"Mwo?kau suruh aku angkut jungkook balik rumah aku?"
Suara Daniel jelas terperanjat.Dia membuntangkan matanya.Sora menyambung semula kata-katanya.
"Kau buat macam kau tak kenal dia jer.Kata la yang kau nampak dia tidur tepi jalan ke pastu kau kesian so kau angkut bawa balik rumah.Kalau jadi apa-apa kat jungkook macam mana?"
"Okay Park Sora.Kau tunggu kat depan pintu bar ni eh?Pakai mask tuh..nanti dia tahu tu kau"
Daniel memakai mask hitamnya lalu berjalan masuk ke dalam bar tersebut.Kelihatan seorang namja sedang mabuk sambil merangkul pinggang wanita barat di sana.
Dua orang wanita yang berada di sisi jungkook terkilan melihat Daniel Kang datang.Maigosh.Legenda dah datang.
"Leave him alone or else.."
Daniel menunjukkan sign 'kerat leher'.
"Dead".
Dua orang wanita itu jelas ketakutan lalu berlari meninggalkan jungkook sendirian.
Daniel menghampiri Jungkook lalu memapahnya keluar dari bar tersebut.
"Yah..lepaskan aku.Aku nak enjoy puas-puas!"
Jungkook menggeliat dan mencubit pipi Daniel.
"Hoii..asal hang gediks sangat ni?pondan ke apa?aku nak bawa kau ke tempat selamat lah ni?"
Daniel menggesa jungkook berjalan cepat.Jungkook melepaskan dirinya dari papahan Daniel.
"Listen here..aku nak jumpa Sora kau faham tak?!Sora mana Sora?Sora!!!where are you??Bogoshipta.."
Jungkook melutut lalu menyeka air matanya yang menitis keluar.
Air matanya pun berkata di dalam hati,
'Woii..jantan.Aku nak hirup oksigen pun kau tak bagi.Kejam nyer tuan ku.huhuhu'
Daniel mencengkam kolar baju milik jungkook,
"Now you listen to me.Kalau kau nak jumpa Sora..Kau kena sabar.Dia dah banyak terluka sebab kau.Kau perlu tanggung sekarang apa yang kau rasa.Baru sekarang kau sedar kan?Yang dia penting bagi kau?yang kau tu sukakan Sora?"
"Aku tahu dia benci aku tapi takde ke satu lagi peluang?"
Jungkook menundukkan pandangannya ke lantai bermaksud dia rasa dah takde harapan."Dia tak benci kau.Aku nak kau ingat kata-kata aku ni.
Dia....tak...benci...kau..
Tapi..." kata daniel pada jungcook.
'Sayang' bisik hatinya pula.
Sora pov
Betul lah.Tu jungkook.Dia buat apa kat sini?
Aku tengok Daniel papah dia dan berjalan menuju arah aku.
Daniel mengenyitkan mata minta aku acting depan jungkook.
"Charlie..where did you get this guy huh?" Tanyaku pura-pura marah.
"I found him at the bar.Selena-"
Belum sempat Daniel menghabiskan ayatnya,
Jungcook memotong ayatnya lalu menerpa ke arah aku."Kau sora kan.Naega bajseunikka?(am I right?)"
Aku rasa macam nak menangis jer.
Fuh,Sora kau kena kejam pada dia.
Ya kejam.walau hati aku berkata sebaliknya minda aku mengatakan ya.
Sebab tu lah hati beza dengan otak.Sebab tu ada orang yang masih sukakan orang tu walaupun dah takde harapan sebab hati ni lain.
YOU ARE READING
[ C ] Missing You | Jungkook
Fanfiction" Jangan menyesal kalau aku dah tiada di sisi kau,Jeon Jungkook." Completed 💌 Start : 6 june 2017 End : 25 June 2017 #16 in fanfiction (17/06/18) #6 in Jungkook (26/06/18)