Chapter 17

88 9 1
                                    

Pon!pon!

"Wei Risha!cepatlah!Iza dah sampai."jerit Reen dari luar.

"Ye..kejaplah!kalau tak disebabkan ugutan kau,aku tak nak nya ikut!hmph!"marah Risha.Dia segera memakai kasut converse nya lalu mengunci pintu rumah.

"Hehe" Reen tersengih.

"Aik Risha?tadi aku call kau kata tak nak ikut." Iza pelik apabila melihat Risha masuk keretanya di tempat duduk belakang.

Risha hanya menjeling saje.

Reen tersengih.

"Asal kau ni jeling2 aku?Kau period ke?"

"Dia tak periodlah Iza..tadi,aku ugut dia supaya ikut kita.Hahahaha.Dia takut dgn ugutan aku tu dia ikut tu."terang Reen sambil tergelak gelak.

"Haihhh korg ni!Macam2"

Iza mula memandu kereta menuju ke destinasinya.

Beberapa minit kemudian,mereka sudah tiba di destinasinya.

"Jom main ice skate.Aku dah lama tak main." ajak Iza.

"Korang mainlah.Aku nak jalan2 jelah." ujar Risha.

"Hm yela.Ikut sukati kau lah."kata Reen mengalah.Kira ok lah Risha ikut mereka.

"Nanti kalau kitorang dah habis main,aku call."kata Iza.

Risha hanya mengangguk saje.

Iza dan Reen menuju ke tempat ice skate manakala Risha berjalan menuju ke kedai jualan barang Korea.

Dia melihat keychain2 tersebut.

"Hensemnya lahai Jungkook ni..aku nak belilah!"katanya sendirian.

Dia pon membelinya.Terus saje dia gantung di bag sandangnya.

Seterusnya,dia menuju ke kedai pakaian wanita.

Ketika dia melihat lihat pakaiannya,tanpa dia sedar tiba2 ada seorang wanita menghampirinya.

"Hai!"wanita itu menyapanya.

Risha terkejut.
______________________________________
Risha POV

"Hai!"

Aku terkejut apabia ada seseorang menyapa aku.

Aku lihat ke arahnya.Macam pernah nampak je ni..

"I'm Hana.Ex-girlfriend Amin.Kita pernah jumpa dulu kat pantai."kata Hana lalu menghulurkan tangannya untuk bersalam.

Aku hanya menjeling saje tangannya.Aku lihat dia tarik tangannya kembali apabila melihatlu tidak menyambut tangannya.

"Kau nak apa?"aku tanya dia kasar.

"I nak u jauhkan diri drpd Amin.He's mine!"

"Kalau aku taknak?And Miss Hana,just now u said ex-girlfriend so sukati aku lah nak dekat dengan dia!Dia bukan milik kau lagi!"

"I akan pastikan Amin milik I!Kalau I tak dapat dia,u pon takkan dapt dia and I akan buat u menyesal sebab tak ikut cakap I!"katanya marah lalu berlalu pergi.

"Ceh!fikir aku takut?go to hell lah!"

Aku segera keluar dari kedai tu.Takde mood dh aku nak jalan2.

Ergh!

Aku berjalan menuju ke ice skate dengan perasaan yang geram dan marah.

Dia fikir Amin tu dia punya ke?!Amin Mak ayah dia punyalah!Perempuan gila!!Sukati aku lah nak rapat dengan Amin!Dia tak de hak nak halang!Lainlah Amin tu suami kau!!Ergh!!

Tiba tiba

"Aduh!sakitlah bodo!"adu ku.Punggungku kebas akibat terhentak di lantai.

Aku menggosok gosok punggungku lalu berdiri.Aku dengar lelaki tu mengucap maaf.

"Ma..af...Risha..."

Aik?dia tahu nama aku?aku tak kenalkan diri aku lagi.

Aku lihat lelaki itu.Aku kaku.

Aku ingin pergi tetapi dia menarikku dalam dakapannya.Aku hanya diam saje.Badanku menjadi kaku.

"Risha...I'm so sorry.Aku tahu kau sakit hati,cemburu,marah,sedih sebab hari tu tapi aku nak kau tahu yang aku tak suka dah Hana tu!Dia hanya kisah silam aku je.Sekarang ni,aku hanya cintakan kau seorang saje."

Aku tak perasan bila air mata aku keluar.

"I love u too" ucapku.

Bersambung.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 04, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

4 Girlzz & 4 Boyzz[Slow Update]Where stories live. Discover now