Irene's P.O.V
'Vrijdag avond'
"Kom op meiden weg gaan!" Hoor ik Femke beneden roepen. Femke en Paris staan al beneden klaar. Maar Anne en ik staan onze haren en make-up nog te doen. Als we na vijf minuten toch eindelijk klaar zijn lopen we naar beneden. "Hehe, eindelijk!" Zegt Paris terwijl ze de deur al open maakt om te gaan. Ik doe mijn sneaker aan want op haken kan ik echt niet lopen en loop de deur uit achter Paris aan. We stappen op de fiets want het is toch maar vijf minuten fietsen. En als wij drank op hebben dan mogen wij dus echt niet meer gaan rijden.
We zetten onze fietsen op slot en lopen naar de deur. Bij de deur staat zo'n gast die de ID's controleert en een gast van de bewaking die mij nog best wel eng aan staart. Ik nergeer hem en loop gewoon door. Eenmaal binnen gaan we meteen de dansvloer op. "Ik ga even wat drinken halen!" Schreeuwt Femke in mij oor. Wat meer op gefluister lijkt doordat de muziek zo hard staat. Ik steek mijn duim op en ze loopt weg. Ik blijf samen met Anne en Paris achter. Ik bedoel alleen met Anne wat zie net dat Paris is weg gelopen. En ik weet al waarheen. In de hoek staan een paar jongens. En een daarvan is Dave. Voor de rest zie ik alleen maar Daan, een paar gasten die ik niet ken en Tim. Wacht! Wat?! Zei ik nou Tim!? Ja ja, ik zei het goed. Tim is er ook. Er komt een grote grijns op mijn gezicht. Blijkbaar ziet Anne dat. "Wie zie je?" Ik wijs naar Paris met een groep jongens. Anne weet meteen dat ik het niet daarover heb en dat ik naar Tim wijs. "Dit is je kans!" schreeuwt ze met een big smile op haar gezicht. Ik knik en loop op Paris en de groep jongens af.
Tim's P.O.V
In mijn ooghoek zie ik Paris onze kant op lopen. Zou Irene er dan ook zijn? Ik kijk om me heen en zie haar zo gauw niet staan. Ik kijk weer naar Dave maar die staat al met zijn lippen tegen die van Paris aan. Alsof er vorige week niks is gebeurt. Ik begin weer met Daan te praten voor zover dat lukt want met die harde muziek kan je bijna niet praten. Plotseling staan er drie meiden naast ons. Ik schrik er een beetje van en zie dan pas dat het Femke, Anne en Irene zijn. "Zien we er zo slecht uit?" schreeuwt Anne. "Nee hoor" lach ik. Vanavond wil ik een beetje vooruitgang boeken met Irene. Ik wil het liefst dat we meer dan vrienden zijn. Alleen weet niet hoe zij daar over denkt. Ik kijk opzij en zie dat Dave en Paris nogsteeds aan het zoenen zijn. Waren Irene en ik dat maar... Nee Tim, niet aan denken! "Willen de dames misschien iets drinken?" schreeuw ik want die muziek staat nog steeds even hard als net. ze schuden allemaal 'nee'. "We hebben net al op." Schreeuwt Irene terug. Ik knik en Daan begint weer is te praten. "En hebben jullie al een paar chick's gescoord?" vraagt Daan lachend. "Nee nog niet, maar komt nog wel!" schreeuwt Femke terug. Daan en ik beginnen te lachen. Ik zie dat Paris en Dave er ook bij zijn komen staan. Ik kijk Irene aan. Ze kijkt mij ook aan, alleen anders dan normaal. Het kijkt wel of ze zenuwachtig ergens voor is...
Irene's P.O.V
What the hell, man! Waarom ben ik zo zenuwachtig!? Het is Tim maar... Je beste vriend sinds groep 3! En waar je al een poosje verliefd op ben. Oke, die laatste hielp niet echt.
Na twee uur heb ik Tim eigenlijk nog niet zo veel gesproken. Daan en Femke hebben het ondertussen we leuk samen zo te zien. Want ze staan samen in een hoekje te zoenen. Dat had ik ook niet verwacht... En Anne en ik... Wij zijn helemaal los aan het gaan op de dansvloer. Ik zelf probeer zoveel mogelijk aandacht te trekken van Tim. Wat voor mij gevoel wel een beetje lukt. Ik heb twee bacardi's op en Anne al 5, plus nog wat wijntjes tussendoor. Dus Anne is al dronken. Ik begin een beetje moe te worden dus loop ik naar de zijkant naar Tim toe. Anne laat ik daar achter want die stond tegen een jongen aan te dansen.
"Hey," zeg ik als ik bij Tim ben. "Hey! Ken jij Jason en Max al?" Schreeuwt Tim in mijn oor terwijl hij naar de twee jongens voor me wijst. Ik schudt mijn hoofd. Waardoor Tim me aan hun voorstelt. Jason is een leuk jongen, maar niet mijn type. Hij heeft geblondeerd haar wat in een kuif staat en blauwe ogen. Denk maar aan Niall Horan uit One Direction. Nu ik zo kijk lijkt hij er wel verdomde veel op! En Max die lijkt wel heel erg op Harry Styles. Ik zelf ben geen Directioner, eerder een Belieber. Het enige wat ik weet van hun is: Hoe ze eruit zien en hoe ze heten. Voor de rest helemaal niets. "Leuk jullie te ontmoeten." "Ze zijn Engels," schreeuwt Tim. Ik maar een 'o' gebaar. "Nice to meet you!" schreeuw ik dan maar. Ze kniken allebei. Zijn dus geen echte praters. op dat moment komt Chantal eraan lopen. Voor de gene die niet weten wie dat is leg ik het even uit. Chantal is een diva! Altijd te veel make-up en heeft veel volgers. Die ze meer en deel als slaafje behandeld. En dat weet ik want ik ben vriendinnen met haar geweest op de basisschool. Ze heeft rijke ouders waardoor ze alles heeft wat haar hartje begeert. Kortom, een diva dus. "Hey Tim!" schreeuwt ze. "Hoi Chantal" zegt Tim verveeld. Verder hoor ik het gesprek niet meer door de te harde muziek. Ik begin een gesprek met die twee gasten. Hoe heten ze nou ook alweer... Ow ja, Jason en Max. Midden in het gesprek kijk ik nog even naar Tim. Tot mij grote verbazing staan Tim en Chantal daar te zoenen! What the f*ck man! Ze staan gewoon voor mij neus te zoenen. Ik wil hier weg nu. Zo snel mogelijk ren ik de discotheek uit naar buiten. De tranen beginnen al te branden in mijn ooghoek. Ik pak mijn fiets en fiets snel naar huis.
Thuis zet ik mijn fiets in het schuurtje neer en ren naar binnen. Ik ren meteen naar mijn kamer en val op mijn bed. Ik laat de tranen over mijn wangen stromen. En zo ben ik in slaap gevallen...
----------------
Zo zielig voor Irene dit...
Read, Vote & Comment
xxxxxx
JE LEEST
Verliefd op mijn beste vriend
Любовные романыIrene is een populair meisje en erg behulpzaam. Irene heeft een beste vriend, genaamd Tim. Tim en Irene zijn al vanaf groep 3 bevriend met elkaar. Ze doen echt alles samen. Van uitgaan met vrienden tot samen film kijken op de bank. Wat Tim alleen ni...