chapter 26

9.6K 337 39
                                    

Irene's P.O.V

Ik kijk recht in de groene ogen die me bekend voor komen. Hoe hete die gast nou? Volgens mij Cody. Ik kijk over zijn schouder en zie Koen achter hem grijnzen. Oke, raar. 

Ik geef toe, Cody is knap. Voordat Koen bij ons op school kwam was hij het populairste. En volgens mij waren die twee al snel hele goeie vrienden. Ik kijk Cody lief aan terwijl ik mijn handen in zijn nek leg. Ik zie hem grijzen. Zijn lippen komen dichterbij de mijne en al snel raken ze elkaar. 

***

Ik word de volgende ochtend wakker met een verschrikkelijke kater. "Aaarhg!" Ik voel aan mijn hoofd. Misschien iets te veel gedronken gisteravond. Zou ik me vandaag gewoon ziek melden... Nee, dat kan ik niet maken. Met een zucht stap ik uit bed.

Ik doe mijn dagelijkse ding en beneden pak ik een broodje. Kim komt de keuken inlopen en kijkt me met een grijns aan. "Wat?" snauw ik naar haar. "Wilde nacht gehad?" grapt ze. Ik steek mijn tong naar haar uit. Ze lacht en maakt ook een broodje vaar haar zelf. Ik kijk op mijn mobiel en zie dat het al weer zo laat is. "Shit!" zeg ik en prop mijn broodje snel in mijn mond. "Ik ben laat. Tot vanmiddag!" roep ik naar Kim en ren het huis uit naar mijn scooter. 

Ik kom op school en heb nog 10 minuten voordat de bel gaat, wat me nog best verbaasd. Ik dacht dat ik te laat zou zijn wat dus blijkbaar niet zo is. Ik parkeer mijn scooter en loop naar binnen. Prop mijn jas in mijn kluisje en wat boeken en dan loop ik naar de aula waar iedereen al zit, inclusief de jongens. *kuch* Koen *kuch* Cody *kuch*

"He he, daar is ze eindelijk!" zegt Cody en staat op. Hij loop naar me toe en geef me een kus op mijn mond. Ik sta meteen stil. WHAT THE HELL DEED HIJ?! "Uhm ja, had me verslapen" zeg ik terwijl ik snel naast Femke en Laura ga zitten. We praten nog wat en Cody negeer ik. 

Eindelijk gaat de bel en loop ik snel weg met Laura en Anne. Cody zie ik achter ons aanlopen. 'Ga weg ofzo!' 

Snel trek ik Laura en Anne de damestoiletten in. "Waarom zoende hij mij?!" vraag ik. "Het is je vriendje" zegt Laura op een 'duh' toon. "Hij is mijn wat?!" "Je vriendje" zegt Anne. "Nee, dit kan niet waar zijn! Ik vind Tim leuk, niet Cody! En hoe kan het dat ik dat niet meer weet?!" Anne haalt haar schouders op. "Misschien door de alcohol" zegt ze. "Hoo!! even terug. Jij vindt Tim leuk?" Vraagt Laura. Ik knik en bloos terwijl ik naar de grond kijk. "oehh!" zegt Laura.

Mijn rode wangen zijn al snel weer verdwenen doordat Cody weer in mijn hoofd spookt. "Oke, wat is het laatste wat je je nog kan herinneren van gisteren?" vraagt Anne. "uhm... Dat ik met hem zoende" zeg ik. "Oke, doordat je weet dat ik niet drink weet ik wat er is gebeurt" zegt Anne. Laura grinnikt. "Ik was ook dronken maar ik heb nog wel meegekregen dat hij jou vroeg" zegt Laura. "Lau, het kan me helemaal niks schelen tot wanneer jij nuchter was. Het enige wat me kan schelen is hoe ik godverdomme verkering kreeg met Cody!" zeg ik nu wat harder! Laura is meteen stil en ik kijk naar Anne die een keer zucht.

"Oke, nadat jij met hem had gezoend... Is Tim naar huis gegaan, maar omdat jij dronken was boeide je dat niet." Ik begin te vloeken in mezelf, hoe kon ik zo stom zijn! Ik ga vanmiddag wel naar hem toe... "Jullie waren weer uit elkaar gegaan. Maar rond 12uur ofzo zijn we 'truth or dare' gaan spelen en moest jij weer met Cody zoenen. Midden in het spel zijn jullie naar buiten gegaan en heeft hij je gevraagd" zegt Anne. "En ik zei natuurlijk 'ja' met mijn dronken kop" zeg ik terwijl ik mijn handen door mijn haren haal.

"Wat moet ik doen?" Alle twee halen ze hun schouders op. "Als jij Tim leuk vindt zou ik Cody dumpen" zegt Anne. ik knik en kijk naar Laura. "Nou, Cody is nog best knap. En Tim natuurlijk ook! Maar ik zou hem een kans geven als ik eerlijk ben" zegt Laura. Ik zucht. "Ik denk erover na. Maar ik denk dat wel naar de les moeten want we zijn eigenlijk al best wel laat..." zeg ik. Alle twee knikken ze en lopen we de toiletten uit.

"Misschien moeten we even een 'te laat briefje' halen" zegt Anne. "Misschien is dat wel een goeie" zeg ik en we lopen de andere kant op naar de receptie voor een briefje.

--------

OMG! HET WAS CODY!!!

voor iedereen die niet meer weet wie Cody was: het is een vriend van Koen. in chapter 24 is hij een keer voorgekomen. en toen wist ze ook niet meer zijn naam precies.

ik wed dat niemand die zag aankomen ;)

maar wat denk je dat ze nu gaat doen?? de ow zo knappe Cody dumpen. of gaat ze het toch proberen, of misschien wel iets heel anders...

ps: sorry voor het korte hoofdstukje maar ik moest gewoon weer updaten van mezelf! ;)

read, vote & comment

xxxxxx

Verliefd op mijn beste vriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu