bab 6

518 27 2
                                    

Di sekolah ...

"Eh babe mamat semalam tu pkwe kau ke ? Hnsem arr '' tegur kawannya itu. " What ? Pkwe aku ? Sory sikit ak x minat dlm pkwe makwe ni. Dia cuma jiran dpan ak je. Thats it '' balas Julie. " Ciss kau jgn babe kang dia yg jdi laki kau nnti " gurau kawannya itu. Julie tidak amek hati dengan guraunnya itu. Em dia laki aku. Pleaselah x kuasa aku dpt mamat tu. Buang masa aku je.

Time balik sekolah....

Em mcm knal je kete dpan tu. Jap tu bkn kete mamat jiran dpn ak tu ke . oh my god dia buat ap kt sini. Baik ak blah. Julie brjalan dgn pantas .Tibaa2 ...

Ju !! Sinilah kau nk gi mne mehlah ak hntr kau balik " Jerit Ridzuan. Julie toleh ke Ridzuan dgn pndangan mnyampah. " kau buat ap kat sini ? Dpan skolah ak plak tu ? "Tanya Julie.  " Hehehe tnggu kaulah sayang " balas Ridzuan.  " Apa ? Sayang kau pnggil aku . eh mulut tu jaga sikit ak cili juga kang mulut tu. Ngade panggil ak sayang. " Ujar Julie. Geram kerana Ridzuan tiba2 memanggilnya sayang. Tiba2 Ridzuan mndekatinya perlahan demi perlahan. " Biarlah aku sorg je panggil kau sayang . Kau nk cili pun cililah yg pnting ak dpt panggil kau sayang and jaga kau " balas Ridzuan. Dia sudah mula menyayangi perempuan di depan matanya itu. Baginya Julie milik dia kini.

Julie terkedu. Dia trkejut ngan kata2 Ridzuan sebentar tadi. Dia dh jatuh hati ngan aku ke.  Dia memandang mata Ridzuan mencari keikhlasan sejauh mne laki tu sayangkan dia.  Dia tidak mahu hatinya dilukai. " Dah syg naik kete ye.  Aku hntar okey. Jgn nk ngade jalan kaki . bahaya. Dah naik cpt " tegur Ridzuan. Julie bagaikan terpukau dia mngikut sahaja arahan Ridzuan . Dia tidak tahu sama ada dia izinkan Ridzuan memanggilnya sayang ke tak. Tapi dia mcm selesa pula Ridzuan memanggilnya sayang .adakah dia pun mula menyayangi lelaki di hadapannya kini ??

Sampai sahaja di rumah Julie terus buka pintu kereta tetapi Ridzuan menghalangnya. " kejap " ujar Ridzuan. " Apa lagi ? Tnya Julie ". Ridzuan memeluk Julie dri belakang tiba2. " Aku sayangkan kauu.  Aku dah mula sygkan kau.  I miss youu honey.  Izinkan aku peluk kau sekejap sebab aku btol2 rindukan kau sekarang ni " luah Ridzuan. Julie hanya mampu diamkan diri.

Nape aku x halang dia ? Aku dh sayangkan dia juga ke ? Nape ak relakan dia peluk aku ? Itulah soalan yg bermain di fikiran Julie. Ridzuan pun melepaskan pelukannya dri Julie. " Ju aku serius aku sygkan kau. Ak x main2. Trpulang kat kau nk fkir ap skarang ni yg pnting ak dh bgitau perasaan aku " ujar Ridzuan . " Aku turun dulu. Bye " ujar Julie. Dia x snggup memandang muka Ridzuan. Dia sendiri pun keliru ngan perasaannya. 

Dia memerlukan masa utk smue ini.  Dia akui Ridzuan mmg baik dgnnya.  Jaket yg Ridzuan belikan utknya dia tidak memakai lagi. Dia pun termenung sepanjang hari. Ada satu ws yg masuk tiba2 .

Ridzuan : Hai
Julie : em hai.
Ridzuan : Buat pe ?
Julie : Nothing. Why ?
Ridzuan : Dah mkn ?
Julie : Not yet. 
Ridzuan : Ouh nnti mkn okey.
Julie : em...
Ridzuan : Whats wrong ?,
Julie : Kau serius ke yg kau ckp tdi tu ?
Ridzuan : Oklah ak off dlu. Bye. 

Julie trsentap dengan kelakuan Ridzuan. Dh knape tiba2 off ?? Lain kali jgn luah klw stakat main2kan hati aku giler ! Julie mngamuk sorg2. 

Juliee bangun dan brsiap utk sekolah. Dia xde mood sekarang ni. Dia ingin fikirannya tenang.  Buang masa dia nk fkir psl mamat depan jirannya itu.  Dia hnya perlu teruskan hdup. Buang masa saje nk fkir psl cinta ni. Lagipun dia baru tingkatan 1 . Sapelah yg nak kat dia ni . Budak baru nak up katakan.

"Mak ju pergi dulu assalamualaikum "Ujar Julie. Dia keluar sahaja dia ternampak Ridzuan menunggu di depan rumahnya.  Julie buat bodoh saja. Dia pun pergi tiba2 Ridzuan memegang tgnnya ....

" Lepaskan aku " arah Julie. " Aku hntr okey jgn nk ngada jln kaki ke sekolah " balas Ridzuan. " Kau ingat kau spe dlm hdup ak ? Suka hati ak lah nk jln kaki ke ap ada kaitan dgn kau ke bongok ?! Ur not my husband or anybody. Ur just my neighbour thats it. " Marah Julie. Ridzuan tetap brdegil tidak melepaskan tgn Julie. Dia tarik Julie msuk ke dalam kereta. " Eee apa ni ! Sakitlah giler ! " marah Julie. " Shut up ! " Arah Ridzuan. " Wey bodoh ak bukan isteri kaulah ! " marah Julie. Ridzuan tidak tahan dia memeluk Julie dgn rapat.

" I love youu sayang " luah Ridzuan. " No ! Ur not love me ! Jgn nk i love u ngan ak ! Nk mntah ak dngar ! " marah Julie . Dia tidak sedar air mata dia dh trkeluar dari matanya. " Shhhhh shhhh brtenang okey " ujar Ridzuan. Julie pun brhenti lalu dia menangis di dalam pelukan Ridzuan. Dia tidak tahu mengapa dia menangis. Adakah dia dh mnyayangi Ridzuan ? Dia sendiri tidak tahu.  Yg dia tahu dia memerlukan Ridzuan di dalam hidupnya kini.

Dalam 5 minit mcm tu. Ridzuan pun melepaskan pelukannya . Julie pun dh tenang.  Dia memandang muka Julie. " Sayang " Panggil Ridzuan. Julie memandangnya.  Ridzuan trsenyum tngok Julie.  " Aku hntar okey " ujar Ridzuan. Julie hnya mmpu angguk. 

Hai readers soryy lambat update. Author bz sjak2 ni . Bz dgn persiapan utk SPM bulan dpan. Doakan author lulus tauu.  Mmuahhh syg korgg. 

Truskan voteee 😘 nntikan episod seterusnyaa 😋

Mamat poyo fall in love with cutie girl (slow updatee) Where stories live. Discover now