Special Ramadhan I

43 2 0
                                    

Aku dimana ? Kenapa tak nampak doktor hensem atau bangunan-bangunan ? Kenapa gelap ? Kenapa bau hanyir ? Kenapa aku tak selesa ?

Aku dekat mana ? Kenapa mimpi aku tak seindah yang aku idamkan ? Atau ini bukan mimpi ?

Aku dekat dunia mana ?

Kenapa tempat ni lain ?

Arghhh ! Kepala aku sakit !

" Weh hyung , minah ni dah sedarlah "

" Series ? "

" Kita nak buat apa ni ? "

" Tolong dia jom "

" Kita memang dah tolong dia lah sekarang ni bengap "

" Tak . Maksud aku , kita tolong dia ke tempat asal dia balik la bebal "

" em jap fikir jap . Sayanglah . Minah ni lawa , takkan nak lepaskan macam tu je "

" Woi kau jangan nak byuntae dekat sini ea . Aku sepak mampus kau nanti . Kita ni mana mampu nak tanggung dia . Kau pon kekadang cari makanan pon tak de hasil . Nak ke perempuan ni mati kebulur ha ? "

" Aku taknak tanggung dosa tau "

" Yelah aku kalah "

" Err saya dekat mana ni ? "

" Eh saya mingyu kacak . Awak sekarang em cakap ni jangan terkejut ea . Dekat hutan . Ok jangan takut kitorang tak buat apa pon . Kitorang dah jaga err sape nama ?

" Eeeee ? Ingat E je "

" E pon e lah . Selama ni kitorang yang jaga E . Tah macam mana kitorang nampak E terbaring dekat pokok besar dengan lumuran darah . Kitorang nak bawa ke hospital tak mampu , jadi kitorang guna ubat-ubatan tradisional yang dihasilkan dari herba "

Terang lelaki yang bernama Mingyu itu .

" Hai E . Saya enon eh vernon . Kitorang rancang nak bawa awak ke tempat asal awak . Awak ingat tak tempat asal awak ? "

" Tak . Saya tak ingat apa-apa "

" bangang kau hyung . Dah nama pon dia tahu E je lagi kau tanya tempat tinggal dia " sampuk seorang lagi lelaki yang bernama wonwoo .

" Ha tak pe lah . Petang ni kita gerak ke Seoul . "

" Tapi kami tiada duit sekarang ni . Kami sebatang kara , nak ke Seoul memang jalan kaki lah nampaknya . E tak kesah kan ? "

" Tak "

—————BLACK WOLF————

" Ni Seoul ke ? " kata E

" Ye E . Ini Seoul . Tempat tinggal kamu rasanya . "

Ketika mereka sedang berjalan mencari hala tuju , pasangan suami isteri yang sedang jalan berpelukan itu terhenti kerana si isteri terperasan seseorang yang dikenalinya .

" Oppa , itu Eunji unnie kan ? "

" Eunji unnie kan dah meninggal . Apa yang sayang merepek ni ? "

" Tak oppa . Itu memang Eunji unnie lah "

Yeri tidak puas hati . Lalu dia berjalan ke arah empat lelaki dan satu orang perempuan itu .

" Eunji unnie ? "

" Awak siapa ? "

" Kenal ke dia ni ? "

" Ye saya kenal dia "

" Ok kita cakap sekejap "

Setelah Yeri menceritakan semuanya peristiwa hitam itu , Vernon si pendengar setia terus melangkah ke arah kumpulannya itu tadi .

" Er korang aku rasa kita dah jumpa orang yang kenal Eunji . Aku rasa baik kita bagi balik dekat appa dia "

" Yeke kau ? Tah tu — "

" Tolong jangan sangka buruk boleh ? Kita dah la tak mampu jaga dia . Memang tujuan kita datang sini nak hantar Eunji ni dekat appa dia balikkan ? "

Mereka bertiga hanya senyap setelah dimarahi oleh vernon . Eunji yang sedang terpinga-pinga itu terus bertanya kepada mereka

" kenapa ? "

" kami dah jumpa family Eunji "

" Nama saya Eunji ? "

" Ye nama Unnie Eunji . "

Kata seorang gadis yang berjalan ke arah mereka .

" Unnie jom ikut Yeri . Kesian appa unnie . Dah setahun dia hidup sendirian , unnie taknak jumpa appa unnie ? Unnie tak rindu appa unnie ? "

" nak "

" ha okay lah macam tu kitorang nak balik dulu "

" eh nak kemana pula ? Jom lah ikut kitorang . Sebab nak balas jasa dah jaga unnie saya "

" eh tak pe lah "

" eh kau ni . Orang dah ajak tu jangan tolak boleh ? Aku lempang kau nanti "

" mentang-mentang kau hyung , nak kuasa kau lah ? "

S.coups yang dari tadi hanya diam terus bersuara .

" aku rasa better kita ikut . Dah la kita duduk dalam hutan , duit tak de lepastu nak makan pon susah . Kang elok je kita berpuasa macam umat islam . Kau nak bertahan lama-lama tanpa makan dan minum ? Sini tempat orang tahu ! "

" maaf hyung "

" ok kami ikut "

Yeri dan Mark hanya tersenyum . Ini lah masanya untuk mereka menolong Eunji untuk kembalikan ingatannya . Dan boleh juga satukan Kai dan Eunji semula . Tapi kalau Eunji nak sangkut dengan salah sorang lelaki antara empat orang ni pon tak pe . Kuikui



Saje sebenarnya nak surprise

✔ BLACK WOLFWhere stories live. Discover now