Baekhyun melangkah keluar dari tandas, tangan di kesat pada seluarnya
"Uishhh, lege" ujarnya sambil tersengih sengih.
Tiba2,
"Buk! "
"Ah"
Belum sempat apa2, kelihatan baekhyun sudah terbaring di lantai bilik air itu.
Kayu yg digunakan utuk memukul baekhyun dicampak kan ke tepi.
seorang lelaki yang memakai mask menepuk menepuk tangan nya dan tersenyum sinis.
************************
(1 jam kemudian)
"Isu, mana baek huyung ni, lama gila pergi tandas, dah nak habis majlis pun tak nampak lagi batang hidung dia ni" ujar Kai sambil melihat jam tangan ny.
Mereka semua sudah berada di luar pagar sekolah. Dah nak balik dah pon.
Monji yang duduk di sebelah sehun menongat dagunya. Jari menguis nguis pasir yang berada di bawah kakinya.
"D. O kau dah chat Baek ke cakap yang kita dah nak balik" tanya suho, badan nya menghadap D. O yang masih dengan hpnya.
"Dah, dari tadi dah D. O chat dia. " balas do.
"Hmmm pelik lahhh, " Lay menggosok gosok kepalanya.
"Kejap lah biar Chan pergi cari" Chanyeol berlari masuk kembali ke sekolah untuk mencri Baekhyun.
"Ok cepat sikit" ujar Xiumin.
Selang beberapa minit kemudian.
"Hyung!!!! " Chanyeol berlari dengan muka yang cemas. Sampai sahaja di hadapan members nya dia tercungap cunggap kepenatan. Monji yang duduk tadi pun terus berdiri. Jantung nya sudah berdegup dengan laju, mengira ada sesuatu buruk yang terjadi pada Baekhyun.
"Kenapa ni Chan. " tanya Luhan.
"Baek..... Baek......" Chanyeol memegang dadanya, susah nak berbicara dengan mulut yang termegah megah.
"Baek kenapa!? " Suho sudah cemas menunggu ayat yang akan keluar dari mulut Chanyeol.
"Baek hilang!!!!!!!!! " jerit Chanyeol.
"Apa?!!! " members yang lain turun terkejut mendengar jeritan Chanyeol.
"Tadi chan gi tandas, lepas tu chan tengok tak de seorang manusia pun dalam tandas tu. Masa chan nak balik tadi, chan ada terjumpa benda ni" Chanyeol mengeluarkan sesuatu dari poket seluar nya.
Sebuah kertas penuh misteri tergenggam di tangan Chanyeol. Mongji cepat2 merampas kertas itu. Dengan tergesa gesa di membuka lipatan kerts.
Mongji menggigil setelah membaca ayat yang tertera pada kertas itu
"Mongji? " kertas pada mongji terlepas dari tangan.
"Kenapa dengan mongji tu" kata Luhan sambil memandang members yang lain.
Kertas yang tadi terjatuh segera dicapai oleh Suho. Sebaik sahaja Suho membaca isi kandung kertas itu, reaksinya juga seperti mongji
"Kenapa hyung?"members yang lain mula mengerumuni suho.
Kertas bertukar tangan, kali ini Luhan yang memegangnya. Luhan melihat tulisan yg tertera pada kertas itu.
"Baekhyun......... Will dead?! " Luhan! Menjerit apabila membaca perkataan akhir itu. Mati?! Biar betul
" ish siapa punya kerja ni?! " Xiumin naik berang.
Kertas di rampas dari tangan luhan dan direngok renyokkan." taakkk guna lah orang yang culik baekhyun ni! " bentak Chanyeol marah.
YOU ARE READING
Our Gumiho Mongji (exo fanfiction) - Update
FantasyApa akan jadi kalau 12 org namja tiba2 terpaksa menjaga seorang gadis yg pelik. Pelik dari segala segi. Pakaian, perwatakan dan segalanya. Memiliki 9 ekor musang dan 2 telinga comel yg berwarna putih. Gadis unik itu terlampau gembira hidup di dun...