Chapter 6-Good bye

3.3K 227 3
                                    

"Jin oppa,thanks sebab tolong Sora."

Sora menundukkan badannya ke arah jin.

"You're my little sister,why not?"

Jin mengusap lembut kepala adiknya.Dah cukup dia tengok adiknya terseksa selama ni.Dia akan balas dendam terhadap perbuatan jahat yang keluarga Big Hit dah bagi.One day,semuanya akan terbongkar.

Park Sora pov
"Saeng,cepat lah jumpa jungkook sebelum terlambat.Remember the flight?" Jin menolak tubuhku untuk pergi ke arah jungkook.Aku membuat sign 'fighting' pada jin oppa.Kakiku rasa gementar sebab aku takut dengan mulut puaka tu dia lukakan aku.

Jungkook kelihatan tampak gembira bergelak ketawa dengan rakan niaganya.Aku terfikir sekarang ni aku patut pergi ke tak.Manatau tiba2 dia kata siaa ke bodo ke bab*

Aku menghampiri jungkook.Keadaan ketika ini sudah terkawal sebab berada di luar dewan jadi mudah la aku nak tegur dia.Aku tegur dia sebab nak ucapkan last good bye.Thanks sebab pernah jadi kawan yang 'tikam' belakang kawan sendiri.

"Jeon Jungkook"

aku menyebut nama jungkook.Dah lama betul ya aku x sebut nama penuh dia.
Jungkook seakan terperanjat bila nampak aku.Dia nak cakap sesuatu tapi tak jadi nak cakap.So,aku kena mula dulu.

"Jungkook,aku nak minta maaf pd kau ats semua benda yang terjadi.Maaf sebab jadi yeoja yang penyibuk dalam hidup kau.Kosong-kosong eh..Aku harap kau lupakan apa yang dah jadi dulu.Aku nak ucap good bye kat kau.Lepas ni kau tak nampak dah yeoja jebon depan kau ni"

Aku memandang anak mata jungkook.Ok aku rasa sebak sangat ni.Mata jungkook bagai ada kesedihan di dalamnya.Dia menarik nafas panjang.

"Park Sora,aku dah maafkan kau dan maafkan aku jugak sebab jahat dengan kau.Aku tak tahu kenapa aku jadi macam tu." Jungkook pantas menarik tanganku masuk dalam dakapannya.

Dia membisik sesuatu.

-skip

No one pov

"Sejeong..annyeong..Hayoung..jaga elok-elok kesihatan kau.Heechul,kalau kau tak jaga Hayoung,balik nanti aku terajang kau masuk lubang kubur"

Sora memeluk dua orang sahabatnya.

"Sora..nanti oppa hantar bts memes kat sora eh? Check la whatsapp tu" Sora mendakap abangnya erat-erat.

"Gumawo sebab sayang Sora."
Sora mencubit pipi jin kuat-kuat.

"Yah appo..nanti tak hensem lah oppa."

Jin mengusap pipinya sambil buat aegyo utk Sora.

Sora melambaikan tangan pada semua yang menghantarnya.

Termasuk ahli bts.

Sora melangkah menuju balai penerbangan namun ada tangan yang memegangnya lembut.Sora tersenyum manis.

"Kaja" kata Kang Daniel dan memimpin tangan Sora.Mereka berjalan bersama-sama.

"Yah babun! Tunggu kejap."

Jungkook berlari anak menuju ke arah mereka berdua.
Dia merapati Sora.Sora hanya diam.Dah malas nak bercakap.

"Sora,nampak tak kat dagu aku ada tahi lalat?"

Tanya jungkook lalu menundukkan mukanya menghampiri muka Sora.Sora meneliti wajah jungkook yang terlalu dekat dengan mukanya.

"Mana tak nampak la-?"

Kata sora ...

Chupp!!

"In case kau lupa nak balik sini.."

[ C ] Missing You | JungkookWhere stories live. Discover now