Belom sempat mongji memilih, kris sudah terlebih dahulu mencapai salah satu daripada topi itu.
"apasal sehun boleh ada topi ni? " tanya nya terkejut.
"biar betul si sehun ni" bicara hatinya, dia membelek belek topi pantai yg sepatutnya di pakai oleh perempuan itu di tanganya.
"ko jangan tanya aku, aku tak nak cakp" balas suho cepat2.
Dia segera merampas,. Kembali topi itu dan terus di pakaikan di kepala mongji.
"okeyyy sesuai! " ujarnya sambil menepuk tangan.
"dah jom kita pergi sekarang.... " sambungnya lagi.
"jom!" jerit mereka serentak.
Skip.
"mongji cuba pakai yg ni? " chanyeol menghulurkan sehelai gaun yg berwarna biru pada mongji.
Mongji mengambilnya.
"mongji yg ni pon sama! " kai juga menghulurkan sehelai gaun.
"ah okey.... "
Mongji berlari pergi ke bilik persalinan. Kai dan chanyeol menunggu di depan itu. Suho, kris, luhan dan xiumin masih memilih baju untuk mongji. Banyak gaun2 dan baju yg cantik di situ, semu nya berjenama. Harganya pon 'cantik'.
"we, kalau mongji pakai baju ni mesti comel kan? " xiumin menunjukkan satu set pijama yg berbentuk wolf.
"ahh, comel comel., aku nk beli lah" balas luhan.
Luhan juga meneliti pinjama yg lain pulak. Terdapat banyak pinjama di situ.
Dia mengambil pinjama berbentuk arnab dan tupai terbang.
"beli yg ni jugak... Bagi mongji"
Luhan dan xiumin terus sahaja pergi kaunter pembayaran untuk membuat bayaran.
Kris dan suho pula melihat lihat baju t shir untuk perempuan, cap dan juga barang keperluan wanita. Maksudnya barang mmdilah. Dan pakaian dlm.....
Wajah kris merah menyala sebaik sahaja masuk ke kedai yg menjual barang2 itu. Suho pulak selamba badak sahaja. Perkerja2 kedai sudah memandang pelik mereka.
"suho, cepat sikitlah beli aku dah tak tahan duduk lama dekat sini" ujar kris berbisik dengan suho. Tangan kanannya menutup wajah. Perkerja perempuan di situ tidak menghabis memandang mereka.
"kejplah" suho mengambil satu set pakaian dalm wanita yg berwarna unggu. Dia melihat lihat.
"muat tak ha dengan mongji" ngomelnya sendiri.
"ala kau ambik jelah! Balik rumah baru try! "
Kris menjadi bengang dengan suho. Org dah malu nak mmpus dekat sini, dia boleh pulak menlegah lengahkan masa."yelah... Yelah.... "
Suho memgambil beberapa helai pakaian dalam yg berlainan dan segera pergi ke kaunter.
"banyka beli, untuk isteri ke? " tegur seorang perkerja wanita yg sedang membungkus pakaian dlm itu. Laju tangannya mengscan dan membungkus.
"eh tak,. Untuk adik." jawab suho tersenyum manis. Kris yg beradi di sebelabnya hanyaenyorok muka. Dia tak nak langsung mengankat muka. Tak nak langsung.
Setelah selesai,
"sila datang lagi" perkerja wanita itu mengembali kan kad kredit milik suho.
"kamsahamida" kad kradit di ambil dan bungkusan di pegang di tangan.
"dah cepatlah! " kris segera menarik tangan suho meninggalkan kedai itu. Dah tak sanggup nak lama lama di sana.
Di tempat lay, chen dan do.
YOU ARE READING
Our Gumiho Mongji (exo fanfiction) - Update
FantasyApa akan jadi kalau 12 org namja tiba2 terpaksa menjaga seorang gadis yg pelik. Pelik dari segala segi. Pakaian, perwatakan dan segalanya. Memiliki 9 ekor musang dan 2 telinga comel yg berwarna putih. Gadis unik itu terlampau gembira hidup di dun...