Jeju Island

22 6 5
                                    

Minggu peperiksaan sedang berjalan untuk kesemua pelajar menengah atas. Kelas Suho, Kris, Xiumin, Lay, dan Luhan tidak ketinggalan. Sepatutnya. Kelas Baekhyun, Chanyeol, Chen dan D.o juga menjalani peperiksaan, tapi, peperiksaan itu dibatalkan atas sebb sebb yang tidak dapat dielakkan. Apa yang jadi masalah pun mereka tidak diberitahu.

Sesi pagi peperiksaan menegah atas sudah berakhir dan sekarang mereka sedang berehat di kantin sekolah. Namun hanya kelihatan mereka berlima sahaja. Maknea line tidak ada dengan mereka. Hal ini kerana waktu rehat mereka tidak sama dengan pelajar menengah bawah.

Suasana disekeliling senyap, jarang dilihat keadaan seperti ini di hari2 biasa. Mereka hanya fokus dengan buku dan kertas2 kecil untuk persediaan menjawab kertas yang terakhir (untuk hari ini) pada sesi kedua nnti.

Setelah waktu rehat berakhir, pelajar2 segera beredar dan memasuki kelas. Semua berjalan dengam keadaan yang masing2 langsung tidak mengeluarkan suara. Seram juga melihatmya kadang2.

Dan mereka semua memulakan sesi kedua peperiksaan.

***skip***

Waktu rehat.. (untuk pelajar menengah bawah)

"wehhh!! Bosan siakk, minggu peksa ni mmg bosan nak mmpus" ujar Kai.

"kau sabarlah, dh buat mcm mana" balas D.o. dia sedang makan roti disebelah Tao yang sedang melentukkan kepalanya di atas meja.  Nampak sngat bosan tu. Mana taknya selalunya dia berkepit dengan hyung kesayangannya iaitu Kris. Ini Kriss tidak ada dengan mereka, sebb itulah dia pun tiba2 jadi pendiam juga.

"weh aku nak gi tandas jap tau" belum sempat rakannya membalas. Dia terus sahaja berlari menuju ke tandas.

Chanyeol hanya mengelengkan kepala.

Di tandas. Baekhyun segera memasuki tandas yang kosong lalu menutupnya.

15 minit kemudian, kedengarkan bunyi air dimatikan dan Baekhyun segera keluar dari tandas. Sedang dia membasuh tangan mmbuang virus2 yang melekat. Kelihatan Zico berdiri di depan pintu masuk tandas. Dia melihat Baekhyun yang sedang membasuh tangan itu. Baekhyun perasan akan pandangan itu namun dia buat emdah tidak endah sahaja. Malas hendak melayan. Bukan dia tidak biasa dengsn kehadiran si Zico ni. Dah lali sebb itu dia tidak kisah. Datang dan bagi warninh tentang benda yang sama, itu yang membuatkan dia muak.

Setelah dia selesai membasuh tangan dia hendak keluar namun dihalang oleh Zico.

"berambuslah. Aku nk klur ni"dingin sahaja suara yang dikeluarkan.

"hahahaha. Woww, garangnyaa" ujar Zico bermain2 dengan Baekhyun .

"kau nk apa lagilah gilaa?" tanya baekhyun.

"nakk apa? Haa aku nak kau lepaskan Gumiho tu"

Kann benda yang sama diulang2.

"aku dh ckp banyak kali yang aku tak nak, kau tak faham bahasa ke?!" ujar Baekhyun drngan nada marah.

Wajah Zico tegang tidak kelihatan senyuman diwajah itu.

"aku dh warming kau Baekhyun, kau tak lepaskan dia kau akan mati, kau tahukan dia tu bukan manusia"

"so apa kena mengena dengan aku, aku sayang dia, dan aku tak cukup bodo nak lepaskan dia, sorry lah Zico apa yang kau ckp aku dh tak leh percaya. Kau dengan warning kau boleh pergi mati." ujar Baekhyun berani.

Kelihatan api kemarahan Zico semakin membara. Pisau gray di balik bajunya sudah mengeluarkan aura hitam. Tunggu mangsa sahaja untuk ditikamnya.

Setelah malas melayan Zico, baekhyun terus sahaja berlalu pergi.

Our Gumiho Mongji (exo fanfiction) - UpdateWhere stories live. Discover now