Irene's P.O.V
ik klop op de deur van de directeur en hoor een "binnen" "ah, Irene! ga zitten!" zegt hij en ik ga zitten. vandaag ga ik echt een keer vragen hoe hij heet. "ten eerste, waarom ben je zolaat op school?" "nou uhm..." "kwam het door Niall?" vraag hij. weet zelfs hij er al van?! "hoe weet jij dan?" "hallo!? ik ben de directeur he! ik hoor alles en de leerkrachten in de lerarenkamer die hadden het er de hele tijd over" ik grinnik. dat zelfs leraren het er al over hebben! "zoiets" zeg ik alleen. hij kijkt me raar aan. ik zucht. "ik ben klaar met hem omdat hij heeft gelogen en daardoor was het een beetje laat geworden gisteren en ben ik thuis op de bank in slaap gevallen, waardoor ik ook mijn wekker niet heb gezet" zeg ik. hij lacht erom, is dit nou zo grappig?!
"oke, maar waar ik het eigenlijk over wilde hebben, is over gisteren..." oh god! daar komt het hoor! "jaa...." kan ik er alleen naar uitbrengen. "ik weet dat je niet wilde dat ik het tegen Chantal ging vertellen over je ouders, en daar heb ik spijt van. en omdat jullie al niet de beste vriendinnen zijn, laat ik jou niet meer nablijven om het goed te maken" ik knik. "het maak niet uit, ik ken haar nou wel dus ik weet ook want ik moet doen" zeg ik met een grijns waardoor de directeur lacht. "maar ik heb een vraagje..." "vraag maar" "hoe heet u eigenlijk?" vraag ik. hij lacht erom. "nooit gezien dat mijn naam op de deur staat?" lacht hij. ik schud mijn hoofd, oke dit is best schamend. dat ik dat nooit gezien heb. "kijk zometeen maar op de deur" ik knik. "en ik heb nog een vraagje... hoe reageerde de ouders van Chantal eigenlijk toen je ze belde?" hij lacht. "had je bij moeten zijn, dit mag ik eigenlijk niet zeggen maar doe het toch omdat ik nog met een schuldgevoel zit van gisteren" ik knik. "ze waren woedend! ik had haar moeder aan de telefoon. hoeveel ze ook probeerde rustig te praten, je kon haar woede horen" lacht hij. ik lach mee, eigenlijk hoor ik nu in mijn 5de lesuur te zitten. maar ik plaats daarvan heb ik een theekransje met de directeur, best gek eigenlijk als je erover na denk... "maar weet je misschien ook of ze huisarrest krijg" vraag ik. "volgens mij een maand maar weet het niet zeker" ik knik. lekker voor haar! "maar nu moet je echt naar je les, je hoef geen telaat briefje te halen van mij" zegt hij. "dank u" zeg ik en sta op.
ik loop het kantoor uit en doe de deur acht me dicht. ik kijk op de deur en zie zijn naam: MR. Brooks. dat ik dit echt nu pas zie...
ik loop rust naar mijn les. ik loop het lokaal binnen en meteen zijn alle ogen om mij gericht, ongemakkelijk... "Mevrouw Collins, en waar kom jij zo laat vandaan?" zegt mijn leraar Aardrijkskunde. "bij de directeur" zeg ik en iedereen zie ik nieuwsgierig kijken. "mooi, want ik dacht bijna dat je wilde zeggen 'bij Niall' '' nu kijk ik hem met grote ogen aan en hoor er een paar in de klas grinniken. "ga maar naast die nieuwe zitten" zegt hij. nieuwe? ik kijk de klas rond en zie dat er nog maar een plaats vrij is naast een meisje die ik niet ken. denk dat hij haar niet zo mag, maar hij mag alle kinderen niet.
"hoi" zeg ik zachtjes als ik naast haar ga zitten. "haii" zegt ze. ik pak mijn boeken uit mijn tas. "hoe heet je?" vraag ik. "Laura, jij?" fluistert ze terug. "Irene" zeg ik, waarschijnlijk iets te hard. "Irene! kan je ff opletten! je bent al laat dus opletten a.u.b!" zegt de leraar. "sorry meneer" zeg ik en kijk naar het bord. naast me hoor ik Laura grinniken waardoor ik dat ook doen. ik mag haar nu al!
***
samen met Laura en Anne loop ik naar Paris en Femke toe. "he, waar was je?" vraagt Paris nadat ik haar een knuffel heb gegeven. "was een beetje laat geworden gisteren bij Niall" zeg ik. "je was toch naar de directeur?" vraagt Laura. "ook, maar ik had me ook verslapen" lach ik. "maar hoe was het? moest die huilen" grijnst Femke. ik knik en alle 3 beginnen we te lachen. "ik heb iets gemist" zegt Laura. "leg het je zo uit" zeg ik tegen haar. "maar eerst begon ik in het Nederlands te schreeuwen tegen hem." "heb je die van Kim gebruikt?" vraagt Anne. "ja, hij zei dat het kwam omdat hij uit wilde gaan zonder herkent te worden" zeg ik. "en toen?" vraagt Paris. "heb ik me scheldwoorden voor me gehouden en hij maar smeken om een nieuwe kans" Femke begint kei hard te lachen. "maar uiteindelijk heeft hij me thuis gebracht en hoef ik hem nooit meer te zien!" zeg ik. "lekker bezig!" zegt Paris en geeft me een high-five.
"ik zie me broer, loop ff naar hem toe" zegt Laura en staat op. ik volg haar met mijn ogen want wil wel weten wie haar broer is. ze stopt bij een jongen die nog best knap is. blond haar, gespierd lichaam en zijn sixpack zie je door zijn witte T-shirt heen. "wie is dat?" vraag ik aan Femke en ik wijs naar de jongen die met Laura praat. "ow dat is Koen, een nieuwe jongen in mijn klas die er wel mag zijn!" zegt ze lachend. die mag er zeker zijn. Laura geeft hem een knuffel en loopt weer naar ons toe. "dat is je broer?!" vraagt Femke. ze knikt. "ja, maar ik zou hem niet vertrouwen hoor! hij misbruikt iedereen, en dat weet ik als zijn zusje" grinnikt ze. "mij mag hij best gebruiken hoor" zegt Femke waardoor ik lach. ze heeft weer een nieuwe prooi hoor.
"maar Laura, heb je een vriendje?" vraagt Anne. "nee, had. het ging uit toen in hierheen verhuisde" zegt ze. "dat is wel balen" zegt Paris. ze haalt haar schouders op. "ik zit er niet mee, zijn genoeg andere leuke jongens" lacht ze. "en daar heb je helemaal gelijk in" zegt Femke.
------------
daar is het nieuwe hoofdstuk, zoals jullie al hebben gezien zijn de personages bekent, natuurlijk kan ik ook wel nog iemand anders nog in het verhaal doen maar dat zie ik nog wel.
de winnaars van de auditie zijn: @laurakusterxx als Laura, en @heyhey2 als Koen.
dit hoofdstukje vondt ik wat minder maar ja, is nou eenmaal zo!
read, vote & comment
xxxxxx
JE LEEST
Verliefd op mijn beste vriend
RomanceIrene is een populair meisje en erg behulpzaam. Irene heeft een beste vriend, genaamd Tim. Tim en Irene zijn al vanaf groep 3 bevriend met elkaar. Ze doen echt alles samen. Van uitgaan met vrienden tot samen film kijken op de bank. Wat Tim alleen ni...