"Nape kau amik couple seat?x sukalh.."rungut Risha lalu duduk di tepi dinding."Couple seat lh best..ada privacy sikit.."jawab Amin lalu duduk sebelh Risha.
"Yelh.."kata Risha sambil mkn popcorn."Weyh..nk sikit popcorn.."minta Amin."Nah..amik je lh.."kata Risha lalu hulur kan popcorn."OK..thanks.."kata Amin."Hmm..welcome.."jawab Risha lalu minum milo ais.
"Weyh..keras gila popcorn ni.."kata Amin lalu ludah semula popcorn tu. "Eii..kau ni Amin..pengotorlh.."Risha geli."Weyh..sikit air!"kata Amin lalu amik air Risha dan minum.
Risha yg lihat Amin minum air nya terkedu...
"OK nah..thanks..keras sngat popcorn tu.."kata Amin lalu pndg mata Risha.
Risha yg sedari tu terus mengalihkan pandangannya..muka Risha merah."Dia minum bekas aku..maksudnya kitorang dh..omg!"Direct Kiss?!""monolog Risha dlm hati smbil tutup mulutnya."Weyh Risha!kau dh kenapa tutup mulut..berdarah lgi ke bibir kau?men sini aku tgk."kata Amin risau.Amin tarik tangan Risha Dari menutup mulut lalu lihat bibir Risha dgn dekat."Hmm..xde pape pon bibir kau..OK je..aku tgk.."kata Amin lalu pndg mata Risha.Risha terkejut..dia segera alihkan pandanganya..
"Weyh..kau dh kenapa?"tnya Amin pelik."Xde apa..dh..dh start lh"Risha tukar topik."Ouh?haahlh..dh start"kata Amin lalu pndg skrin wayang.
Risha pgg hatinya..hatinya berdegup degup.
"Haishhh..Risha!kau dh kenapa ni?fokus Risha fokus!citer kau dh start!"monolog Risha dlm hati.
Risha pon pndg skrin wayang tu..
____________________"Weyh Iza..kau x takut ke tgk citer hantu ni?"tnya Syahmi."X..buat apa nk takut..Napa?kau takut ke?"tnya Iza nakal."Ma..ma..mana ada a..aku takut!"jawab Syahmi gagap."Ye lh tu.."kata Iza."Ishhh btullh..dh lh tgk tu dh start!"kata Syahmi.Iza terus fokus lihat citer hantu tu.
Apabila keluar part menyeramkan..Syahmi terus tutup mata dgn tngannya.Iza perasan tingkah laku Syahmi...dia cuba menahan dari ketawa.
"Hahahaha..kata x takut..tu siap tutup mata dgn tngan pulk tu..hahahaha..comel pulk aku tgk dia ni"monolog Iza dlm hati.
_________________"Weyh Iqah..aku duk sebelh kau tau.."kata Reen lalu ingin duduk sebelh Iqah tetapi Izz tarik tngan Reen duduk sebelh nya.
"Duk sini sebelh aku!Iqah..kau duduk diantara Reen dan Fahmi"kata Izz."Ishhh..kau ni..main tarik je kan...."Reen geram."Alaa..kau dpt jgk kan duk sebelh Iqah."balas Izz."Yelh..tpi xyhlh tarik aku!ckp boleh kan"marah Reen."Ishh yerlh yerlh sory..kau ni..sikit sikit nk marah."kata Izz."Biarlh..weyh Iqah..aku amik popcorn kau ehh..kau kongsi lh dgn Fahmi."rampas popcorn Iqah."Ishhh kau ni..yerlh yerlh"kata Iqah."Hehe..thanks"sengih Reen.
"Weyh Fahmi..kongsi popcorn."kata Iqah lalu ingin mengambil popcorn tetapi Fahmi menghalangnya.
"X boleh!"kata Fahmi."Alaa kau ni..kedekutlh!xpelh klau cmtu"kata Iqah merajuk."Ok ok..kau boleh kongsi dgn aku...tetapi..kau kene kasi nombor fon kau dulu...baru aku kasi popcorn."kata Fahmi.
"Ishhh yerlh yerlh..01********...OK dh?"kata Iqah."Jap..aku x save lgi.....Ok..done..nah popcorn"kata Fahmi lalu hulurkan popcorn kpd Fahmi.Iqah pon ambil..
"Yes!akhirnya dpt jgk nombor dia!"monolog Fahmi dlm hati.
_________________Skip~
Habis movie~
Kat kafe~diorang kumpul kat satu meja besar di tepi tingkap.
