Bab 9

323 18 0
                                    

Hari ni Ridzuan mengambil cuti satu hari. Tujuan dia bercuti itu untuk mengajak Julie keluar kebetulan Julie pun cuti sekolah hari ini. Dia mengambil hp nya lalu terus chat Julie.

"Hai free tk?" - Ridzuan

"Free. Nape?" - Julie.

"Jom kuar. Rindu nak kuar ngan kau.-Ridzuan.

" Ohh boleh. Pukul berapa? "-Julie.

" Skarang "- Ridzuan.

" ok2 aku bersiap dulu "- Julie.

Ridzuan tersenyum apabila Julie sudi keluar dengannya. Tak sia2 dia mengambil cuti hari ni. Dia ingin membelikan Julie barang2 keperluan Julie di rumah. Sebelum ini dia tidak pernah membelikan mana2 perempuan barang keperluan. Julie orang pertama dia membelikannya.
Ada chat masuk dari whatsapp.

" Aku dah siap" - Julie.
"Ok" - Ridzuan.

Julie keluar dari bilik lalu meminta izin kepada ibunya bahawa dia ingin keluar bersama rakannnya. Ibunya pun bagi keizinan kepada anaknya itu. Dia faham akan anaknya itu ingin menenangkan fikiran selepas tamat sahaja examnya.

Ridzuan membawa Julie ke sebuah restoran western. Julie agak terkejut bila dia melihat tempat itu. Bukan dia tidak mahu tapi duitnya tidak mencukupi untuk makan disini .

"Hey termenung apa?" - Ridzuan.

Dia melihat Julie agak pelik.

"Aku tk mampulah nk makan kat sini" - Julie.

"Hey sokay aku ada." - Ridzuan.

Mereka berdua pun mengambil tempat duduk dan terus memilih makanan untuk dimakan. Tiba2 ada seorang perempuan menegur Ridzuan.

" Hai, you buat apa kt sini?" - Lina

" Lina! Terkejut I you kt sini." - Ridzuan.

"Haha sory2! You buat apa kat sini" - Lina.

"Ohh ni bawa bakal bini I mkn" - Ridzuan.

Julie terbatuk bila Ridzuan berkata begitu. Dia bertanya diri sendiri. Sapekah perempuan itu? Adakah bekas teman wanita Ridzuan dulu?

Begitu juga dengan Lina agak terkejut mendengar jawapan Ridzuan. Dia melihat Julie lalu berkata dalam hatinya "Macam budak sekolah je dia ni"

"Ohh hai, nama?" - Lina.

"Hai, Saya Julie. Awk?" - Julie.

"Lina. Nice to meet you Julie" - Lina.

"Yeah me too" - Julie.

"Oklah both of you i gotta go. Ada hal. Bye" . - Lina.

"Ok take care" - Ridzuan.

Julie memandang Ridzuan.

"Sape dia tu?" - Julie.

"Ex aku" - Ridzuan.

"Ohh" - Julie.

Selepas sahaja makan, Ridzuan membawa Julie ke shopping mall untuk membeli barang keperluan Julie.

" Kau ada nak beli apa2 ke?" - Julie.

" Takde tapi hari ni aku belanja utk barang keperluan kau mcm brg2 sekolah kau dn lain2 tu." - Ridzuan.

"Apa?!! Kau biar betul nak belanja aku??" - Julie.

"Ya syg" - Ridzuan.

Julie tak sangka Ridzuan sanggup  belanja barang keperluannya. Ridzuan lelaki pertama yang sudi belanja belanja barang keperluannya. Sampai tahap macam tu sekali Ridzuan syg kepadanya. Dia nak tolak pun macam rasa rugi pula. Kebetulan barang sekolahnya pun ada yang kurang. Bak kata pepatah "Rezeki tak boleh ditolak". Masuk sahaja ke shopping mall Julie terus membawa Ridzuan ke tempat alat tulis. Rambang mata Julie dibuatnya.

Ridzuan hanya melihat sahaja gelagat Julie membeli barang sekolah. Biasalah student sape tak suka beli brg sekolah. Comel sahaja Ridzuan melihat Julie begitu. Dia tak pernah melihat Julie begitu.

"Okey dah tu je. Jom bayar" - Julie.

"Sikitnya! Tambah lh lagi" - Ridzuan.

"Eh cukuplah. Ni je aku perlukan" - Julie.

"Sure?" - Ridzuan

Julie angguk.

"Ok jom bayar" - Ridzuan.

Sambil2 jalan ke kaunter pembayaran, Ridzuan ternampak barang2 make up. Dia mengajak Julie ke situ dan mnyuruh Julie membelinya.

"Pilih barang make up kau" - Ridzuan.

"Aku mana reti bab make up ni" - Julie.

"Beli je mne yg kau tahu pakai" - Ridzuan.

Julie pun memilih barang make up situ. Dia membeli seperti lipbalm, skincare, blusher hanya itu sahaja dia beli. Lepas sahaja membeli belah Ridzuan membawa Julie pulang ke rumah.

"Thanks untuk barang2 tu" - Julie.

" No hal. Kau kena ingat aku syg kau and aku akan ada untuk kau" - Ridzuan.

"Love you" - Julie.

Ridzuan terkaku bila mendengar Julie kata love you. Dia memandang Julie.

"Love you too" - Ridzuan

"Oklah aku turun dulu. Bye" - Julie

"Bye" - Ridzuan.

Ridzuan pun beryahoo dalam kereta. Dia tak sangka Julie berkata begitu kepadanya.

Ok smpai sini je utk bab kali ni 😂 mybe lepas ni lambat lgi author nk update bab seterusnya. Tapi jgn risau author akn usaha utk korg smue. Vote utk bab ni klau korg rasa menarik dn berikan sedikit komen.

Nantikan bab seterusnya. Bye guyss 😘😘

Mamat poyo fall in love with cutie girl (slow updatee) Where stories live. Discover now