Chapter 7

75 11 0
                                    

Papa Risha-Dato'Rahman
Mama Risha-Datin'Azila
________________________________________
Di rumah Risha~

"Terima kasih Amin!"ucap Risha tersenyum setelah keluar Dari kereta."Hmmm"jawab Amin lngsung x pandang Risha."Ishh kau ni kenapa?marah aku lgi ke?"tnya Risha."Buat apa nk marah?kau x buat apa apa pon."jawab Amin."Alaa Amin..aku tahu kau marsh..sorrylh,aku mmg x dpt tmn kau gi..nnti ayah aku marah..sorry eh..sorry tau."pujuk Risha smbil buat muka comel.Amin yg pndg tu mengalah."Fine..aku x marah dh.."kata Amin."Ok bye!tata!see you tomorrow at the school"kata Risha lalu masuk ke rumah.

Amin yg lihat tu hnya menggelengkan kepalanya."Haihh..x matang btul..perangai mcm budk bdk..tpi kat sekolh..perangai mcm samseng..haihh"monolog Amin dlm hati lalu berlalu pergi.
__________________________
"Assalammualaikum!"kata Risha setelah masuk ke rumah."Waalaikummusslam"jawab Dato'Rahman."Ha!Risha!kau gi mna ha!amboi kau..dh pndai berdating kan skrg. "usik Reen yg duduk sebelah papa."Ishhh kau ni!mna ada!"kata Risha."Yelh tu..pa..nk tahu x..anak papa yg sorg ni kan..dh pndai bercouple"kata Reen kpd Dato'Rahman."Yeke?spa bakal menantu papa Risha?"tnya Dato'Rahman.Reen dh tergelak gelak.

"Ishhh mana ada pa!Reen tu tipu je!"jawab Risha geram lalu pergi ke duduk sebelh papanya dan peluk lngan papanya."Btul pa..klau pa nk tahu..nmanya Amin Firdaus Shah..hensem pa.."kata Reen saje."Ishh mna ada!pa..klau pa nk tahu..Reen pon ada boyfriend..siap berpeluk peluk lgi.."kata Risha smbil tersengih nakal."Mna ada pa!Risha tipu!bila masa aku peluk Izz?!"kata Reen geram."Ehh aku x ckp pon yg kau peluk Izz..nmpk sngt kau pernh peluk dia kan?hihihi"usik Risha."Ishh kau ni kan!!"Reen geram..dia amik bantal yg ada di sofa tu lalu baling ke arah Risha.

"Ishh korg ni!dh lh!Risha gi mndi!Reen mari tolong mama masak ni!"kata Datin'Azila."Ye ma"jawab Reen dan Risha.

Risha jelir lidah ke arah Reen lalu segera naik atas dan masuk bilik.Reen geram..dia pon pergi ke dapur untuk tolong mama nya masak.
___________________________________
Di rumah Iqah~

Di dlm bilik~

Tgh Iqah syok layan Ig..tiba tiba ada satu notflication wassap masuk..

Iqah bukk..dia lihat no yg tidak di kenali wassapnya

60-*******

?
Assalammualaikum Iqah

Iqah
Waalaikummussalam..sape ni?

?
Ni aku lh Fahmi Zulkifli

Iqah
Ouhh..kau rupanya Fahmi..cmna kau bleh ada no fon aku ni?

Fahmi
Dh lupa ke aku mintk kat kau tdi kat pnggung wayang

Iqah
Ouhh..haah..bru ingat..ada apa kau wassap aku ni?

Fahmi
Aku just nk ckp gud night je..oklh bye!gud night!sweet dream!mimpi kan aku tau!😘

Iqah
OK gud night..you too sweet dream!mimpi kan kau?!eiii pleaselh..xnk aku!

Fahmi
Hahahaha!!ok ok!biar aku je mimpi kan kau!bye..assalammualaikum

Iqah
Wassalam.

Offline

Iqah tersenyum apabila wassap dgn Fahmi ni..yg buat hti dia bwrdebar debar..apabila Fahmi hntr emoji"😘" tu..

"Aku akan mimpi kan kau Fahmi.."monolog Iqah dlm hati.

Selepas itu...Iqah segera tidur..

Zzzz😪
____________________________________
Nk buat watak jahat ke x nk eh?hmmm...

Oklh guys..nnti author fikir nk buat ke xnk..

Jgn lupa vote tau!😘😂





4 Girlzz & 4 Boyzz[Slow Update]Where stories live. Discover now