"Ji hyo......." mongji yang duduk bersimpuh dihadapan baekhyun yang sedang memerhatikannya terkejut.
"tu nama sebenar kau kan?" tanya Beakhyun.
Mongji hanya tunduk mendiamkan diri.
"kalau mulai skg aku nak panggil kau Jihyo boleh tak?" lembut sahaja suara Baekhyun, sejak kejadian yang berlaku ptg tadi, layanan dia terhadap mongji sudah berubah, perasaan cinta.. dan sayang pada Mongji. Dia tak sangka Mongji mmang sanggup melakukan apa2 sahaja utk dirinya. Nampaknya skg Baekhyun sudah menyimpan perasan terhadap Mongji aka Jihyo.
Sebenarnya dah lama dia menyimpan perasaan tu, sejak dari mula2 dia melihat wajah Jihyo dia memng dah merasakan detaran yg hebat pada jantungnya. Namun disebbkan dia pernah membenci seorang wanita ni, jadi dia tepis, sehabis tepis perasaan cinta itu, dan ditukarkannya mnjadi benci. Namun, sejak Jihyo / Mongji tinggal dengan mereka semua, lama2 kelamaan, perasaan benci itu mulai hilang dan ditukar
Baekhyun datang mendekati Jihyo
"love you" - tanpa apa2 warning, Perkataan itu dikeluarkan oleh Baekhyun
Terkejut, membesar mata Jihyo dibuatnya. Terus terdongak dia memandang Baekhyun.
"a..apa awak ckp tadi?" tergagap dia bagaikan tidak percaya perkataan yang keluar dari mulut Baekhyun.
"love you... aku pun sayang dekat kau" -Baekhyun, Dahi Jihyo dikucup lembut.
"aku tak akan biarkn kau mati, aku tak akan biarkan si tak guna tu rmpas kuasa kau, aku janji....... aku dah tahu kenapa kau sanggup buat semua ni utk aku,,, kau buat semua ni untuk aku sebb kau sayang aku kan."
Bagai mimpi sahaja dia memdengar ayat yang keluar dari mulut Baekhyun, biar betul ni.
"Baekkie, baek suke mongji walaupun Mongji ni gumiho?, baek tak kisah ke?."
"Jihyo, aku nak panggil kau Jihyo, nama kau sedap, kenapa kau tukar nama kau jadi Mongji? Mulai hari ini nama kau Jihyo okey. " ucap Baekhyun tenang
"Jihyo aku janji dengan kau aku akan buat kau bahagia, pasal Gumiho atau sumpahan apa benda tah, aku dh tak kisah, as long kau dengam aku, dh cukup semuanya untuk aku Jihyo" ucap Baekhyun dengan wajah yang ceria. Snyumn tidak lekang dari wajahnya.
Baekhyun dan Jihyo masing2 berpandangan antara satu sama lain. Dan meleparkan senyuman.
"*Terima kasih Baekhyun,, Ji hyo sayang sangat dengan Baekhyun*" - Jihyo (Dalam hati)
******
Bilik Suho.
Di meja belajar, Suho menongkat dagu memikirkan kjadian pelik yang menimpa Sehun
"Mcm mana lah tangan Sehun tu boleh, tiba2 berdarahhh"
"Tak ada angin tak de ribut, tetiba lax cedera"
"Pelikkk lah siakkkkkkkk" Suho bangun dan merebahkan badannya di atas katil.
Mata memandang silinggggg.
" Rumah tu agam tu pon nampak misteri, (teringat rumah yang mereka duduk berehat sekejap sewaktu ingin mencari mongji ptg tadi) hmmmmm ada something tak kena ni"Suho bangun lalu, memgambil hpnya.
Dia mendail nomber seseorang.
"Beb jumpa kat cafe mlm ni. Urgent" panggilan terus di tamat kan tanpa sempat orang dihujung talian itu menjawab.
Laju sahaja dia mengapai jaket dan keluar dari biliknya.
****
"Hyung,,, hun laparrrr" Sehun yang berada di dapur mngadu mnja pada D.O yang sedang sibuk membuatkan maknn utuk dia. Bukan dia seorang sahja ramai lagi ni dah menyemak dekat dapur.
YOU ARE READING
Our Gumiho Mongji (exo fanfiction) - Update
FantasyApa akan jadi kalau 12 org namja tiba2 terpaksa menjaga seorang gadis yg pelik. Pelik dari segala segi. Pakaian, perwatakan dan segalanya. Memiliki 9 ekor musang dan 2 telinga comel yg berwarna putih. Gadis unik itu terlampau gembira hidup di dun...