bab 2

808 50 0
                                    

10.00 pagi

Julie pun bangun dari tidur untuk bersiap. Pukul 12 tengahari dia pergi ke sekolah.Pukul 11.30 Julie mula bersiap untuk ke sekolah. Dia menggosok bajunya dan tudung. Lepas sahaja dia menggosok tudung dan baju dia mula tengok jadual waktunya . Lepas sahaja siap semua tu waktu pun dah masuk pukul 13. " Mak Julie pergi dulu " bagitau maknya lalu menyalam tangan maknya.  Dia perasan Ridzuan sedang memerhatikannya.

' Mamat nie dah knape perhatikan aku dari tadi. Muka mcm nak penyepak aku je ' bentak hati Julie. Dia menjeling Ridzuan dan berlalu pergi.

' Budak sekolah rupanya dia ni .Ciss siap jeling. Ingat aku takut ngan jeling kau tu ' bentak hati Ridzuan . Dia pun terus termenung di sofa. Dia tak pergi kerja hari ni. Dia baru teringat yg Syafik masih belum bangun . budak sorang ni kalau tak kejutkan memang tidur tak ingat dunia langsung. " Fikkk !!! Bangunlah ngokk dh pukul brape ni x bngun2 lagi ! " kejut Ridzuan. Syafik terdengar suara Ridzuan . Dia pun bangun dan buka pintu. " Aikk kau x kje ke ? " tanya Syafik. " Tak . Eh makanlah. Aku nak cuci kete jap " ujar Ridzuan. " Hmm jap cuci kete ? Bkn 2 hari lepas kau dah cuci ke ?" tanya Syafik. " memanglah dah tapi kotor balik. " balas Ridzuan. Pelik betul ngan kawan dia sorang ni kereta tu baru dua hari lepas cuci nak cuci lagi ke.

Baru dia teringat awek jiran depannya itu. " Wey kau nmpk x budak depan ni ?" tanya Syafik. " nampak. Dia gi sekolah tadi " balas Ridzuan. " haa sekolah ? Dia masih belajar ke ? " tanya Syafik sekali lagi. " Haah tadi ak nmpk dia pkai baju skolah pastu pergi dah. " ujar Ridzuan . " Sape hantar dia ?" tanya Syafik. " jalan kaki " balas Ridzuan. " what ?! Asal kau tak kejut aku ? Boleh aku hntarkan. " ujar Syafik . " hahaha hantar dia konon . jangan mimpilah kau nk hantar dia tadi pun dia siap jeling aku " balas Ridzuan. " Wait ? Kau usya dia juga ke ?" tanya Syafik. " Usya je " balas Ridzuan . " Haa kau suka dia kan . kalau suka ckp suka.  " gurau Syafik tapi dia suka juga kalau kawan dia ni kapel ngan budak depan ni. Sesuai. 

" Hotakk kau aku nk suka dia.  Kerek arr dia tu " ujar Ridzuan. " Eleh kata org dia pun lebih kurang je " balas Syafik. Ridzuan malas nak layan perangai kawan dia ni. Yee memang ada perasaan lain muncul sejak dia nampak Julie semalam. Sebab tu dia tak pergi kerja hari ni sebab dia nak perhatikan budak Julie tu. Dia tak pernah rasa perasaan ni . Tapi bila dia ternampak Julie semalam mcm dia jatuh cinta dengan penampilan gaya Julie.  Dengan rambutnya terbiar , baju lengan panjang , seluar jeans hitam hips dengan headphonenya  . Dia ngaku dia tertarik dengan penampilan Julie semalam. Perempuan mcm itulah yg dia idamkan .

6.40 petang

Lonceng berbunyi tanda sesi pembelajaran sudah pun habis. Julie pun keluar dari kelas dan terus pulang ke rumah. Sekali lagi dia ternampak Ridzuan sedang membasuh kete. ' Dia lagi. Poyo lebih ' bentak Hati Julie. Dia pun masuk ke rumah dan menukar baju seperti biasa dia pergi ke luar dan lepak di situ dan mendengar lagu kegemarannya. Dia perhatikan je Ridzuan yg sedang membasuh ketenya itu. ' Hensem juga mamat ni. ' puji Julie dalam hati.

Ridzuan perasan yg Julie sedang memerhatikannya. Dia suka kalau Julie tengok dia mcm tu. Dia teruskan sahaja membasuh ketenya.  Tiba2 Syafik keluar dan menuju ke pagar. Dia ternampak Julie di situ.

' Alahai kau ingat kau hensem sgt ke tayang muka kat situ . aku tengah syok usya member dia sebok pula dia kuar ' ujar Julie dalam hati. Dia memberi signal suruh Syafik ke tepi sikit . Syafik terkejut kerana Julie memberi signal kepadanya suruh ke tepi sikit. " Wey bro aku rasa dia nie suka kau lah " ujar Syafik tiba2. " Hmm " balas Ridzuan yg bz cuci kete dia tu. Tepat sahaja masuk waktu maghrib Julie pun masuk ke dalam umah utk mengulang kaji pelajaran.

"Ala dia dah masuk " ujar Syafik . " biarlah dia msuk pk cik oii lagipun dia msih budak skolah kot2 dia nk study ke ap " balas Ridzuan.  " Ye x ye juga kan " balas Syafik. Dia lupa bahawa Julie masih sekolah and biasalah budak sekolah kena rajin baca buku. Lepas sahaja Ridzuan membasuh ketenya dia pun kembali duduk di sofa dan termenung di situ. Dia sebenarnya nak usya Julie lagi. Kalau betullah Julie sukakan dia alangkah bahagianya hidup dia

Julie mula mengulang kaji pelajarannya . Dia tak nak diganggu kali ni. Dia betul2 kena focus kali ni . Tiba2 adiknya " Liee jom beli burger " ajak adiknya.  " Eeee ! Kau x nmpak ke aku ngah study ni naa " balas Julie. 

"Alaa jomlah beli " ajak adiknya sekaliburger. . " Hm yelah2 " terpaksa menunaikan permintaan adiknya.

Julie dan adiknya pun keluar membeli burger. Ridzuan ternampak Julie keluar. Kemudian , dia keluar untuk mengikuti Julie secara senyap2. Dia menghidupkan keretanya. 
" Dia ni nak pergi mne time2 mcm ni bkn biasanya dia duk umah je ke " kata Ridzuan sorang2. Dia nampak Julie singgah dia warung burger itu. " Ouhh beli burger rupanyaa" ujar Ridzuan dalam hati.

So mcm mne ok x ? Pleasee comment 🙏🙏 Sorry klw bab ni membosankann. Teruskan membaca bab seterusnya.

Mmuahhh korg bnyak2.

Mamat poyo fall in love with cutie girl (slow updatee) Where stories live. Discover now