"mongji, kau tidur bawah, aku tidur atas, kau jangan nak berani berani naik atas katil.. ko faham x? "
Mongji yg innocent itu hanya mengangguk anggukan kepalanya.
"bagus! "
Baekhyun memeluk tubuh.
"*ish semua ni hyung punya pasal, aku pulak yg kena tidur dengan dia.*"
Flasback.
"apasal baek pulak! "
Baekhyun membantah tidak puas hati. Dia dipaksa untuk tidur sebilik dengan mongji.
Memang tak nak lah dia. Gila ke nak tidur sebilkk dengan gumiho tu, silap silap hari bulan, tinggal tulang je nnti.
"dia muncul dlm bilkk baek, Dia tidur dlm bilik baek lah" ujar suho bersahaja.
"mana aci, tak de, Baekhyun tak nak! " bentaknya.
"tak boleh baekhyun kena juga, tak de nya taknak tak nak"
"ala jangn lah mcm ni"
Baekhyun cuba membuat aeigo. Tapi tak menjadi."baekhyun, keputusan hyung muktamad. "
Suho memberi kata putus. Semua yg lain bersorak gembira kecuali baekhyun.
"andwaeeeee!!!!!!! "
End flashback.
"*tak pasal aku pulak yg kena*"
Baekhyun memandang menyampah pada mongji. Sakit hatinya. Muka innocent mcm tu boleh sahaja buat org salah sangka. Mana tahu dia sebenarnya merupakkan gumiho yg jahat.Dia benci dengan yeoja yg nampak innocent padahal, dlm diam hatinya busuk, bagai air longkang di belakang reban ayam di rumah atuk samad...
Uishh, benci nk mmpuslah. Yelah sebb ex girlfriend dia pon mcm tu jugak. FAKE...
Baekhyun kemudiannya terus baring di atas katil tanpa mmperdulikkan mongji.
Mongji hanya memerhatikan baekhyun.
"*kenapa baekhyun tak suke mongji*" (dlm hati)
Perlahan lahan mongji baring di lantai, baring beralaskan lengan. Kejam betul baekhyun ni, bantal dengan selimut pun dia tak bagi.
Baekhyun sudah sedap dibuai mimpi, manakala mongji nampak kesejukkan, matanya tertutup tetapi badannya mengigil menahan sejuk.
Disebabkan dia tidak tahan sangat. Ekornya pun muncul, 9ekor putih yg agak kebiruann itu bersinar2 menutupi badan mongji. Akhirnya, dia tersenyum senang.
Hangat,, itu lah yg di rasai.Tidak lama selepas itu dia pun terlelap.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
*skip*
"yah! Mongji kau buat apa dengan baju aku tu! "
"mongji!!! Aku tak suke lah! Ko boleh bla tak!! "
"ko turun dari pokok tu sekarang seblom aku kerja kan kau! "
Itu lah tekingan yg monji terpaksa tadah daripada baekhyun setiap hari!
Sudah hampir 1 bulan mongji duduk dengan mereka. Namun baekhyun masih lagi tidak menyukainya. Semua kwan2 baekhyun yg lain sudah mula menerima mongji kecuali baekhyun hentak apa lah agaknya yg dia buat sampai baekhyun membenci sangat dengan dia.
Baekhyun dengan muka masamnya berjalan pergi ke ruang tamu. Kwan2nya yg lain sedang bergelak ketawa seronok menonton cerita.
Baekhyun pun merebahkan badannya. Minuman bertin yg di bawa di hentakkan ke meja. Kuat!
YOU ARE READING
Our Gumiho Mongji (exo fanfiction) - Update
FantasyApa akan jadi kalau 12 org namja tiba2 terpaksa menjaga seorang gadis yg pelik. Pelik dari segala segi. Pakaian, perwatakan dan segalanya. Memiliki 9 ekor musang dan 2 telinga comel yg berwarna putih. Gadis unik itu terlampau gembira hidup di dun...