"baiklah murid murid semua, berkenaan dengan majlis tari menari yg akan di adakan hujung minggu ni, cikgu berharap kamu semua dapat hadir. Ini jugak ada berkaitan dengan markh koko kamu ye" ujar cikgu yuri sambil memandang kesemua anak muridnya.
Baekhyun yg duduk di barisan belakang sekali mengeluh.
Perkara ni lah yg paling dia benci sekali.
"kamu semua diminta berpakaian kemas ke majlis itu nnti, cikgu tak tengok ada yg berpakaian baju terkoyak eh, siap kamu semua kalau cikgu dapat tangkap"
Semua pelajar ketawa mendengar bicara cikgu yuri. Mereka merasa kan itu adalah perkara yg lawak kalau terjadi.
Cikgu yuri juga ikut tersenyun
"baiklah, kamu semua boleh pergi rehat sekarang" Kata cijgu yuri. Dia juga sedang menyusun bukunya yg berada di meja.
"terima kasih cikgu! " jerit pelajar 2 itu serentak.
"sama2" cikgu yuri pun mengatur langkah keluar dari kelas.
Pelajar2 yg lain terus sahaja bangun dari kerusi dan berpusu2 keluar membontoti cikgu yuri. Suasana bising memang tak akan terlepas dari situasi seperti itu.
"hyung jom, " ajak sehun. Dia dan tao sedang berdiri disebelah baekhyun yg masih duduk.
"korang pergilah dulu, Nnti hyung datang"
"oh okey"
"jom sehun"
"jom" mereka berdua pun berjalan keluar dari kelas.
Baekhyun mengambil beg nya. Dia mula memasukkan buku yg digunakan untuk pelajaran tadi.
"hm baekhyun... "
Satu suara tiba2 kedengaran di gegendang telinganya.
baaekhyun segera mengalihkan pandang apabila terdengar suara yg memanggil namanya.
Kelihatan hyuna sedang tersenyum manis.
"engkau nak apa? " balas baekhyun dingin. Beg diletakkan kembali di bawah.
Hyuna hanya mmpu menahan rasa. Dia cuba senyum walaupun hatinya sakit mendengar bicaran baekhyun.
"tak., Saya nak tanya, berkaitan dengan majlis tu, awak pergi ke tak? " ujarnya lembut.
Baekhyun mengeluh. Pandang di alihkan pada pandangan di luar tingkap.
"pergi apa sal?" dia memeluk tubuh
"awak... Dah ada pasangan ke? " tanya hyuna penuh pengharapan. Dia berharap baekhyun masih belom ada pasangan. Sejak baekhyun bersekolah di sini. Dia sudah tidak dapat menangung rasa rindunya. Dia menginginkan baekhyun kembali. Dia nak baekhyun kembali kepada nya. Walau macam mana sekali pun dia mesti dapatkan.
Baekhyun mengerutkan dahinya.
Pasangan? Oh dia lupa, kalau nak pergi majlis tu mesti bawa pasangan. Tapi.... Dia mana ada lagi pasangan.Cri pun tak lagi.
Baekhyun memandang wajah hyuna.
"ada... Kenapa? " tipu baekhyun.
"ohhh yeke? " hyuna tersenyum kelat. Nampk kekecewaan di wajahnya.
"tak pe lah kalau mcm tu, saya pergi dulu" hyuna menundukan sedikit kepalanya dan berlalu pergi.
Baekhyun hanya memerhatikan langkah hyuna.
"dia ni.... Ada hati dengan aku lagi ke? " ujarnya perlahan.
"hmm lantak ah, tak de kena mengena dengan aku pun" sambungnya lagi bersahaja.
YOU ARE READING
Our Gumiho Mongji (exo fanfiction) - Update
FantasyApa akan jadi kalau 12 org namja tiba2 terpaksa menjaga seorang gadis yg pelik. Pelik dari segala segi. Pakaian, perwatakan dan segalanya. Memiliki 9 ekor musang dan 2 telinga comel yg berwarna putih. Gadis unik itu terlampau gembira hidup di dun...