Chapter 1

9.4K 444 49
                                    


Kacakkk!!

Bunyi selca dari kamera Iphone 7s memecahkan kesunyian rumah kecil di perumahan tersebut.

Sora 소라,mengenakan sweater putih dengan lengan panjang untuk selca kalini.

Well..ulzzang katakan mestilah best face.

Ha.nilah park sora.Korang boleh bayangkan macam ni eh

Korang boleh bayangkan macam ni eh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



"Sora..cepatlah makan!"bunyi suara omma sora yang lebih kuat dari bunyi selca iphone berjaya sampai ke otak sora.

Sora cepat2 berlari menuju meja makan."omma..lauk apa hari ni?"tanya sora sambil menghidu bau makanan yang ditutup dengan tudung saji ala-ala jebon.

Papp!

"Adoyaii..mat aihh..apa ketuk kepala ite ni?cakit tau.."Sora mengusap kepalanya sambil buat muncung itik.

"Dah la tu..makan cepat..Ikut omma beli barang kat pasar raya..palli." ommanya masuk ke bilik untuk bersiap.Sora hanya diam dan menghabiskan makanannya dengan segera.Diam kejap jer lepas ni tengok la perangai jebon dia datang lagi.Omma dia pun tak tahu nak buat apa lagi.Jumpa uisa (doktor) sakit jiwa pun dah.

Lepas makin tup..perangai jebon dah datang.Sora menyanyi dengan kuat sambil melompat-lompat tanpa segan lalu membasuh pinggan makanan tadi.Tapi memang tak dinafikan lagi suara Sora memang merdu👍.

-skip

"Omma..nak ramen tak?"tanya sora nak pancing ommanya belikan ramen buatnya.Dah besar tapi perangai still macam budak.Next chapter author wifeusanha cakap eh?

Omma sora..ms.park buat muka poker face.Anak dia kalau pergi mall tak beli ramen memang tak sah.Dah takde belas dah ni."Kalau nak beli sendiri"jawab omma sora selamba sambil berjalan masuk ke syeksyen buah-buahan.

"Aku baru kumpul duit beli iphone 7s..huhuhu..tapi demi lamyeon (ramen) aku sanggup..
annyeong duit.."Sora baru nak ambik paket ramen yang tinggal satu je tiba-tiba tangannya di tepuk.Seorang namja berdiri tegak di hadapnnya.Dia memakai mask hitam so Sora tak dapat nak cam dia sapa. "Mian..yang ni saya punya" suara itu berkata.

Park Sora 박소라 PoV

"Mian..yang ni saya punya"

Shitteu

Kau punya?Ok aq nk bgi reaksi macam mana?Marah..tapi aku ni baik..kekekeke

Aku pandang mamat hensem ni dari atas ke bawah.Saje buat macam aku susah nak lepaskan paket ramen ni.

Saje buat macam aku susah nak lepaskan paket ramen ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kita tak boleh share ke?"

Aduh Sora! Kau bodoh ke?
Sora ketap bibirnya kuat.Malam ni tak pasal kau menjerit satu rumah sebab malu.

Lepastu mamat ni buat muka poker face lak.
Hek eleh hensem kau..hensem lagi bts!faham dak? *fangirling*

Klakkk *bunyi petik jari

"Aku nampak dulu kenapa nak kena bagi kat kau?" Tanya aku sambil flipkan hair aku.
Aku pun pakai topi baseball.Hitam.Namja tu pandang arah lain tapi dari mata aku nampak dia men'roll'kan matanya."miss pendek kalau kau nak tahu..aku dah bayar ramen ni.Ni resit.Kau yang bodoh tak nampak ramen ni dalam palstik hitam pastu sedap tok nenek kau jer nak ambik ramen aku" argh,sakitnya hati bila dia bidas dengan jayanya tepat ke hati aku.

Aku dah naik tahap malu babun aku pun mula nak lari."m-mianhae.."then aku pecut setara ussain bolt arah mak aku.Omma,save me.

No one pov

Namja tersebut mengeluh.Yeoja ni memang pelik sama macam taehyung.'Kalau dia versi namja mesti taehyung lah'.Katanya dalam hati.

Dia berjalan ke arah van hitam yang menunggu di perkarangan mall tu.Namja tu masuk dalam van lalu menutup pintu dan buka masknya.

"Jungkook..wae lama sangat?"tanya Jin yang dah tak sabar nak makan ramen jungkook beli.

"hmm..ramai orang..susah nak beli tadi.Terutama bila yeoja tu gaduh dengan jungkook nak ramen ni."cerita jungkook ringkas.

"Yeoja?nugu?"tanya Jin seakan tidak percaya.

"Molla..dia pun pakai topi jugak..nampak sikit jer sebab dia pendek.."jelas jungkook pula.

"Owh..jungkook!Phone kau ke ni?'Swag' giler.."Yoongi tiba-tiba menayangkan phone cover itik kuning pada jungkook.

Jungkook terkejut beruk."Phone ni bukan jungkook punya.."Jungkook memeriksa phone tersebut.Fuh,😧mujur phone ni takde password.Cover lockscreen tu buat jungkook berhenti seketika.Yeoja tadi?

'Alamak..dah la phone yeoja babun tadi.Malas aku nak hantar balik.' Rungut jungkook dalam hati.

"Yah..kook..tak baik scroll galeri orang.."tegur taehyung yang turut sama nak tengok gambar yeoja tadi.

Dia tertarik dengan satu gambar ni daripada beribu gambar dalam phone yeoja ni.

Even if you had gone..i am still waiting for you

Who's this namja?

Namja chingu?

[ C ] Missing You | JungkookWhere stories live. Discover now