"tak nak lah! Tak nak! " sehun meronta ronta di atas katil biliknya. Mulut ditekup menggunakan tangan.
"jangan nak mengada lah hun!, Cepat lah hyung dah penat ni.. " suho sudah mengeluh kepenaran. Tangan kanannya lenguh memegang secawan air dan sepapan ubat.
"tak naklah, hun tak nak makan ubat, Hun tak suke! " bentaknya.
Members2 yang lain hanya memerhatikan. Mereka dah lama lali dengan perangai sehun yg tak suka makan ubat ni... Dah lali sangat. Masuk ni dah nak dekat 2 hari dia tak makan ubat.
"hun.. Makan lah ubat, Tu kalau tak makan macam mana nak sihat? " ujar luhan lembut.
Namun, sehun masih lagi dengan sifat kebudak budakkannya.. Tetap tak nak makan.
Mongji yg duduk di sebelah sehun blur... Dia bukan tahu pun apa itu ubat..
"sehun! Makan benda tu lah! " katanya sambil menunjuk ubat yg masih ada lagi di tangan suho.
Tapi, tetap sama. Sehun tak nak.
Disebbkan mongji geram dengan sehun. Dia segera menarik tangan sehun.
"eh apa ni?" mongji naik di atas badan sehun. Tangan sehun di kunci.
Disebbkan mongji ni kuat. Sehun tak mampu nak melawannya.
Members yg lain terlopong. Masing2 menelan air liur. Kelakuan mongji itu kelihatan, agak hmm menghairahkan?
Yelah dah lah dia pakai gaun putih dia. Tersingkaplah sedikit menampakkan peha putih nya itu.
Sehun yg berada di bawahnya, Terus tidak meronta. Pipi sudah blusing habis dan mulutnya hanya ternganga.
"cepat suho! Masuk nak benda tu dlm mulut dia"
Seperti tersedar, Suho cepat memasukkan ubat ke dalam mulut sehun. Dia terus sahaja menelan ubat itu tanpa meminum air. Ajaib..
Setelah itu mongji pun turun dari badan sehun. Wajah sehun sudah berona merah. Malu mungkin.
"okeyy, Sudah selesai! " ujarnya gembira. Telinga foxnya di gerak2kan.
Mereka semua hanya diam membatu. Masih lagi terkejut dengan aksi mongji tadi.
"korang? " mongji membuat muka comelnya.
Members exo yg lain rasa nak pengsan sahaja melihat mongji. Hanya baekhyun sahaja yg tidak memunjukkan sebarang riak. Dia hanya memeluk tubuh sejak tadi.
Air mukanya kelihatan berkerut. Seperti sedang menahan marah.... Ehh... Kenapa marah pulak ni? Haha jeles ke?
"mongji! " baekhyun tiba2 menjerit namanya...
Semua memandang ke arahnya...
Cuak pulak, kerana members yg lain melihat dirinya."erk......, Ha... Kau sini! " baekhyun terus sahaja menarik tangan mongji dan di bawa keluar dari bilik sehun.
Members yg lain melihat langkah baekhyun dan mongji sehingga hilang dari pandangan mata.
"kenapa dengan baek hyung tu? " tanya kai.
Suho hanya mengangkat bahunya.
***
Diluar bilik.
Baekhyun mengheret mongji sampai di ruang tamu.
Tangan mongji segera di lepaskan.
Mongji hanya mmbuat muka blurnya.
"engkau jangan buat mcm tu lagi!, aku tak suke" eh? Tiba2 je baekhyun ni. Apa yg dia tak suke?
"buat apa? " kening dinaik kan.
YOU ARE READING
Our Gumiho Mongji (exo fanfiction) - Update
FantasyApa akan jadi kalau 12 org namja tiba2 terpaksa menjaga seorang gadis yg pelik. Pelik dari segala segi. Pakaian, perwatakan dan segalanya. Memiliki 9 ekor musang dan 2 telinga comel yg berwarna putih. Gadis unik itu terlampau gembira hidup di dun...