" Jungkook ? Kau dah sedar ? "
Jungkook yang terlantar di katil hospital mengerutkan dahinya .
" Nama aku Lim Chun Wei lah ! Sejak bila nama aku Jungkook ni ? "
Jin mengeluh . Diambilnya sudip pink dia dan diketuknya kepala jungkook sampai naik benjol 3 .
" Aduh , sakit la makk !! "
" Adumak kau ni -_- "
" Kan aku dah cakap nama aku Lim Chun Wei "
" Tak nak percaya nama kau jungkook ? Ha sila tengok semua album ni "
Jin menghulurkan sebuah album bersaiz besar kepada Jungkook . Tanpa banyak soal , jungkook menyambut huluran tersebut dan mula membelek helaian demi helaian .
Dia terkejut sangat sebab wajah dalam gambar tu bersama seorang perempuan iras benar dengan jungkook .
" N-ni aku ? "
" Ha'ah ni kau waktu 5 tahun lepas . Tengok la kau yang sekarang , dah selekeh , kerja tak menentu "
" Perempuan ni sape ? Siapa budak kecik yang aku tengah pegang tu "
" Jeon Sora , dia isteri kau . Korang ada anak nama dia Jeon Minki "
" Minki ? Sora ? "
" Yep , dan kau adalah segala-galanya buat mereka sehinggalah kau hilang dari dunia mereka "
" Hyung , a-aku tak dapat nak terima hakikat ni . Hakikat yang aku dah punya isteri dan anak . "
Jin menepuk bahu jungkook untuk meredakan sedikit perasaan terkejut .
" Lama-lama ingatan kau akan pulih . Aku faham kau masih dalam kondisi yang tak stabil . So banyakkan berehat . Cuma satu jer yang aku nak pesan ... "
Jungkook pantas mendongak melihat Jin .
" Aku tak nak korang berpisah . Aku tak nak keluarga kau akan berpecah macam aku dan keluarga aku . Jungkook , jaga sora boleh ? Dia perlukan kau begitu juga Minki . "
" Haih , tapi dia pernah cakap kat aku dia dah tawar hati dengan aku "
" Dah banyak memori yang tersimpan dalam hati dia sampai dia rasa sakit nak ingat semua tu . Jadi dia buat keputusan untuk tawarkan hatinya "
" Jadi aku masih ada peluang ? "
" Tak cuba kau tak tahu jungkook "
Jungkook mengangguk dan bertekad untuk berjumpa dengan Sora keesokan harinya
◇◇◇
" Sora "
" Pergi !! "
Pasu berdekatan terus dihempas oleh Sora . Jungkook terkilan dengan tindakan Sora . Teruk sangatkah kesalahan dia ?
" Aku tak nak jumpa kau kook . Jebal , pergi lah "
" Aku takkan pergi selagi kau tak nak bincang dengan aku "
" Cukup lah semua ni Jungkook !! Hidup aku ni dah bahagia namatey dengan Baekhyun dan Minki . Kitorang tak perlukan kau so tolong blah dari sini "
Jungkook menggeleng perlahan .
" Selagi kertas tak terkoyak , selagi tulisan kat kertas tu tak hilang yang menyatakan Jeon Jungkook merupakan suami kepada Jeon Sora , aku takkan lepaskan kau "
" Jauh !! Aku tak dengar !! Aku nak kita cerai !!! Hati aku dah mati untuk kau . Kau faham tak ?!! "
Sora menjerit lagi . Bunyi esakan kecil kedengaran saat dia memeluk lututnya .
Jungkook tergamam . Saat tu , tuhan jer yang tahu betapa dia rasa bertanggungjawab untuk jaga Sora .
' Betul kata Jin hyung . Dia wanita . Dia punya hati . Dan aku dah buatkan wanita macam dia mati hatinya . Aku nak jaga dia , lindung dia dan bahagiakan dia ' tekad hati jungkook .
Dia mengorak langkah mara ke arah Sora . Sora masih menangis seperti anak kecil . Tangannya berdarah mungkin kesan dari pasu yang dihempasnya ke lantai .
" Shh , jangan nangis sayang "
Jungkook memeluk tubuh genit milik isterinya itu . Sora tak membalas namun lama kelamaan dia turut membalas pelukan jungkook .
" Saya rindu , rindu rindu rindu sangat awak !! "
Luah sora lalu mengeratkan lagi pelukannya .
" Saya pun rindukan awak . Sora .. "
" Eung ? "
wajah jungkook sora pandang . Wajah yang seperti sedang tersenyum nakal .
" Eh , dah kenapa awak ni—? "
Tanpa sempat Sora menghabiskan percakapannya , bibirnya sudah dirakus lembut oleh jungkook .
" I miss your lips "
YOU ARE READING
[ C ] Missing You | Jungkook
Fanfiction" Jangan menyesal kalau aku dah tiada di sisi kau,Jeon Jungkook." Completed 💌 Start : 6 june 2017 End : 25 June 2017 #16 in fanfiction (17/06/18) #6 in Jungkook (26/06/18)