Kedudukkannya⬇
Risha,Amin,Syahmi,Iza
Meja
Reen,Izz,Fahmi,IqahK sambung
"Amacam korg?best x?"tnya Iza kpd Reen dan Iqah."Huishh best giler!"jawab Iqah happy."Kau amacam?Syahmi..kau ok x?"tnya Fahmi tahan gelak."Ehh..aku ok je.."sengih Syahmi."Yelh tu ok..keliar je hantu terus tutup mata..hahaha"terang Iza lalu gelak."Hahahaha..Syahmi takut hantu!x gentle lh kau ni!"kata Amin."Hehe..aku x takutlh..aku cuma terkejut je"nafi Syahmi."Yerlh tu..kitorang dh lma knl kau weyh.."kata Izz."Hahaha.kntoi!"kata Reen.Semua gelak kecuali Risha.
"Takkanlh Amin x perasan kot..ishhh Risha..kau ni overthink lh!"monolog Risha dlm hati smbil pndg luar.
Reen yg perasan tu terus tendang kaki Amin.Amin pndg Reen.
Amin jungkit kening bermaksud 'apa?'.Reen bgi isyarat mata ke arah Risha.Amin pndg Risha..
"Risha..kau OK x ni?"tnya Amin.Risha segera pndg Amin."Ha?ouh..aku ok je"jawab Risha cuba senyum.
"Hmm..korg..aku nk gi date ngan Risha jp..nnti blik aku hntr dia blik.korg blik lh dulu"kata Amin lalu tarik tngan Risha pergi.Risha terkejut..dia ikut Amin.
"Huishh..dating ahh.."kata Fahmi smbil memandang ke arah Amin dan Risha yg sudh jauh.
________________________"Kau nk bwk aku gi mna ni Amin?"tnya Risha apabila Amin suruh dia masuk kereta."Masuk jelh!"arah Amin."Kau jwb dulu pertanyaan aku!"Risha geram."Masuk!"arah Amin tegas."Xnk!"kata Risha."Masuk..sebelum aku curi first kiss kau nnti!"kata Amin smbil tersenyum nakal lalu dekatkan diri ke arah Risha.Risha terkejut."Ishh yerlh yerlh aku masuk!pervert!"kata Risha geram lalu masuk ke dlm kereta Amin.
"Bagus.."kata Amin lalu tutup pintu kereta tmpat Risha."Eleh..dia dh curi dh pon first kiss aku!"monolog Risha dlm hati geram.
Amin masuk kereta di tempat pemandu.
Dlm perjlnn tu..Risha tertanya tertanya.
"Kau nk bwk aku gi mna ni?"tnya Risha."Adalh.."jawab Amin."Ishhh kau ni!"geram Risha.
"Aku nk bawak kau gi IOI City Mall"kata Izz."Saje..jln jln..nk x?kau tu monyok je dri tdi..sepatutnya kau happy tau LPs tgk wayang...kau kenapa?cer citer kat aku"kata Amin pnjg lebar.Risha diam..dia x tahu nk ckp apa."Aduhh..apa aku nk ckp ni?"monolog Risha dlm hati."Risha?Risha?"pnggil Amin.Risha tersedar.."Ha?apa dia?"tnya Risha."Kau dgr x..apa aku ckp tdi?"tnya Amin."Ha..dgr.."jawab Risha."So jwblh..kau kenapa Risha?"tnya Amin."Errr..kau x ingat ke?"tnya Risha kembali."Ingat apa?"tnya Amin pelik."Alaa..pasal kat wayang tu..yg kau makan popcorn keras tu..pastu kau mi..mi..num air aku tu.."terang Risha gagap.Amin berhenti kan kereta di tepi jalan.
Amin terpikir semula ayat ayat Risha tu....pastu baru dia faham kenapa Risha monyok je..
"Ouhh..aku dh fhm dh.ni mesti sbb aku curi first kiss kau kan?"tnya Amin sambil tersengih nakal.
Risha malu..dia pndg luar tingkap..muka dia dh merah
"Hahaha..tu direct kiss je..bukan bersentuhan bibir ke bibir..hahaha"kata Amin nakal."Ishhh kau ni!kira kau amik first kiss aku jgkkan!"Risha geram tambah malu."Ehhh..mna ada aku amik..ke kau nk aku amik skrg bibir ke bibir hah?"tnya Amin nakal."Eii!!!pervert lh kau ni!dh lh..hntr aku blik!aku xnk gi IOI!"kata Risha."Klau xnk gi IOI..kita gi pantai!"kata Amin."Hah?nk buat apa gi pantai"tnya Risha."Saje..amik angin.."jawab Amin."Xnklh..weyh hntrlh aku blik..dh kul 6:30 ni..nnti papa aku marahlh."kata Risha."Hmmm oklh"kata Amin lalu mula memandu.
_______________________________________Hye guys!dh baca tu jgn lupa vote tau .annyeong
Next chapter 7➡
YOU ARE READING
4 Girlzz & 4 Boyzz[Slow Update]
Teen FictionKisah 4 orang perempuan selalu membuli pelajar di SMK Bukit Tinggi Datang pulk pelajar baru...mereka asyik bergaduh saje..asal jumpa gaduh Bak kata orang tua "gaduh gaduh lama lama jadi suka" ada eh?slalunya "benci lama lama jadi suka" author pon tk...