Hari yg ditunggu tubggu oleh semua pelajar armando high school kini telah pun tiba.
Perkhemahan kokurikulum yg di adakan di hutan jeojang (taram sajalah) membuatkan mereka semua tidak sabar untuk pergi.
Pagi itu semua pelajar telah berkumpul di perkarangan sekolah menunggu bas tiba.
Terdapat 57 termasuk 8 guru yg akan turut serta dalam perkhemahan kali ini.
Wajah masing2 kelihatan amat gembira. Kecuali exo.
Mereka hanya duduk termenung . Beg glas berderet di bawa kaki. .Hanya baekhyun seorang sahaja yg nampak bersahaja. Dia tahu kenapa membersnya boleh jadi mcm tu.
Masing2 sibuk merisaukan mongji.
Sebelom berangkat pergi ke sekolah tadi. Tao dan sehun dah melalak, Mereka berdua tak sanggup nak tinfgalkan mongji sorang di rumah. Sampai kene tarik masuk kereta baru senyap.
Pelik betul baekhyun melihat rakan rakannya ni. Sayang sangat diaorg pada mongji.
Dlm beberapa minit kemudian, bas pun sampai.Cikgu jaesuk menyuruh semua pelajar mengkat barang2 masing dan menaiki bas. Memebers exo mengambil tempat di belakang sekali.
Masing2 hanya mendiamkan diri. Baekhyun menyumbatkan earphone di telinganya. Dia memandang ke luar tingkap.
Hyuna yg berada di hadapan baekhyun memandangnya. Walaupun baelhyun sedar hyuna memerhatikan dirinya, dia hanya buat bodoh je, mls nak layan perempuan depan dia ni. Baik pura2 tak nampak lagi bagus.
Perjalanan ke hutan jeojang mengambil masa selama 2 jam. Pelajar pelajar yg lain sibuk menyanyi. Ada yg tidur, dan ada juga yg berselfi. Biasanya pelajar perempuan sahaja lah yg suka buat mcm tu.
Members exo masing sudah tidur. Kecuali, baekhyun. Dia tak boleh nak melelapkan mata. Jadi dia hanya memandang luar tingkap untuk menghilangkan bosan.
Lampu trafik light pun bertukar warna. Pemandu bas perlahan lahan mula memberhwntikan bas.
Semasa bas berhenti menunggu lampu hijau menyala. Baekhyun yg sedang duduk memandang luar tingkap itu tiba2 membesarkan matanya. Dia seperti terlihat sesuatu sampaikan reasi terkejut dia tu melampau sangat. Elok2 tadi sedap bersandar trus tegak badannya.
"mongji?! " jeritnya. Earphone dicabut dari telinga
Kelihatan di seberang jalan seorang yeoja sedang berdiri sambil melambai lambai ke arah baekhyun. Wajahnya kelihatan ceria sekali.
Pelajar yg lain terus mengalihkan perhatian pada baekhyun. Members exo pulak sudah tersedar apabila mendengar baekhyun menjerit nama mongji tadi.
"mongji?, mana!! " sehun cepat2 pergi ke arah baekhyun dan menjengah tingkap. Dia pandang kiri kanan kawasan jalan raya itu, namun seorang manusia pun tidak kelihatan. Yg ada hanya lah kereta2 dan lori yg berhenti.
"tak de pon... Hyung ni tipu je lah" dengan perasaan kecewa sehun kembali ke tempat duduknya.
Baekhyun mengosok mata nya berkali kali.
"* tak kan aku salah tengok kot*" ujar nya dlm hati.
Suho yg melihat perlakuan baekhyun mula mengeleng gelengkan kepala.
"baek baek, kalau rindu cakap, konon tak suke lh apa lah, tengok, kau juga yg teringatkan dia"
"hentah apa lah hyung ni, bagi harapan palsu betul" bentak sehun geram dengan baekhyun.
"ala, baek memang nampak mongji tadi. Tak kan salah tengok kot."
"dah lah baekhyun, malas aku nak layan kau ni." kris kembali memejamkan matanya. Tidur lebih baik.
YOU ARE READING
Our Gumiho Mongji (exo fanfiction) - Update
FantasíaApa akan jadi kalau 12 org namja tiba2 terpaksa menjaga seorang gadis yg pelik. Pelik dari segala segi. Pakaian, perwatakan dan segalanya. Memiliki 9 ekor musang dan 2 telinga comel yg berwarna putih. Gadis unik itu terlampau gembira hidup di dun...