pindah ke rumah itu dia kerap nampak seorang budak perempuan selalu lepak di luar umah sambil mndengar lagu. Maka dari situlah dia berjumpa dengan budak perempuan itu...