Bab 7

406 26 0
                                    

Sampai sahaja dia sekolah...

" Okey dh smpai " ujar Ridzuan. Julie memandang sekolahnya dia mcm xde mood nk gi skolah hari ni dgn muka dia lepas nangis ni mmg x lah dia nk ke sekolah. " Em boleh x kau bwk ak jln2 je ak xde mood nk ke skolah dgn muka ak yg bru lepas nangis ni " ujar Julie. Ridzuan trkejut dgn Julie. " Woah are you serious ? " tanya Ridzuan. Julie menganggukkannya.  Takde pilihan Ridzuan trpaksa turutkan permintaan buah hatinya itu. Ceh buah hati ke ? Buah hati bgi dia. Belum tentu bgi Julie .

" Alright before that kau tnggu sini ak amek bju jap xkan kau nk ponteng ngan baju skolah kau mcm ni " ujar Ridzuan. Julie trsengih2. Hehehehe.  Dia angguk sahaja tnda dia setuju.  Dalam beberapa minit Ridzuan kembali . "Nah baju ngan seluar jeans " ujar Ridzuan. " Tq. But ak nk tukar mcm mne ? " tanya Julie. " Nnti kita singgah kt station minyak " balas Ridzuan. Julie ikutkan sahaja kata Ridzuan.

Lepas sahaja Julie menukar baju.  Ridzuan memandang Julie. Dia memegang tgn Julie. " Sayang nak gi mne ? " tanya Ridzuan. " Em x kesahlah ke mne " balas Julie. " Ouh. Ok jom kita gi mkn.  Syg msti lapar kan. " ajak Ridzuan. Julie trsenyumm. Hehehehe dia pun lapar jugaa.  Ridzuan gembira melihat buah hatinya trsenyum begitu. Dia trtanya adakah Julie dh boleh menerimanya ? . Dia akan tnggu jawapan dri buah hatinya itu. Sampai sahaja di restoran mereka order makanan masing2.

" Ju aku nk tnya sikit boleh?" tnya Ridzuan.

Julie angguk.

" Kau terima tk aku jdi pakwe kau?" tnya Ridzuan. Dia inginkan jawapan dri Julie .

Julie senyap.

Habis sahaja makan. Ridzuan membawa Julie ke pantai untuk mengambil angin. Mereka pun keluar dari kereta.

Mereka pun berjalan sama2 dn meluangkan masa brsama2. Ridzuan tersenyum melihat Julie senyum kembali. Sambil2 berjalan Ridzuan berhenti di hadapan Julie sambil memegang tgn Julie.

"There's something i need to tell you" ujar Ridzuan.

Julie pandang sahaja muka Ridzuan. Kemudian Ridzuan pun tarik nafas perlahan2.

" Will you be my girl Ju? I promise to you that i will take care of you and never let you alone" ucap Ridzuan.

" Aku budak2 lgilah. Tak matang lgi dlm bab2 cinta ni" balas Julie.

" Ju aku serious ni 😔 aku betul2 nkkan kau dalam hdup aku. I dont know why tapi aku btol2 sygkan kau Ju." ujar Ridzuan .

" Kau sygkan aku tapi kau tak thu sbb apa kau sygkan aku. Sayang ke mcm tu? Dahlah Ridzuan aku msih budak skolah. Ak tkot aku tk boleh jdi perempuan yg kau nk. " balas Julie.

" No! Aku tk kesah kau budak skolah ke tk. Trust me please syg 🙏 I need you" ucap Ridzuan.

Julie memandang muka Ridzuan mencari keikhlasan Ridzuan terhadapnya.

" Bagi aku masa Ridzuan. Please tu je aku mnta kat kau" pinta Julie.

"Ya aku boleh bagi kau masa smpai kau btol2 boleh terima aku" balas Ridzuan.

"Thanks sebab faham" ujar Julie lalu memberi senyuman kepada Ridzuan.

Julie bukan tidak mahu menerima Ridzuan buat masa ini tapi dia ingin memberi perhatian kepada pelajarannya dulu. Dia memang sudah jatuh sayang dengan Ridzuan tapi dia terpaksa mngabaikan perasaannya dulu.

"Eh jomlah balik dh pkul brape ni habis aku ngan mak aku nanti" ujar Julie.

"Ya x ya juga tk perasan masa berjalan" balas Ridzuan.

Ridzuan singgah di stesen minyak kemudian Julie segera baju sekolahnya kembali. Sampai sahaja di rumah Ridzuan memeluk Julie untuk kali keduanya. Julie ingin mnghalang tapi Ridzuan tetap memeluknya.

" I really2 love u Ju. I wish i can hug u like this everyday" luah Ridzuan.

"Ridzuan lepaskan aku. Orang nmpk nnti. Janganlah risau aku tk hilang pun. Dah2 lepas." arah Julie.

Ridzuan pun melepaskan pelukkannya dengan perlahan. Julie memandangnya.

" Tunggu aku hbis belajar Ridzuan boleh? I do love you tapi aku kena utamakan pelajaran aku dulu buat masa sekarang. Aku harap kau faham "ujar Julie lalu terus turun dari kereta. Dia tidak ingin mendengar apa2 Ridzuan dulu tapi dia berharap Ridzuan dapat menunggunya .

Ridzuan terdiam bila mendengar jawapan Julie laluu......

" Yessssssssss aku dh dapat tawan hati dia 😍😍😍😍😍 " ujar Ridzuan dengan rasa gembiranya.

Ridzuan pulang ke rumah dengan hati yang riang sekali sambil2 tu dia sempat usya rumah Julie.

"Ha usya sape tu?" tnya syafiq.

"Hehe nothing aku msuk dulu" balas Ridzuan.

Syafiq berasa pelik dengan kawannya itu lalu dia tersenyum apabila dpt memikirkan mengapa kawannya itu lain semacam sahaja hari ni.

Mamat poyo fall in love with cutie girl (slow updatee) Where stories live. Discover now